vering/demping op de GL1800

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Yabbanoname

vering/demping op de GL1800

Bericht door Yabbanoname » 10 mei 2007, 20:37

hier een aardig videootje (tis geen kort fimpje, ca 50 minuten) van Max van de Traxxion Dynamics uit de US (nog geen vertegenwoordiging in de EU, komen wellicht op de WingDings in Denemarken)
Alles over t wel (maar vooral wee) van de krakkemikkige vering/demping op de GL1800.
Als je tevreden bent hoe die is, kan je t overslaan, maar herken je wat in stugheid/doorslaan vande achtervering of de voorvork die bij t stevig remmen op een hobbelig weggetje niet echt "fijn" aanvoelt, bekijk dan t filmpje.

In de US bejubbeld als DE oplossing voor de GL1800 problemen, hier nog niet beschikbaar. Achterdemper kan gemodificeerd worden (ben je m alleen een tijdje kwijt) of een nieuwe kan gestuurd worden, de voorvork mag alleen door geauthoriseerde dealers gemodificeerd worden.
Prijsje is alleen niet grappig, ca $ 2500.
(Oja, Honda garantie schijnt behouden te blijven in de US)

http://www.traxxion.com/Videos/Traxxion ... r_H264.mov

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Re: vering/demping op de GL1800

Bericht door Goldwingpoes » 11 mei 2007, 01:10

Yabbanoname schreef: Alles over t wel (maar vooral wee) van de krakkemikkige vering/demping op de GL1800.
Wat nog allemaal :roll:
Als ik zo ontevreden moest zijn over m,n Bloody Mary (G.W.) dan had ik ze allang eruit gegooid of op de stoep gezet in de hoop dat iemand hem wil meenemen :evil: :twisted:

Is dan dien H.D. met z,n vooroorlogse motor +mekaniek dan beter :?: :?:

Groetjes G.W.P.
Don't dream your life ....Live your dreams !

Ronald

Vering perikelen

Bericht door Ronald » 11 mei 2007, 09:06

Yabbo


Heb dit ook gezien, maar een alternatief in NL/BE zou kunnen zijn de aangepaste vering van Hyperpro.

Heb dit op mijn BMW laten doen was echt een enorm verschil. Kosten destijds ca 350 euro, (bestaande achterschokbreker gebruikt)

Tevens lees je ook op dat Forum (US) dat het ontkoppelen van de antiduik inrichting een verbetering teweeg brengt jegens het vast slaan van de voorvork. (hard worden van de voorvering doordat het doorstroom ventiel wordt afgesloten door de antiduik inrichting)

Altijd in voor tips omtrend verbeteringen!!!!

Ronald

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 11 mei 2007, 17:00

de HD in touring vorm (Ultra, RoadKing e.d.) is inderdaad stuk aangenamer kwa vering/demping.
Maar de progressieve vering is een (low budget) oplossing die al een stuk verbetering kan geven heb ik begrepen.
Echter er zijn (in de US dan) genoeg die eerst de Hyperpro oplossing gekozen hebben en later (t kost nl nogal wat) de full Traxxion upgrade gedaan hebben en t een wereld van verschil noemen.

Overgens heeft 1 en ander wel te maken welk referentiekader je hebt en hoe je rijstijl is (en waar je rijdt).
zoals ik al zei, wanneer je nog niks aan de Wing op te merken hebt, lekker laten zitten, scheelt je een boel geld.

Ook is de "AntiDive" inrichting wel iets wat snel verbetering geeft (bij uitschakelen) voor weinig.

hier een korte "handleiding":

http://www.gl1800riders.com/forums/view ... dive+valve


Of ben ik de enige die wel s moet remmen over kasseien met wat vaart ?

Plaats reactie