Polijsten kleppendeksels

Technische vragen, tips, trucs, enz.
GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door GL-1800 » 27 nov 2016, 09:43

Nautic schreef:Ik wil graag mijn kleppen deksels laten polijsten.
Is er iemand die dat kan ? Iemand die iemand kent die dat kan ?
Ik weet niet waar je woont maar in Lopik heb ik n adresje die voor mij veel gedaan heeft wat stralen en polijsten betreft. Op een zaterdag kan je evt wachten zodat n ver reisje maar 1x hoeft.....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Pedro
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2016, 18:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Lepelstraat

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door Pedro » 10 jan 2017, 19:14

Ook ik heb 'bloemkolen' op mijn kleppendeksels.
Ik ben aan het googlen geslagen en ben uitgekomen bij HOOGGLANS VERDICHTEN.
Dat is eigenlijk eerst alles supergoed polijsten en nadien in een speciale trommel opspannen.
De trommel wordt daarna met speciale (polijst) kegeltjes gevuld, waarna de trommel aan gezet wordt.
De trommel gaat hoogfrequent trillen/schudden, waardoor de genoemde kegeltjes het materiaal dichtkloppen.
Eigenlijk het materiaal 'hameren', waardoor de oppervlakte, die door het schuren/polijsten zijn beschermende functie verloren heeft,
weer gedicht wordt. Eindresultaat zou een hoogglans, bijna chroomachtig effect zijn.
Het proces hierboven genoemd, kan door verschillende kegeltjes (grofte/grootte), herhaald worden tot het gewenste resultaat .....
Ik heb de mijne afgelopen maandag weggebracht en ik wacht nog even af wat het resultaat geworden is.
Een van de kleppendeksels was redelijk fors aangetast met corrosie. Zou goed komen werd mij verteld.
Ben benieuwd! Ik kom er op terug. :D
:wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door Cas » 10 jan 2017, 21:56

Ik ben ook heel benieuwd, als dit echt werkt en het gepolijste alu blijft glanzend dan heb ik in het voorjaar weer iets te doen, de wielen polijsten en dan kunnen ze de cilinderdeksels meteen meenemen. Maar goed, het blijft toch blank aluminium, een "zacht" metaal dus ik ben benieuwd.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

kristof
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 aug 2016, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door kristof » 11 jan 2017, 19:41

Ik heb mijn kleppendeksel en velgen ook laten verdichten.was er toch tevreden mee kuiste het remstof wel weg na iedere rit.
Zie foto's voor en na.
kristof,
Afbeelding

Afbeelding

Pedro
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2016, 18:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Lepelstraat

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door Pedro » 18 feb 2017, 16:20

Tot einde van de maand nog, zitten mijn kleppendeksels in een chemicaliën bad, om de corrosie weg te krijgen.
Moet kennelijk echt langdurig (maand) in dit bad zitten, om het aluminium echt schoon te krijgen. Daarna gaat het hele spul in de polijstmachine (trommel),
zoals eerder omschreven. We wachten vol spanning af.... :?
(Bijgevoegd een foto van een van de kleppendeksels om de ernst van de corrosie te laten zien.
Ik had deze foto met meetlint gemaakt voor de polijstshop. Een zonder had ik niet meer....
Maar zoals je kunt zien, heftige corrosie) :(

Afbeelding
:wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door Cas » 18 feb 2017, 17:27

Ik vraag me toch af hoe het aluminium eruit ziet als alle corrosie chemisch is verwijderd. Het moet toch glad en strak zijn om een mooi resultaat te krijgen.
Ik heb alle 4 de deksels geschuurd van grof naar korrel 1200 en daarna op de boormachine gepolijst met Belgom alu.
Het heeft me in totaal 4 dagen gekost en het resultaat is een mooie gelijkmatige zijdeglans die een spannend contrast geeft met het chroom.
Af en toe even napoetsen doe ik met Belgom alu en demake up pads en uitpoetsen met gewone watten uit de supermarkt. Het alu eerst wel even schoonmaken want als je zandkorreltjes gaat meepoetsen krijg je lelijke krassen in het aluminium en die krijg je er met poetsen niet meer uit.
Het aluminium wordt vooral lelijk door waterdruppels die opdrogen en gewoon water dat tijdens het rijden op een nat wegdek op de cilinderkoppen komt.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door GL-1800 » 18 feb 2017, 21:56

Pedro schreef:Tot einde van de maand nog, zitten mijn kleppendeksels in een chemicaliën bad, om de corrosie weg te krijgen.
Moet kennelijk echt langdurig (maand) in dit bad zitten, om het aluminium echt schoon te krijgen. Daarna gaat het hele spul in de polijstmachine (trommel), zoals eerder omschreven.....

Om de corrosie weg te krijgen zal de oplossing misschien wel zijn deze in n chemiebad te dompelen maar dan......is de corrosie weg en zal je TOCH...moeten schuren en/of slijpen om eea weer glad te krijgen ofwel....ik zou eea gelijk zelf geschuurd/geslepen hebben of dit laten doen ipv eea in n bad te dompelen. Daarna polijsten en.....t is gewoon schitterend mooi.

Dr zit fabriekswege blanke lak op. Komen steenslagputjes op en in combinatie met water en vervuiling/zout...gaat t onder de laklaag kruipen/ vreten en heb je de beroemde gezonde bloemkool....Ik heb t gepolijst en dr komt NOOIT geen blanke troep meer op. Ff bijhouden en t blijft mooi.....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

peter

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door peter » 19 feb 2017, 10:41

Doe je het zelf het polijsten kost het bijna niets, wat polijstmiddel, wat stroom en ellenbogenstoom. Al het andere is redelijk duur dus waarom moeilijk en duur als het ook zo kan http://wingstuff.com/products/2684-kury ... for-gl1800

Schinen geen plastic zooi te zijn maar van ijzer oid.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door GL-1800 » 19 feb 2017, 11:01

Paar tientjes?? Ok, geld maar...als ik eea verkeerd wegslijp oid, ben ik verder van huis....Ieder zn idee hierover.. :lol: :lol:

Lichte oxide ok, doe ik ook zelf, heb n machine ervoor en pasta e.d. maar t diepere....nee, dat risico met slijpen ga ik niet nemen... :)
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Pedro
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2016, 18:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Lepelstraat

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door Pedro » 26 mar 2017, 09:42

Vorige week nog contact gehad met de polijstshop.
Drie waren er mooi schoon uitgekomen. Het vierde deel, het rechter kleppendeksel wat veel corrosie had, was nog niet naar de zin van de shop.
Deze ging nog terug het bad in. Hij deed het liever laagje voor laagje, met een goed eindresultaat voor ogen.
Daarna zou het geheel de trommel in kunnen.
Kan bijna niet meer wachten. Gaat de zon ook nog steeds meer schijnen 8) en staat mijne Wing in de stalling...... :?
Verwachting half april ...???
:wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door Cas » 26 mar 2017, 19:58

Tja, wat moet je er van zeggen, je aluminium maanden in een zuurbad leggen.
Ik heb 4 dagen moeten schuren en dat vond ik al lang genoeg, maar toen was het ook klaar en het resultaat is letterlijk verblindend.
Ik kan dus weer rijden en als ik het zo eens lees hoop ik voor jou dat je dit jaar ook weer kunt rijden.
Succes ermee.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door peter » 26 mar 2017, 20:51

Ik graag me dan toch af wat dat moet gaan kosten. Maanden in een zuurbad dan nog in de trommel en nabewerken. Al die tijd staat je fiets maar te staan en kan je niet rijden.

Op ebay vindt je onbeschadigde voor niet teveel geld en voor wat meer kant en klaar gepolijst.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door Cas » 24 mei 2017, 18:04

Hoe is het inmiddels met de kleppendeksels? De laatste post was weer 2 maanden geleden.
Zijn de dekseltjes weer mooi glad en onberispelijk glanzend of is al het aluminium opgelost in het zuurbad?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door peter n.d. » 24 mei 2017, 22:39

Beste Forumrijders , om die corrosie te vermijden doe ik het volgende :Na het wassen en afdrogen van de GoldWing , ga ik met een zachte droge vod over alle chroomstukken ( uitlaat , valbaren , kleppendeksels , de vorkpoten , bagagedrager en andere blinkende stukken ) en 1x maal per maand behandel ik ze met een product , Chemico genaamd .Dit kan me tijdens het wassen doen of na het afdrogen . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

kristof
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 aug 2016, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Polijsten kleppendeksels

Bericht door kristof » 25 mei 2017, 07:26

Hoi mede wingers,
hier bij een link waar ik het laten doen heb,bij de foto's staan de velgen en kleppen deksels van de 1500 erop
http://www.polishine.be/home/

gr kristof

Plaats reactie