jumpstarter gebruiken

Technische vragen, tips, trucs, enz.
sandor

jumpstarter gebruiken

Bericht door sandor » 04 mar 2025, 06:51

Hallo allemaal, ik heb de laatste dagen eens zitten rondkijken en overweeg om een jumpstarter te kopen om mee te nemen op mijn gw 2006.
Nu wil ik wel zeker zijn dat ik geen schade aan de electra van de motor zou maken moest ik in geval van platte batterij dat ding wil gebruiken .
Mijn gedacht is je hebt dan toch altijd een reserve batterij mee , die heel weinig plaats inneemt .
Graag goeie raad hierover .

goofy
Type Goldwing: GL1800

Re: jumpstarter gebruiken

Bericht door goofy » 04 mar 2025, 20:35

voor de laatste modellen mag je die niet gebruiken,voor jou model wel;al is het beter dat je niet te lang met een batterij rijd,dan heb je geen jumpstarter nodig,eventueel kleine startkabels meedoen.ik vervang mijn batterij om de 4 jaar,en nog nooit geen problemen gehad.

sandor

Re: jumpstarter gebruiken

Bericht door sandor » 05 mar 2025, 06:31

Bedankt voor de info, met batterijen kan het inderdaad alle kanten uit de originele heeft er 11 jaar ingezeten , zonder enige lader en of druppellader en ik heb ze vervangen omdat we op reis vertrokken uit voorzorg om geen problemen te krijgen onderweg , daarna heb ik twee batterijen gehad in vier jaar , de huidige zit er nu al vier jaar in weliswaar met een druppellader in de winter , op aanraden van mensen hier op het forum.