wie weet wat van trekhaken?

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
kattebaas

wie weet wat van trekhaken?

Bericht door kattebaas » 19 sep 2006, 14:35

Wij willen graag een trekhaak voor een 1500 se maar ik weet niet welke de beste is en of je dat zelf makkelijk kan aan sluiten.
En weet iemand waar je een vouwwagen kan kopen?
Alvast bedankt
Johan :idea:

goldyfan

Bericht door goldyfan » 19 sep 2006, 17:33

Lijkt wel leuk maar hou wel rekening met de max. lengte die je mag hebben.

goldwing1500

Bericht door goldwing1500 » 19 sep 2006, 20:20

:lol:
Laatst gewijzigd door goldwing1500 op 26 sep 2006, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

kattebaas

Bericht door kattebaas » 19 sep 2006, 20:47

goldwing1500 schreef:wil je makelijk op vakantie koop een karetje en een karsten tent met perslucht natuurlijk .een comanche of een schuuring vouwwagen lijkt makelijker maar dacht ik niet werkt net als een tent en je krijgt ze bijna niet strak staan wil je een beetje snel (want daar is die toch voor snel kampeeren)
Oke heb je daar ook een link van kan ik zien wat je bedoeld.

goldwing1500

Bericht door goldwing1500 » 19 sep 2006, 21:13

:lol:
Laatst gewijzigd door goldwing1500 op 26 sep 2006, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

kattebaas

Bericht door kattebaas » 19 sep 2006, 22:19

Wat een topper wel een plakzetje mee maar da's niet erg
Zeker makkelijk maar ik wil toch graag van de grond slapen en lig nooit lekker op een lucht of camping bedje :cry:
Dus naar schuring dankje wel.
gr. kattebaas.

Annie's Vriendje

Bericht door Annie's Vriendje » 23 sep 2006, 22:58

Wie weet er eventueel een adresje voor mijn 77er GL1000, ook hierop zou toch een trekhaak moeten kunnen?

Alvast bedankt,

Bart

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 24 sep 2006, 22:00

Kan volgens mij ook bij www.h-schuring.nl

Wingrider

Wat mag er achter een GL 1200

Bericht door Wingrider » 24 sep 2006, 23:58

Hoi.

Ik lees zo dit stukje en nu vraag ik mij af wat mag er achter een 1200 ?

Zijn er mensen die met een caravan of vouwwagen achet hung wing rijden?
Laatst gewijzigd door Wingrider op 15 okt 2006, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 25 sep 2006, 07:52

Er zijn eisen qua maximale afmeting. Een caravan zal dus niet gaan, of het moet al een hele kleine zijn.

Rij zelf met een vouwwagen. Een CampMaster. Zie www.h-schuring.nl. Maar (zoals elders reeds gepost) er zijn nog een paar mogelijkheden.

kattebaas

rwd

Bericht door kattebaas » 25 sep 2006, 09:23

Ik heb bij de rwd gevraagt maar de vraag was te technies ?
dus ik krijg over een dag of 5 pas andwoord over de afmetingen en max. gewicht van een karretje .
ben erg benieuwd dus wachten maar.

mzzl kattebaas.

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 25 sep 2006, 09:29

De kar mag max 1 meter breed en 1 meter hoog zijn. De maximale lengte is 2,5 meter, gemeten van uit de achteras van de Wing. Deze afmetingen zijn inclusief de belading.

Om te berekenen wat uw motor qua aanhangergewicht, inclusief lading, mag trekken, kunt u de volgende vuistregel hanteren:

Helft van droog motorgewicht = totaal gewicht aanhanger (dus inclusief lading)

kattebaas

Bericht door kattebaas » 25 sep 2006, 10:16

En de ander zegt weer 110 breed dus om er nu achter te komen wat het nu echt is toch maar ff w8ten op het andwoord van de rwd en als die het niet weten rij ik zometeen met wat ik wil en het printje van de rwd op zak voor de politie :D

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 25 sep 2006, 10:35

Ter info (zie vanaf art. 3.13):

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... aanhang%22

Geeft alleen info m.b.t. de lengte van de aanhangwagen. Maar 't is een begin. :D

kattebaas

Bericht door kattebaas » 25 sep 2006, 22:37

Dit is wat ik kreeg van de rwd dus gouden-vleugel je had gelijk gr. kattebaas. :shock:

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.


U stelt ons een aantal vragen over een aanhangwagen achter een motorfiets.

In het Voertuigreglement staat onder verschillende hoofdstukken het volgende over uw vragen;



Maximale massa van de aanhangwagen;

Artikel 5.18.19
De totale massa van de aanhangwagen(inclusief lading) mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de motorfiets(zonder zijspan) vermeerderd met 40 kg.


Koppeling

Artikel 3.4.52


De mechanische koppelinrichting, indien aanwezig, van een motorfiets die in gebruik is genomen na 16 juni 1999 en de bevestiging daarvan aan het voertuig moeten voldoen aan het bepaalde in richtlijn 97/24/EG. Deze eis is door te nemen na zoeken bij http://europa.eu.int/eur-lex/nl/ , hier is alle eurpese regelgeving te benaderen.


Met een motorfiets met zijspanwagen mag geen aanhangwagen worden voortbewogen, tenzij het wiel van de zijspanwagen is beremd.
1.Aanhangwagens achter motorfietsen mogen:
a.niet breder zijn dan 1,00 m;
b.niet hoger zijn dan 1,00 m.

Artikel 5.15.2
1.Aanhangwagens achter motorfietsen of bromfietsen mogen slechts éénassig zijn.
2.Bij éénwielige aanhangwagens moet het wiel zodanig zijn bevestigd dat het uitsluitend draaibaar is om de eigen horizontale as.


Mochten er toch nog vragen naar voren komen kunt u de originele teksten uit het voertuigreglement inzien op www.wetten.nl u zoekt op zinsdeel naar voertuigreglement en maakt dan de eerste keuze. Vervolgens kiest u aan de linker kant voor hoofdstuk 5 permanente eisen en dan afdeling 4 of 18.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW







--------------------------------------------------------------------------------

Plaats reactie