Navi 2015

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Navi 2015

Bericht door GL-1800 » 26 apr 2018, 21:23

Aangezien onze 1.8 er nog niet is toch vast n vraag. De navi van de 2015 GL Nederlandse motor, zit daar een Europeese kaart in....ik meen te begrijpen dat het n Garmin systeem is dus ook.......te updaten? Gelijk in t zelfde topic de volgende.....wij hebben n sena helmset. Bluetooth. De Wing niet helaas. Zijn hier oplossingen voor? Dus blue tooth aanbrengen op de Wing?

Leuk om s over te piekeren.......bedankt vast!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Navi 2015

Bericht door pieter » 26 apr 2018, 22:08

Het systeem is niet te updaten zoals bv een zumo met een lifetime update, en dat is nou juist het manco van Honda in combinatie met Garmin, jammer maar helaas, t'his een hard gelach.

Voor een update met de laatste kaarten van Europa kan je het beste in Izegem (B) terecht, dit bedrijf zet alle kaarten op een nieuwe SD kaart inclusief de data van je motor.

http://users.skynet.be/fa550744/html/nl/contact.html

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Navi 2015

Bericht door GL-1800 » 27 apr 2018, 06:47

Ahh...ok. Zal gaan informeren. Zowiezo zien of de navi bevalt. Anders n losse erop. Willen we liever niet vanzelf. Dank je!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Navi 2015

Bericht door pieter » 27 apr 2018, 09:21

Het navigatiesysteem wat er opzit werk in principe wel naar behoren, dwz zolang je maar navigeert van A naar B (met of zonder een beperkt aantal waypoints)

Een route laden, bijvoorbeeld een forum rit kan je beter niet doen want je kan herberekenen niet uit zetten, dus zodra je verkeerd gaat is het einde verhaal.

Ik, en met mij vele, hebben er een extern systeem naast staan die zulke zaken wel aan kunnen en dat is goed te combineren.

Suc6 en veel plezier met jullie fraaie "brommert"

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Navi 2015

Bericht door Wingnut » 27 apr 2018, 09:55

Ik heb er ook een Zumo erbij op staan, maar als je de route als track op de Honda Garmin unit zet en niet van de route afwijkt werkt de Honda unit in mijn optiek met de positie op de motor en mooie scherm beter als de Zumo.

Maar helaas veroorzaak de geringste afwijking (bijvoorbeeld pitstop die niet meteen aan de weg ligt) al herberekenen en bij track stuurt (dan is kaart versie niet meer essentieel) hij je dan meteen naar eindpunt. Daarom via Zumo weer terug op route en daarna Honda Garmin route weer starten om op de motor GPS te rijden.

Honda krijgt nog steeds niet voor elkaar om een volwaardige motor GPS te laten ontwikkelen door hun leverancier (op specificatie van Honda), bij het 2018 model (nu een Harmon unit) is het echt een drama en moet er weer een Zumo op om gedetailleerde routes te rijden.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Navi 2015

Bericht door GL-1800 » 27 apr 2018, 09:59

Gaan we er 1 naast gebruiken voor dit soort ritjes. Bedankt.

Plezier zal toch s moeten. Onze K hebben we kort maar....poei, dacht dat ze beter waren. Best onbetrouwbaar.

De Gl is op zich erg betrouwbaar maar ik voel wel t oudere concept. Maar goed.......snel rijden dien we toch zelden....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Navi 2015

Bericht door RonalT » 27 apr 2018, 12:28

GL-1800 schreef:
27 apr 2018, 06:47
Ahh...ok. Zal gaan informeren. Zowiezo zien of de navi bevalt. Anders n losse erop. Willen we liever niet vanzelf. Dank je!!
Dat snap ik niet. Als je niets van je navigatieysteem verwacht zal het ingebouwde toestel voldoen, maar zodra je iets meer wil ..... voldoet het toestel niet meer. Een los navigatiesysteem is zo veel gemakkelijker te updaten, routes in te zetten enzenz....
Gelijk in t zelfde topic de volgende.....
Het is nooit handig om twee vragen in een topic te stellen, een van de vragen zal geen aandacht krijgen.
GL-1800 schreef:
26 apr 2018, 21:23
....wij hebben n sena helmset. Bluetooth. De Wing niet helaas. Zijn hier oplossingen voor? Dus blue tooth aanbrengen op de Wing? ....
Je heb een BT headset, maar wat wil je daarmee is dan de eerste vraag. Je Wing heeft geen BT, is dat een gemis?
Wat wil je via BT horen? Je duo-passagier, andere motorrijders, je radio, je navigatiesysteem?

Duo en andere motorrijders is geen probleem als die ook over BT beschikken.
Je radio willen horen.... speakers!
Het ingebouwde navigatiesysteem? Ik zou daar de moeite niet voor doen en een leuke Z396, Z345 oid kopen. Die heeft standaard BT.

Als toch de ingebouwde navigatie wilt horen weet ik zo gauw geen oplossing. Mototronix heeft wel iets wat omgekeerd werkt, een extern navigatiesysteem via de bedrade headset kunnen horen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Navi 2015

Bericht door GL-1800 » 27 apr 2018, 14:42

Hoi RonaldT

Je snapt t wel degelijk. Ga dus gelijk naar t 3e deel.

Idd, bluetooth setjes. Geen zin om met kabels te rijden ofwel de simpele vraag, is er n mogelijkheid om iets aan te schaffen dat de 1.8 WEL bluetooth uitgevoerd is en.....heb juist iets gevonden.
Sena SM10. Navi hoef ik niet op de speakers of helm. Alleen de radio. Spreken onderling gaat via t headsetje, volume onafhankelijk te regelen via onze Sena afstandsbedieningen.

Verder, ben er achter dus dat de Honda navi goed is om van A naar B te hobbelen, meer niet......da s dan wat minder dus zoals ik al vermelde....n navi ernaast. Jammer eigenlijk!!!

Dank je!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Navi 2015

Bericht door GL-1800 » 13 mei 2018, 10:42

pieter schreef:
26 apr 2018, 22:08
Het systeem is niet te updaten zoals bv een zumo met een lifetime update, en dat is nou juist het manco van Honda in combinatie met Garmin, jammer maar helaas, t'his een hard gelach.

Voor een update met de laatste kaarten van Europa kan je het beste in Izegem (B) terecht, dit bedrijf zet alle kaarten op een nieuwe SD kaart inclusief de data van je motor.

http://users.skynet.be/fa550744/html/nl/contact.html

Groet Pieter.
Navi word na onze vakantie behandeld in Izegem.....goeie tip!. Maar werkt verder eigenlijk goed. Heb mn 1e GPX bestanden er ook op gezet. zien hoe dat gaat werken, op zich heel erg eenvoudig te doen.

Updatekaarten zijn niet echt goedkoop, dik 200 euro maar wees blij....deze niet voor de nwe 1.8 aan te moeten schaffen....dik....n hele dikke 1000 euro....OEFFFFFF
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie