turbulentie

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

turbulentie

Bericht door Rudi » 08 mei 2007, 21:16

Hallo,

Ik rij sinds kort met een GW1800 type 2006 en heb last van turbulentie achter in de rug en nek. Op mijn vorige GW 1500 had ik de indruk dat dit veel minder was. Op mijn nieuwe machine is dit echt hinderlijk, zeker als je op de autosnelweg de gashandel iets meer opendraaid.

Hebben jullie hier eveneens last van, hoe kan dit eventueel verholpen of geminimaliseerd worden? Ik heb de verluchtingsklep in het scherm al eens een beetje opengezet in de hoop dit een oplossing zou bieden echter tevergeefs

Dit is zo hinderlijk dat ik na enkele hondeden kilometers moeten afhaken heb met pijn aan de nek, of heeft dit met ouder worden te maken!!!

Help!

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 08 mei 2007, 22:16

Tja...ik heb dat onderwerp hier al eens aangehaald. Als ik vergelijk met de ST1300 waarmee ik vroeger reed is de Wing een verschrikking op turbulentiegebied. Mijn hoofd zat vlak in de turbulentie en 't was zo erg dat mijn tanden klapperden. Het enige wat bij mij enig soelaas brengt is de stand van het windscherm in stand drie zetten, maar dan kijk ik door het scherm wat bij regen of mist dan weer niet leuk is, tot nu toe heb ik nog geen oplossingen aangeboden gekregen en bij slecht weer gaat het scherm omlaag en neem ik de turbulenties er maar bij, maar mocht je een oplossing weten....ik hoor het graag!

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 08 mei 2007, 22:34

yep, heel veel last van gehad, ik kwam van een Ultra (HD), en ik kreeg de indruk dat Wing rijders die probleem niet schenen te (willen) kennen.
De 1500 schijnt dit probleem niet te hebben, de 1800 is verre van perfect hierop.

Wat heb ik gedaan omt redelijk te verhelpen:
- ventilatie in voorruit openzetten en ruit laagste stand (k ben 1.80m)
- Tulsa Mirror Hand Reflectors (vooral voor passagier noodzakelijk)

groter scherm helpt voor rijder ook schijnt, is echter in het donker en zeker in regen en mist geen topper voor het zicht.


verder zie ook phpBB2/viewtopic.php?t=721&highlight=tulsa

Dawingi
Berichten: 167
Lid geworden op: 05 mei 2007, 21:16
Locatie: PEER (B)

Bericht door Dawingi » 08 mei 2007, 22:40

Tot nu toe heb ik nog geen last gehad van de turbulentie zoals door jullie omschreven. Ik ben 1.85 m groot en ik heb mijn scherm op het hoogste staan. Als ik mij recht zet op de moto kan ik over het scherm kijken (nodig bij slecht weer). En als ik door het scherm wil kijken laat ik mij een klein beetje inzakken. Bij echt mooi weer zoals laatst dan zet ik het scherm één stand minder. Ook dan heb ik geen last van turbulentie.
Ik moet wel toegeven dat ik bij mijn vorige GW (1500) gemakkelijker met mijn scherm van de helm open kon rijden zonder teveel last te hebben.
Ik heb er nu ongeveer 3500 Km opzitten (1800). Inclusief autostrade tegen tamelijke snelheid.
Heeft het iets met lengte van de persoon te maken ??
Let's ride!!

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 08 mei 2007, 23:15

lengte, helm (open of dicht visier bij integraal), ik draag altijd jet of pothelm, idem bij passagier. lengte rit, na een uur of wat gaat je rug doorzakken (en ben je dus kleiner)

je moet voor de gein eens "buffeting" opzoeken in
http://www.gl1800riders.com/forums/search.php

en je zult zien dat r niet weinig voorkomend probleem is

airdeflectors zijn t toverwoord, of je t fraai vindt of niet, ze helpen

Plaats reactie