hoe goed is uw motorslot??

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

hoe goed is uw motorslot??

Bericht door bikervivi » 07 jan 2007, 16:47


youtu.be/VC3hFr8p2ck


De beste manier om het slot aan te leggen is inderdaad zorgen dat het niet op de grond ligt, en ook geen te lang los stuk laten. Je ziet in het filmpje dat ze serieus met dat slot kunnen staan "zwieren" .
Hang het slot liefst op een zo onbereikbaar mogelijke plaats; probeer het slot dus liever aan de linkerkant van de motor te gebruiken. De motor helt daar dan al wat over, en schermt de bewegingsvrijheid van die "tanggebruiker" af...
Hoe moeilijker het voor jezelf is om het slot aan je motor te hangen, hoe moeilijker voor de pikkedief om het er af te krijgen...
Probeer daar al aan te denken net vóór je je motor parkeert.
Bijvoorbeeld: ik kom ergens aangereden waar ik rechts vóór mijne moto een mogelijke bevestiging zie om mijn slot aan te hangen, maar dan hangt mijn slot volledig "vrij en bereikbaar". Ik draai mijn geweldig masjien en manouevreer achteruit in de parkeerplaats. Ik kan mijn slot aan mijn achterwiel hangen, en het wordt nog wat beschermd door de achterwielaandrijving. Ik kan met een geruster hart het café binnengaan

komt van het MAG forum
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 07 jan 2007, 19:57

Mijn Oxford ketting is net lang genoeg om em achterkant voorwiel en dan rond de middenbok vast te maken. Niet makkelijk aan te brengen....even op knietjes gaan zitten voor em aan te brengen en af te doen. Niet makkelijk te bereiken en de middenbok kan niet ingeklapt worden omdat de ketting het kantelen tegen houd.

Plaats reactie