Kans op breuk van middenbok.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Kans op breuk van middenbok.

Bericht door Cas » 20 jan 2017, 11:36

Ik heb al eens eerder een middenbok gestraald en opnieuw gespoten. Ik had echter niet gezien dat er een haarscheurtje in een lasnaad zat en daar ging de boel roesten met het bekende resultaat. Ik vind een gebruikte bok dan ook geen optie. Op internet staan overigens wel verhalen over bokken van Goldwings die breken.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Kans op breuk van middenbok.

Bericht door GL-1800 » 20 jan 2017, 11:51

Cas, ik kan je alleen maar gelijk geven mede door t feit........dat ik dezelfde gedachte heb. Niets ten nadele van anderen die n andere mening hebben.....Ik heb trouwens geen idee wat n nieuwe bok kost maar ach...wat boeit t??

Ik heb geen idee hoe ze gemonteerd zitten maar bij de 1000 heb ik er n vetnippel op gezet......wellicht n idee.....mits mogelijk he?? :)
Breken lijkt mij n punt van....zie mij stoer op mn motor zitten als ie op de bok staat........ :lol: :lol:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Kans op breuk van middenbok.

Bericht door Cas » 20 jan 2017, 12:06

Dit is mijn bok, naar mijn idee toch wel zorgwekkend, een nieuwe kost 160 euro ex verzendkosten maar die ga ik zelf wel ophalen, is weer een leuk tochtje. De bok eronderuit halen is trouwens ook geen grapje en alles zit waarschijnlijk weer muurvast. Ga je dan de boel weer stralen en opnieuw spuiten dan ben je ook weer wat uurtjes kwijt. Een nieuwe lijkt mij dan de beste optie.

Afbeelding

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Kans op breuk van middenbok.

Bericht door GL-1800 » 20 jan 2017, 12:41

Tsja...echt netjes...nee. Maar stralen en dan in n zinkbad, primer en spuiten.....Is ie beter dan n nieuwe. Maar misschien is t draaipunt wel op...Vind de prijs van n nieuwe eigenlijk wel meevallen....serieus geld maar.....beter als omlazeren..
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Bali Sa
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 dec 2012, 14:01
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Harelbeke, Belgie

Re: Kans op breuk van middenbok.

Bericht door Bali Sa » 20 jan 2017, 22:40

Hey,

Ooit heeft mijn middenbok van mijn BMW K1200LT het ook begeven. Bij het opbokken aan een benzinepomp brak deze opeens.
Raar gevoel wanneer je na het ferme gekraak plots je motorfiets de andere kant ziet vallen. Je kan hem onmogelijk naar je toe trekken.
Ik had geluk dat er enkele leden van mijn club alert genoeg waren om zodoende de bike van een smak op het asfalt te behoeden.
Nieuwe bok eronder was de oplossing, bij BMW vonden ze dit normaal, gebeurd wel eens...... :-(

Grtz,
Bali
De Nederlander noemt het water,
de Fransman spreekt van l'eau.
De vlaming, die beide talen spreekt,
die zegt gewoon... Waterloo!.

Plaats reactie