Koffer gaat niet meer open

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Blackwing116
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 apr 2016, 21:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Enschede
Contacteer:

Koffer gaat niet meer open

Bericht door Blackwing116 » 02 jul 2016, 11:38

Goedendag,

Weet iemand een oplossing voor mij.
De linkerkoffer gaat niet meer open. Wat ik ook doe en trek aan de hendel, hij weigert.
Ik hoor de ontgrendeling, maar blijft vast zitten.
Weet iemand een oplossing om deze op een andere manier open te krijgen?

Alvast bedankt.
Het is een zwarte bagger geworden :D

zwolsman
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 aug 2011, 09:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Almere

Re: Koffer gaat niet meer open

Bericht door zwolsman » 02 jul 2016, 12:52

Als je de koffer nu eens stevig aanduwd en gelijktijdig aan de hendel trekt ?
Heeft bij mij eens gewerkt, er zat iets klem tussen koffer en deksel waardoor het slot vastzat.

Blackwing116
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 apr 2016, 21:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Koffer gaat niet meer open

Bericht door Blackwing116 » 02 jul 2016, 15:54

Top, dat was een gouden tip.
Het werkt. Bedankt.

Het ziet ernaar uit dat de klem waar de haak invalt krom is. Ik heb geen idee hoe dit komt maar hij is weer open.
Dank je
Het is een zwarte bagger geworden :D

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: Koffer gaat niet meer open

Bericht door frank's » 02 jul 2016, 20:25

bij mij hoorde ik ook de ontgrendeling maar als ik iets harder trok ging hij wel open.
was ook de linkerkant [ misschien tijd voor een terugroep actie :D :D :D ]
gr frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Henri11
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2016, 18:37
Type Goldwing: GL1500

Re: Koffer gaat niet meer open

Bericht door Henri11 » 22 jul 2016, 12:23

Er zijn regelmatig problemen met koffers, met name de linker. Op Amerikaanse sites vindt je veel tips en trucks.
Het betreft vaak de afstelling van de beugel in het deksel t.o.v. de klauw/vergrendeling waarin die beugel moet vallen.
Door de koffer te hard dicht te klappen of teveel spullen in de koffer te stouwen kan de boel verbuigen.
Mijn probleem bestond uit het feit dat de kabel naar de linker koffer iets korter afgesteld moest worden, die verstelling kun je via het top koffer mechanisme realiseren.
Er zijn drie standen mogelijk door het kunststof tonnetje te verstellen, eigenlijk gewoon het ouderwetse remkabel principe.
Via dezelfde top koffer kun je ook bij de noodbediening komen, zit onder de rubber dop. Dat werkt bijna altijd als je koffer klemt.
Zowel in de top koffer als in zij koffers kun je zeer eenvoudig bij de sluit mechanismen komen , een kwestie van schroeven losdraaien en afschermkap weghalen.
Zorg dat alle mechanismen ( zoals beugel, klauw/vergrendeling ) na aanpassingen goed vastzitten alvorens je gaat experimenteren, als die zaken verschuiven tijdens het sluiten loop je het risico dat de boel daarna niet meer open wil.
Volgens mij is er wel een design modificatie geweest om het systeem robuuster te maken.

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Koffer gaat niet meer open

Bericht door henny » 25 jul 2016, 17:10

Als hij echt niet meer los gaat kun je via de top koffer er bij komen je haalt in de top koffer een rubber welke links en rechts zit op de bodem er uit je kan dan op een knop drukken die je daar voelt dan springt hij open .
Dit werkt zowel links als rechts alleen de rechterkant gaat nooit kapot ik heb in het slot in de boven koffer wat veranderd .

Mvg Henny

Plaats reactie