Wel of niet
- TonVerkleij
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 11:37
- Type Goldwing: GL1800
Wel of niet
Beste Wingers,
Ik heb op een hele mooie Gl1800 op het oog, echter deze heeft geen handvat- en zadelverwarming. Ik vraag me echter af of het verstandig is om een Goldwing zonder handvat- en zadelverwarming.
Ik vraag me nu af of het wel verstandig om een Goldwing zónder deze opties te gaan zoeken. Wat ik jullie ervaring hier mee? Kun je niet zonder of maakt het eigenlijk niet zo uit?
Verder, zijn de uitlaten en de cardanhoes de zwakke punten van deze motor?
Gaarne verneem ik jullie antwoord!
Met vriendelijke groet,
Ton Verkleij.
Ik heb op een hele mooie Gl1800 op het oog, echter deze heeft geen handvat- en zadelverwarming. Ik vraag me echter af of het verstandig is om een Goldwing zonder handvat- en zadelverwarming.
Ik vraag me nu af of het wel verstandig om een Goldwing zónder deze opties te gaan zoeken. Wat ik jullie ervaring hier mee? Kun je niet zonder of maakt het eigenlijk niet zo uit?
Verder, zijn de uitlaten en de cardanhoes de zwakke punten van deze motor?
Gaarne verneem ik jullie antwoord!
Met vriendelijke groet,
Ton Verkleij.
GL1800 2007
- pieter
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Wel of niet
Als je deze opties nooit gehad hebt ga je ze niet missen ook, als het andersom is hoef je jezelf niet deze vraag te stellen. Persoonlijk heb ik er nooit geen last van gehad, op mijn huidige Wing zit het er wel op maar maak ik er haast nooit gebruik van.
Wat je overige vragen betreft, als de motor gewoon een goed onderhoud gehad heeft ga je hier weinig last van hebben volgens mij, en met onderhoud bedoel ik niet alleen de service die er aan verleend is.
Daar staat ook weer het bouwjaar van de motor tegenover, is het er een uit de eerste serie is deze al rap een jaartje of twintig oud, en zijn dit normale onderhoudspunten lijk mij.
Waar ik wel op zou letten is of er ABS opzit, dit kan op een Amerikaanse versie nog al eens achterwege gelaten zijn.
Groet Pieter.
Wat je overige vragen betreft, als de motor gewoon een goed onderhoud gehad heeft ga je hier weinig last van hebben volgens mij, en met onderhoud bedoel ik niet alleen de service die er aan verleend is.
Daar staat ook weer het bouwjaar van de motor tegenover, is het er een uit de eerste serie is deze al rap een jaartje of twintig oud, en zijn dit normale onderhoudspunten lijk mij.
Waar ik wel op zou letten is of er ABS opzit, dit kan op een Amerikaanse versie nog al eens achterwege gelaten zijn.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Wel of niet
Zadelverwarming krijg je aambeien van als je ze al niet hebt.....
Re: Wel of niet
Ik heb de verwarming nooit gemist op mijn andere goldwing.
Maar sinds ik deze wing heb mét de verwarmingen, ben ik er erg blij mee.
Ik gebruik ze best wel vaak.
Je raakt steeds meer verwend met een Goldwing.
Maar sinds ik deze wing heb mét de verwarmingen, ben ik er erg blij mee.
Ik gebruik ze best wel vaak.
Je raakt steeds meer verwend met een Goldwing.
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Wel of niet
Zo zie ik het ook, als je met wat minder weer rijdt dan is het best wel eens lekker om de handen te kunnen verwarmen.... of de billen
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- pieter
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 jan 2021, 22:02
- Type Goldwing: GL1800
Verwarming
Heb handschoenen met verwarming.
Top
Top
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
- Locatie: Woensdrecht
Re: Wel of niet
Inderdaad watjes... toen wij begonnen met rijden hadden we niet eens fatsoenlijke kleding, laat staat verwarming. We reden nog met moffen aan het stuur en open helmpjes...
wat een tijd!!! windschermen waren er mondjesmaat.. en toen was de benzine ook een heel stuk goedkoper. Was er ook geen ABS , moest je zelf maar leren goed te doseren voor je
op je plaat gaat. wie van ons herkend dat no?
wat een tijd!!! windschermen waren er mondjesmaat.. en toen was de benzine ook een heel stuk goedkoper. Was er ook geen ABS , moest je zelf maar leren goed te doseren voor je
op je plaat gaat. wie van ons herkend dat no?
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
- TonVerkleij
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 11:37
- Type Goldwing: GL1800
Re: Wel of niet
Nou ik zeker! Ik ben begonnen in 1982 en als je je motor wilde verzekeren was dat een hele tour, bijna geen enkele maatschappij wilde een verzekering afsluiten, tenslotte bij de KNMV terecht gekomen, je was als motorrijder een paria.
Als ik nu foto's uit die tijd zie is er toch wel hel veel veranderd, toen reed ik met gympies en een spijkerjackie, zonder handschoenen en een plastic tasje aan mijn pols. Een GS550 was toen een zware fiets, nu is het een brommertje, 67 pk's...
En wat abs betreft, mij gelijk onderuit geremd omdat ik schrok van een auto die uit een steegje kwam. En toch was het een hele leuke tijd waar ik met veel plezier aan terug denk.
Als ik nu foto's uit die tijd zie is er toch wel hel veel veranderd, toen reed ik met gympies en een spijkerjackie, zonder handschoenen en een plastic tasje aan mijn pols. Een GS550 was toen een zware fiets, nu is het een brommertje, 67 pk's...
En wat abs betreft, mij gelijk onderuit geremd omdat ik schrok van een auto die uit een steegje kwam. En toch was het een hele leuke tijd waar ik met veel plezier aan terug denk.
GL1800 2007
- TonVerkleij
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 11:37
- Type Goldwing: GL1800
Re: Wel of niet
Het is een motor van 2001, de eerste serie, heb de motor nog niet live gezien, maar 84 duizend km's op de teller en volgens de eigenaar altijd in onderhoud gehad.pieter schreef: ↑01 mar 2021, 12:48
Daar staat ook weer het bouwjaar van de motor tegenover, is het er een uit de eerste serie is deze al rap een jaartje of twintig oud, en zijn dit normale onderhoudspunten lijk mij.
Waar ik wel op zou letten is of er ABS opzit, dit kan op een Amerikaanse versie nog al eens achterwege gelaten zijn.
Groet Pieter.
GL1800 2007
- Nrbrt
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 apr 2019, 10:43
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Soest
Re: Wel of niet
Hoi Ton,
met 84k op de teller is hij dus net ingereden Wat die handvat en zadel verwarming aangaan, zou ik me daar niet te veel op blind staren. Ten eerste mis ik die persoonlijk niet en als je gaat kijken hoeveel wings er met 5 graden buiten temperatuur rond rijden, zijn dat er niet heel veel. Ik rijd zelf het hele jaar door, maar dat doet zeker niet iedereen. Ik zou trouwens liever verwarmde handschoenen hebben dan dat ik de handvatten de hele tijd stevig moet vasthouden om warm te blijven. Bij standaard handvat verwarming en zadelverwarming komt ook een navigatie systeem. Persoonlijk gebruik ik graag Tomtom of iets dergelijks waar verkeersinformatie en flitsers op binnenkomen. Ook routes plannen op de pc of mobiel en doorsturen via wifi of bluetooth is iets wat ik fijn vind. Spontaan een "avontuurlijke route" richting huis door het apparaat zelf laten maken is ook leuk. Dat gaat allemaal met de Honda navi niet en dan zou ik er dus een Tomtom naast moeten hebben. Dan heb ik het nog niet over de updates die voor Tomtom ook veel regelmatiger uitkomen en veel eenvoudiger te installeren zijn. Dat was voor mij een reden om voor een GL1800 uit 2003 te gaan. Als ik daar handvat of zadel verwarming op wil hebben, is dat voor minder geld later toe te voegen dan het aankoopprijs verschil tussen een GL zonder verwarming en Honda navi en een met.
met 84k op de teller is hij dus net ingereden Wat die handvat en zadel verwarming aangaan, zou ik me daar niet te veel op blind staren. Ten eerste mis ik die persoonlijk niet en als je gaat kijken hoeveel wings er met 5 graden buiten temperatuur rond rijden, zijn dat er niet heel veel. Ik rijd zelf het hele jaar door, maar dat doet zeker niet iedereen. Ik zou trouwens liever verwarmde handschoenen hebben dan dat ik de handvatten de hele tijd stevig moet vasthouden om warm te blijven. Bij standaard handvat verwarming en zadelverwarming komt ook een navigatie systeem. Persoonlijk gebruik ik graag Tomtom of iets dergelijks waar verkeersinformatie en flitsers op binnenkomen. Ook routes plannen op de pc of mobiel en doorsturen via wifi of bluetooth is iets wat ik fijn vind. Spontaan een "avontuurlijke route" richting huis door het apparaat zelf laten maken is ook leuk. Dat gaat allemaal met de Honda navi niet en dan zou ik er dus een Tomtom naast moeten hebben. Dan heb ik het nog niet over de updates die voor Tomtom ook veel regelmatiger uitkomen en veel eenvoudiger te installeren zijn. Dat was voor mij een reden om voor een GL1800 uit 2003 te gaan. Als ik daar handvat of zadel verwarming op wil hebben, is dat voor minder geld later toe te voegen dan het aankoopprijs verschil tussen een GL zonder verwarming en Honda navi en een met.
Kawasaki Z 550 GT, Suzuki GSX750E, Honda VF500, Benelli 504 Sport, Kawasaki Vulcan 500, Suzuki GSX-R 750, Honda GL1800
- pieter
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Wel of niet
Hoi Ton,
84K is natuurlijk helemaal niets voor zo'n 'brommerke' en verder heb je ervaring genoeg met motoren (zo te lezen) om te zien hoe de aandachtspunten erbij staan, en de fiets zich gedraagt tijdens een proefrit.
Ik wens je veel suc6 met de voor jou juiste keuze.
Groet Pieter.
84K is natuurlijk helemaal niets voor zo'n 'brommerke' en verder heb je ervaring genoeg met motoren (zo te lezen) om te zien hoe de aandachtspunten erbij staan, en de fiets zich gedraagt tijdens een proefrit.
Ik wens je veel suc6 met de voor jou juiste keuze.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
-
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Wel of niet
Wat paria's toendertijd betreft is er niks verandert. Sterker nog ik heb het gevoel dat ze ons ook willen cancellen net als zwarte piet, jodekoeken en de geschiedenisboeken etc.
Tja in 79 rijden met spijkerjassie enzovoorts....dat is bij mij niet veel verandert. Ben niet zo van de pakken. Maar verwarmingen op het handvat en zadel. Nee echt niet. Dat is voor pussys. Tijdje terug een andere auto gekocht, toen vroeg een collega of er stoelverwarming inzat. Het moet niet gekker worden.
Tja in 79 rijden met spijkerjassie enzovoorts....dat is bij mij niet veel verandert. Ben niet zo van de pakken. Maar verwarmingen op het handvat en zadel. Nee echt niet. Dat is voor pussys. Tijdje terug een andere auto gekocht, toen vroeg een collega of er stoelverwarming inzat. Het moet niet gekker worden.
- MoneyFor
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Oost-Vl. - Belgie
- Contacteer:
Re: Wel of niet
Ik gebruik de Wing als shopping-motor en rijd zowel zomer en winter, verplaats me bijna nooit met een wagen, nu de optie hand en zadelverwarming zit erop en ik maak daar dankbaar gebruik van. Waarom
niet, als het erop zit gebruik je het en anders kijk je uit naar een verwarmd pak en handschoenen als je ook in de winter rijd, er zijn tegenwoordig oplossingen genoeg.
niet, als het erop zit gebruik je het en anders kijk je uit naar een verwarmd pak en handschoenen als je ook in de winter rijd, er zijn tegenwoordig oplossingen genoeg.
Re: Wel of niet
Ook ik ben zo’n verwende drol met handvat en zadel verwarming. Waarom zou je tobben en stoer doen Het zit erop en ik gebruik het, als je handschoenen nat zijn van de regen en je zet de verwarming aan zijn ze binnen notime droog. Ook ik reed in mijn jongere jaren altijd, ik had geen auto maar moest destijds bevoorbeeld wel naar de kazerne in duitsland. 400km in de winter met temperaturen van rond het vriespunt en soms met sneeuw erbij zonder kuip o.i.d. Nu hoeft dat gelukkig niet meer. In mijn auto zit zelfs stuurverwarming en ik kan je vertellen dat dat heerlijk is als het buiten vriest.