Toerental loopt terug

Technische vragen, tips, trucs, enz.
goudenvleugel
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jul 2008, 19:32
Locatie: assendelft

Toerental loopt terug

Bericht door goudenvleugel » 09 aug 2018, 18:04

Als ik de wing in de eerste versnelling zet zakt het toerenntal, heb.nu het stationaire toerental op 1500 rpm gezet, maar het probleem blijft, zakt naar pm 800 rpm, als ik dan weg wil rijden totaal geen kracht. Moet veel gas geven om weg te komen.weet iemand wat het kan zijn, ik niet :oops: :oops: :?:

GoldWingForum
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 mei 2012, 16:44

Re: Toerental loopt terug

Bericht door GoldWingForum » 09 aug 2018, 21:22

Naar 1800 topic verplaatst omdat het een 1800 technisch probleem betreft.

Gebruikersavatar
paul65
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Beek

Re: Toerental loopt terug

Bericht door paul65 » 14 aug 2018, 19:21

Er is misschien iets met de lucht massa sensor? Ik heb zo'n probleem eens gehad met mijn auto. Daar was de sensor de boosdoener.
Zoem....zoem...

Gebruikersavatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6857
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Velden noord limburg

Re: Toerental loopt terug

Bericht door peter » 15 aug 2018, 08:26

Mijn 1800 loopt er ook als hij warm is 800 toeren, 1500 lijkt me veelste veel. Ik zou eens kijken naar je benzinefilter en anders eens een flesje injectorcleaner in je tank kiepen.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P

Mijn motorhistorie sinds 1981:
suzuki gt380
Suzuki gt550,
Honda cb750 f1
suzuki gt380
Honda gl1000
honda cbx1050
Honda gl1100
Kawasaki z650
Suzuki gs1000
Honda gl1000 k3,
Kawasaki gpz1000rx
Kawasaki gpz900
Honda gl1200
Honda gl1500
Honda gl1000 k1
Honda gl1800
Honda gl1500
Honda gl1800 huidig
Honda gl1000ltd huidig
Honda cb750f2 supersport huidig
Honda gl1000 k2 in opbouw

Gebruikersavatar
Pep
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
Type Goldwing: GL1800

Re: Toerental loopt terug

Bericht door Pep » 15 aug 2018, 17:12

Tis nog een heel werk om bij de 1800 het stationair toerental omhoog te krijgen maar volgens het werkplaats handboek moet je een aantal testen doen aan het PGFI om precies de fout te lokaliseren. Heb je dmv de luchtschroeven het toerental omhoog gekregen? Er zit nl geen stationairschroef op.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972 (nog in bezit)
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002 (nog in bezit)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten