oordoppen ??

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
RRWing
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 apr 2006, 22:07
Locatie: Ardooie, West-Vlaanderen (B)

oordoppen ??

Bericht door RRWing » 03 dec 2006, 19:29

Heb boven 90km/u nogal last van windruis. De radio via de headset moet dan steeds loeihard worden gezet om toch iets deftigs te horen. Maar dat kan in geen geval goed voor mijn oren zijn.

Gewone oordoppen zijn echter geen oplossing, dat heb ik al geprobeerd. Ondertussen ook al veranderd van helm (systeemhelm): dit geeft een kleine verbetering, maar niet voldoende.

Heeft iemand ervaring met individueel aangepaste oordoppen met filter? Is dat de moeite om die aan te schaffen en zal dit het probleem oplossen?
Ricky Robinet: altijd met de Goldwing onderweg!
GL1800 navi-2008 (Dark Red)
GL1800 2002 (Pearl Orange)
Deaville 1998 (Champagne)

Appiewing

Bericht door Appiewing » 03 dec 2006, 20:51

Dat is zeker de moeite om die aan te schaffen. Ik heb c.q gebruik al jaren oordoppen op de motor,gezien dat door de baas verplicht is. In het begin zag ik het nut er niet zo van in. Reed al jaren zonder. Sinds ik oordoppen heb,nu sinds een jaar of 6,heb ik veel minder last last van mijn oren.
Dus mijn advies zeker doen .

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 03 dec 2006, 20:52

Ik kan tot 140 nog normaal mijn headset gebruiken zonder het volume op te schroeven. Welke fiets heb je trouwens? Ik zou eerst eens proberen om het windscherm iets hoger of juist iets lager te zettten. Dat heeft grote invloed op het lawaai. Toen ik heel vroeger :roll: nog op een andere motor reed als de huidige Goldwing gebruikte ik wel oordoppen met een filter. Dat scheelde inderdaad een hoop lawaai. Spraak e.d. bleef goed hoorbaar. Langdurige blootstelling aan lawaai is zeer schadelijk.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 03 dec 2006, 21:22

ik heb Lapperre-maatoordoppen van het zachte type laten maken en ze zitten perfekt (wel voorzichtig zijn bij het helm opzetten, ietske verschuiven en het dempend effekt is verdwenen) en dempen ook goed, maar ik gebruik ze zelden, ik raak er echt niet aan gewend aan al die gedempte geluiden.

1500se
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
Locatie: Roden

Bericht door 1500se » 04 dec 2006, 21:28

ik gebruik ze ook, doppen met een filter.
Heb een zwaarder filter erin gedaan, omdat ik ze ook voor de schietsport gebruik. Het enige waar je een betje op moet letten is je snelheid. Je bent gauw geneigd om te snel te rijden :shock: omdat je veel minder omgevingsgeluid hoort.
Verder vind ik het ideaal, vooral als je langere ritten hebt, je oren suizen velle minder. :lol:

RRWing
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 apr 2006, 22:07
Locatie: Ardooie, West-Vlaanderen (B)

Bericht door RRWing » 10 dec 2006, 12:16

harryvbr schreef:Ik kan tot 140 nog normaal mijn headset gebruiken zonder het volume op te schroeven. Welke fiets heb je trouwens? Ik zou eerst eens proberen om het windscherm iets hoger of juist iets lager te zettten. Dat heeft grote invloed op het lawaai. Toen ik heel vroeger :roll: nog op een andere motor reed als de huidige Goldwing gebruikte ik wel oordoppen met een filter. Dat scheelde inderdaad een hoop lawaai. Spraak e.d. bleef goed hoorbaar. Langdurige blootstelling aan lawaai is zeer schadelijk.
Ik rij met GL1800 (02). Het scherm heb ik geplaatst in functie van de zichtbaarheid. Ttz: zodat ik ook bij regenweer niet continu halsreikend moet rijden omdat ik dan net over het scherm kan kijken.

Het soort oordoppen dat ik zoek is inderdaad deze die het gesproken woord nog intact laten. Het gaat hem vooral om het omgevingsgeluid eruit te filteren.
Ricky Robinet: altijd met de Goldwing onderweg!
GL1800 navi-2008 (Dark Red)
GL1800 2002 (Pearl Orange)
Deaville 1998 (Champagne)

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 21 feb 2007, 15:40

Sinds ik op onze ouwe rij heb ik geen oordoppen meer nodig. Ik heb minder geluid in mn oren dan op mn vorige brommer waar ik wel dopjes in had ( mn oren dus).
Mn scherm staat wel zo hoog mogelijk.

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 12 mar 2007, 22:45

t valt en staat met de keuze van je helm.
De ene buldert, en de ander is fluisterstil.
misschien is deze combi wat, een op maatgemaakte oordop die aan de intercom/radio gekoppeld wordt:

Afbeelding

deze connector is dan ook wel handig (Edsets EdApter)
Afbeelding

Type M (de motorhelm versie):
http://earplugstore.stores.yahoo.net/chmisearph.html

Lunatic

Bericht door Lunatic » 14 mar 2007, 19:39

Afbeelding

Weet iemand of dit compatible is met het systeem van een GW 1200?

$55,- is een trotse prijs. Is er een betaalbaarder alternatief?

Suggesties worden zéér op prijs gesteld.

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 14 mar 2007, 21:13

$55 ?

Hmm, ik kreeg m vorige maand gratis van Ed Davis (van Edsets) bij een edsets order.
Niet verkeerd dus.

Ze hebben die connector in allerlei varianten, mail m anders even (ed@edsets.com)

en anders heeft EC nog wel wat r op lijkt:

http://www.electricalconnection.com/aud ... daptor.htm ($25)
Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast