Honda navigatiescherm start niet op, blijft in "loop".

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Wehoo
Type Goldwing: GL1800

Honda navigatiescherm start niet op, blijft in "loop".

Bericht door Wehoo » 28 apr 2025, 21:12

Tijdens een tocht vandaag ontdekte ik dat mijn Honda (navigatie)scherm uit ging en tijdens het rijden ook weer aanging. Althans het systeem kwam niet verder dan het scherm met Honda logo en de tekst Navigation System.
Uit- aan en dat een aantal keren, waarna het scherm "leeg" bleef. Ik kon wel zien dat de verlichting van het scherm aan bleef. (backlight).
Motor uitzetten en alles opnieuw aanzetten, gaf het zelfde resultaat.
Thuis aangekomen heb ik het originele door Honda destijds geleverde map-sd kaartje gebruikt, maar helaas met hetzelfde aan-uit resultaat.
Start ik het systeem op zonder kaartje in de sleuf, geeft het display de melding dat er geen SD kaart is.

Ik had ergens gelezen dat het systeem gereset kon worden, door een "knopje" in te drukken. De kaartlezer, achterin de koffer, gedemonteerd en ontdekt dat er 1 gleufje is. Waarschijnlijk voor de reset.
Dit dus geprobeerd, maar helaas ook zonder bevredigend resultaat.

Ik heb niet de indruk dat dit valt onder de bekende defecte schermen. Het scherm werkt immers wel maar het lijkt erop alsof het systeem niet wil opstarten en in een "loop" blijft hangen.

Iemand zoiets vergelijkbaars meegemaakt?

Radio werkt gewoon.

Zie foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet,
Werner.

3000

Re: Honda navigatiescherm start niet op, blijft in "loop".

Bericht door 3000 » 04 mei 2025, 23:36

Probeer het eens met de stekker uit de kaartlezer ( achter in de topkoffer) te verwijderen en weer terug te plaatsen.
Bij mij ook eens aan de orde geweest. Bij toeval ondekt. Dacht ook dat mijn scherm stuk was. Stekker zat los. Hoe ?? Een raadsel.

meire

Bericht door meire » 05 mei 2025, 10:49

ook eens voorgehad , eerst gps in topkoffer losmaken en stekker uittrekken , stekker terug en alles was terug ok is een soort reset
Vele Groetjes,Meire

Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Bericht door Foks » 05 mei 2025, 22:10

Hallo Weeho,

Ook hier heb ik last van gehad. Uiteindelijk heb ik een afspraak gemaakt met Peter Derluyn in België.
Hij heeft het voor mij gefixed.

Ik had een sd kaartje van de Kruitvat. Slechte qualiteit dus.
Hij heeft een goede (merk)sd kaart gepakt. Alles opnieuw gedownload en gereed.

Tot opheden geen probleem meer gehad.

Het is een eindje rijden maar hij is een kei op navigatie gebied.

Gr. Peter (Foks)
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Wehoo

Bericht door Wehoo » 11 mei 2025, 19:04

Bedankt voor alle reacties. Helaas hebben deze niet tot een oplossing geleid. Het schijnt dat er meer achter zit. Er kunnen vele oorzaken zijn en het vergt heel veel uitzoekwerk.
Dat ga ik niet (laten) doen.
De motor is dan ook verkocht c.q. ingeruild. Hij zal ongetwijfeld een vervolg "leven" krijgen. Wellicht dat hij hier weer op het forum verschijnt met een nieuwe eigenaar.

Voor mij komt er dan ook een einde aan het Goldwing rijden. Meer dan 10 jaar tevreden rond gereden met eerst een 1500 en daarna een 1800. Ook mijn aanwezigheid bij Goldwingritten zal niet meer zijn. Het blijft dan altijd een vreemde eend in de bijt. En dat wil ik niet.
Bedankt voor de mooie ritten en de gezellige momenten.

Oh.... en wat het dan wel is geworden. Tja .... dat is hier vloeken in de kerk. In ieder geval is het er een met heel veel elektronica aan boord.
Groet,
Werner.