Vanzelf heb ik weer wat te zaniken want.....kan iemand mij n reden geven waarom de radiatorventilatoren de lucht tegen de rijrichting blazen ipv met de stroom mee.....Als je stil staat ok...... maar in n langdurige langzaamrijdend verplicht iets.. werkt t juist tegenovergesteld.
Weer n item om overcte denken.. .
Dank weer..
Radiatorventilatoren
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Radiatorventilatoren
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Radiatorventilatoren
Even zoeken, er is al meer over geschreven op het forum
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Radiatorventilatoren
0 results....ofwel had ik al gedaan..
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
Re: Radiatorventilatoren
https://goldwingforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=6428
Er is ook een topic waar iemand andere ventilatoren inbouwt die andersom draaien.
Zelf heb ik nooit temperatuur problemen gehad, ook niet toen ik in de franse alpen met de aanhanger reed met snelheden die stapvoets waren en berg op.
Er is ook een topic waar iemand andere ventilatoren inbouwt die andersom draaien.
Zelf heb ik nooit temperatuur problemen gehad, ook niet toen ik in de franse alpen met de aanhanger reed met snelheden die stapvoets waren en berg op.
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Radiatorventilatoren
Ha Peter. Ik ook niet maar ik ben nieuwschierig waarom.....t lijkt mij niet logisch...en idd draaien sommigen de richting om....dank je!!
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
Re: Radiatorventilatoren
Ik denk dat de hele clou is dat ze aan de zijkant zitten. Door de rijsnelheid krijg je een zuigende werking vanaf buiten gezien. De lucht komt dan via de voorkant door de radiateur naar binnen. Rij je erg langzaam is die zuigende werking nauwelijks aanwezig en loopt de temperatuur op. Door bij minder dan 30km/u de fan te laten draaien zakt de temperatuur. De ventilator zuigt de lucht naar binnen en via de voorkant er weer uit. Dit zuigen zal dan wel het meest optimaal zijn. Nadeel is dat als je sneller dan 30km/u rijdt de lucht niet meer naar buiten kan worden gedrukt door de hogere tegendruk. Uitschakelen is dan beter.
Nog mooier zou het zijn als de draairichting van de ventilator omgedraaid zou kunnen worden tussen de 30 km/u en de 50 km/u, hij zou dan veel vlotter afkoelen. Helaas zijn de ventilatorbladen dan niet echt effectief meer.
Kortom, zoals het nu is gemaakt functioneerd het prima. Loopt toch je temperatuur teveel op is er iets mis In het systeem. Simpel.
Nog mooier zou het zijn als de draairichting van de ventilator omgedraaid zou kunnen worden tussen de 30 km/u en de 50 km/u, hij zou dan veel vlotter afkoelen. Helaas zijn de ventilatorbladen dan niet echt effectief meer.
Kortom, zoals het nu is gemaakt functioneerd het prima. Loopt toch je temperatuur teveel op is er iets mis In het systeem. Simpel.
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: Radiatorventilatoren
Ik heb andere ventilatoren er in gezet die anders om lopen kan ze ook 1 voor 1 aanzetten staat hier ergens in met foto, 's werkt bij mij goed