Technische vragen, tips, trucs, enz.
-
Henk V
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 10 aug 2020, 17:19
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Pieterzijl
Bericht
door Henk V » 04 jan 2022, 20:38
Goede avond
ik heb bij de inlaat van cilinder 1 een speling van 0.11
de andere kleppen zijn nog goed maar zitten wel tegen het max aan maar nog niet boven de 0.03
nu is mijn vraag kan ik hier nog een jaartje mee door rijden of is dat niet verstandig
met vriendelijke groet
Henk Veenstra
Je hoeft niet altijd te rijden om van een goldwing te genieten

-
GoldWingForum
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 18 mei 2012, 16:44
Bericht
door GoldWingForum » 04 jan 2022, 23:31
bericht hier geplaatst omdat het een ander onderwerp betreft
-
henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
Bericht
door henny » 05 jan 2022, 19:34
Ik zou de shim vervangen helemaal als je toch al zo ver bent.
-
Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Bericht
door Pep » 06 jan 2022, 18:37
De inlaatklep wordt minder heet dan de uitlaatklep, daardoor is een te krappe klepspeling op de uitlaatklep (die meer uitzet) slechter dan een iets te krappe speling op de inlaatklep. Wat mij wel opvalt is dat men echt heel secuur de klepspeling moet meten om een juiste waarde van de speling te krijgen. Als je een extra keer de krukas ronddraaide kan het zomaar een iets andere waarde geven. ( wel op het juiste timing teken letten

). Bij mijn 1800 was de speling bij de vorige meting bijna aan zijn limiet (zowel in als uitlaat) maar na 25000 km nog steeds hetzelfde (bij 153000km).
De klepspeling aanpassen is niet moeilijk maar je moet er eigenlijk een doos met verschillende maten shims bij hebben. Blijft anders toch een secuur meet en reken klusje om ze om te (in)ruilen bij een motor zaak of te bestellen.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007
GL 1800 2019 (huidige)
-
Winger63
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 apr 2026, 20:19
Bericht
door Winger63 » 29 apr 2026, 20:46
150000km , moet ik de distributiekettingspanners ontspannen voor een juiste meting en het stellen vd kleppen,of wordt er gemeten zonder ontspannen,,hoe ga ik tewerk ?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten