treeplanken voor de passagier

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
mauss
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 sep 2020, 21:59
Type Goldwing: GL1800
Locatie: hoogvliet

treeplanken voor de passagier

Bericht door mauss » 27 apr 2025, 13:36

Goedendag alle.

Ik denk niet dat wij de enige zijn met dit probleem.
Maar bij het opstappen van mijn vrouw komt ze been lengte te kort, dat wil zeggen ze redt het net niet om haar been makkelijk over het zadel te krijgen.
Er zijn verstelbare treeplanken te koop dat weet ik maar ik vind dat nogal aan de prijs voor die paar centimeters.
Zijn er andere van ons die dit probleem al hebben opgelost?
En zo ja hoe?
Simpel weg een plank er op schroeven vind ik geen optie.

superg
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2025, 19:28

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door superg » 28 apr 2025, 01:19

Ik heb toevallig een setje verhogers klaar liggen om in de verkoop te zetten, ik heb er nog geen foto's van gemaakt maar mogen voor 50 Euro weg. Ze passen op de gl1500 en gl1800 (2001-2017). De verhogers zijn verchroomd en verplaatst als het waren de punten waarop je de tray planken aanschroeft.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2730
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door pieter » 28 apr 2025, 15:06

Hoi Mauss,

Ik heb deze verhogers eventueel nog voor je liggen, hiermee kan je de originele treeplanken mee verhogen en naar voor of achter plaatsen.

Alle bevestigingsmaterialen zitten erbij, je mag deze van mij hebben tegen verzendkosten of afhalen in Rucphen (bij Roosendaal in de buurt)

Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
mauss
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 sep 2020, 21:59
Type Goldwing: GL1800
Locatie: hoogvliet

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door mauss » 29 apr 2025, 20:21

hoi Pieter .
dat is misschien wel iets om te proberen.
ik stuur je even een PB

Gebruikersavatar
mauss
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 sep 2020, 21:59
Type Goldwing: GL1800
Locatie: hoogvliet

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door mauss » 04 mei 2025, 16:30

Ik heb de set van Pieter binnen. We gaan binnenkort kijken om ze te monteren en of het werkt.
Pieter nogmaals bedankt.

Gebruikersavatar
Hans van der Lugt
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 jul 2023, 22:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ede

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door Hans van der Lugt » 25 mei 2025, 13:07

Kan je de voetsteunen hiermee ook lager plaatsen?
Voor passagiers met lange benen?
Mijn vrouw is 1,89m. Vandaar.
Groeten, Hans.
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
😎

Gebruikersavatar
mauss
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 sep 2020, 21:59
Type Goldwing: GL1800
Locatie: hoogvliet

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door mauss » 25 mei 2025, 22:05

ik denk het wel, maar ik heb er nog even niets mee gedaan.
want over 3 dagen vertrekken we met de motor richting Italië.
misschien dat iemand het antwoord weet.

superg
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jan 2025, 19:28

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door superg » 26 mei 2025, 22:22

Lager zal niet lukken, je komt dan snel uit op de uitlaten.

Gebruikersavatar
Hans van der Lugt
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 jul 2023, 22:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ede

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door Hans van der Lugt » 27 mei 2025, 07:36

Ah, jammer. Bedankt voor je antwoord.
Groeten, Hans.
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
😎

Boulliebeest
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2025, 14:43
Type Goldwing: GL1800

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door Boulliebeest » 30 mei 2025, 22:01

Mocht er nog iemand zo'n setje hebben hou ik me graag aanbevolen. Mijn zoontje van 6 wil graag meerijden met de motor, en hem op de buddyseat zetten is het probleem niet, maar hij geraakt niet met z'n voeten aan de treeplanken, wat wel een probleem kan vormen :)

Gebruikersavatar
mauss
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 sep 2020, 21:59
Type Goldwing: GL1800
Locatie: hoogvliet

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door mauss » 09 aug 2025, 16:12

Het is even geleden maar ik ben er aan toegekomen om ze op de motor te zetten. Binnenkort even een ritje maken met mijn vrouw om te kijken of het zo beter is.
Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet kunnen ze niet als verlaging worden gebruikt, want je zit inderdaad zeer dicht op de uitlaat.

Gebruikersavatar
mauss
Berichten: 231
Lid geworden op: 26 sep 2020, 21:59
Type Goldwing: GL1800
Locatie: hoogvliet

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door mauss » 31 aug 2025, 17:31

Het opstappen ging wel beter, maar nu kreeg ze last van haar benen door de zit houding. Dus dit is een mooi systeem maar niet voor ons probleem. We gaan rustig verder zoeken naar een oplossing.

Boulliebeest
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2025, 14:43
Type Goldwing: GL1800

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door Boulliebeest » 03 sep 2025, 19:50

Ondertussen is het setje van pieter via en korte pitstop bij mauss tot bij mij in Stabroek geraakt.
Morgen gaan ze erop en doe ik een testritje met het zoontje. Hopelijk bij ons meer succes

sandor
Berichten: 260
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: treeplanken voor de passagier

Bericht door sandor » 04 sep 2025, 06:08

Ik denk dat de gemakkelijkste oplossing is , dat uw vrouw opstapt als éérste op de bestuurder plaats en dan "opschuift v" naar achter.
ik heb dat al dikwijls zien doen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten