Trage cruise control

Technische vragen, tips, trucs, enz.
de4dinos
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2024, 22:10
Type Goldwing: GL1800

Trage cruise control

Bericht door de4dinos » 22 jun 2025, 22:15

Ik heb het volgende probleempje:

Als cruise control aan staat (oranje lampje brand) en ik druk op set/resume dan springt het groene 'set' lampje meteen aan maar de ene keer reageert het gas direct. De andere keer zit er een behoorlijke vertraging in en weer een andere keer reageert het gas helemaal niet.
Er zit een afstelling onder de topshelter naast het luchtfilterhuis links maar daar ben ik al mee bezig geweest om het af te stellen. Dat heeft dus niet geholpen.
Iemand nog andere ideeën??

Gr, Hans
Sempre idem, sempre penis.

Gebruikersavatar
RoelH
Berichten: 260
Lid geworden op: 04 mei 2022, 15:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Trage cruise control

Bericht door RoelH » 22 jun 2025, 22:53

Ik weet niet beter dan dat het altijd wat vertraging heeft. Bij set en resume zakt ie eerst wat terug en gaat dan weer naar de snelheid. Was de eerste motor met elektronische cruise control vanaf fabriek voor zover ik weet. Techniek is ondertussen wel wat verbeterd.
Honda GL1000 (1977) | Honda GL1100 (1980) | Honda GL1800 (2001) | Honda VFR800VTEC (2005) | Kawasaki ZZR1400 Performance Sport (2016)

Gebruikersavatar
Hans van der Lugt
Berichten: 181
Lid geworden op: 15 jul 2023, 22:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ede

Re: Trage cruise control

Bericht door Hans van der Lugt » 23 jun 2025, 08:58

Op goldwing.docs staan berichten hoe dat af te stellen.
Groeten, Hans.
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
😎

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten