Kinderen op de Goldwing

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
harmdeboer
Type Goldwing: GL1200

Bericht door harmdeboer » 19 aug 2009, 20:00

waarom moet de intercom aan staan...

mijn dochter rijd vanaf dit jaar ook mee achter op (5 jaar oud!)
en vind het heerlijk...
heb armsteunen en verstelbare treeplanken er op gezet (met dank aan japie!)
ze heeft een joppa pak en een hjc helm! Geen intercom
ze kan hard genoeg bleren om zich verstaanbaar te maken.

ik denk dat het gewoon een feit is van gezond verstand!
ieder kind is anders en iedere motor is anders.
indien de "oudste" hier verstandig mee omgaat en gewoon ff nadenkt hoe hij/zij zelf op de motor zou willen zitten kan er niks raars gebeuren!

er zijn echter ook van die mafkezen die hun kind laten beslissen echter dat gebeurt ook in de auto! geen gordel geen stoeltje staan tussen de voorstoelen.

dus als je je kind haat is dat een oplossing en als je van die rukkers houd doe je het goed!

gebruik je koppie dan is het altijd toppie!

IJSBLOK

Bericht door IJSBLOK » 20 aug 2009, 06:32

Mijn zoontje van 10 breng ik al 2 jaar 's ochtends met mijn scooter (125 cc) naar school: hij weet dat hij dan moet stilzitten, want elke beweging van zijn lichaam voel ik op mijn stuur...

Hij reed onlangs voor het eerst mee op de Wing, een ritje van 30 km, en ik merkte in mijn spiegels dat meneer als een sjeik aan het rondkijken wasvan op zijn troon, en zich zelfs af en toe omdraaide om de achterop komende auto's te bekijken... Ik heb echter niets gevoeld aan de wegligging van de Wing.

Ik had wel een taterende gids bij, en ik zoek nog steeds een headset :wink:
Heaven can wait

RonalT
Type Goldwing: GL1800

Bericht door RonalT » 20 aug 2009, 18:10

Mijn zoon van 13 rijdt regelmatig mee, hij weeg ruim 40 kg.

Maar ik merk nooit dat hij achterop zit. Hij zit rond te kijken, met zijn handen te bewegen (alsof hij een zweefvliegtuig is) en allerlei andere dingen te doen.

Maar op een wing merk je er weinig van iemand die achterop zit.
Misschien als je je tante van 130 kg achterop heb zitten dat je wat meer merk. :oops:
Groeten, RonalT

Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit verkeerd hebt gedaan

1500
Type Goldwing: GL1500

Bericht door 1500 » 21 aug 2009, 20:16

Intercom of niet, Wing zetel of lapje over het spatbord, armen om je heen, als de passagier laat merken dat hij/zij het niet leuk meer vind door de intercom of deze knijpt je fijn, zijn tekenen dat het niet goed gaat en zal je deze signalen serieus moeten nemen.
Kinderen kunnen onverwachte bewegingen maken waar je terdege van bewust moet zijn.
Heb al wat onbekende kinderen achterop gehad, bekende kinderen
zijn al door de leerfase heen.
Maar ga nooit over de grens van het kind

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

safety730
Type Goldwing: GL1500

Re: Kinderen op de Goldwing

Bericht door safety730 » 13 mei 2021, 22:31

Jullie vergeten dat een Goldwing een breed zadel heeft, maar dat een kind redelijk stevig in het zadel zit, armsteunen, rugleuning van de bestuurder. Dat een kind tot 10 jaar niet bij de voetsteunen kan is zeker aanwezig. Als een kind ouder dan 10 jaar dit wel kan, dat hangt van zijn lengte af, zelfs mijn vrouw kan net aan de voetsteunen halen.
Dat een kind goed beschermd moet zijn, is buiten kijf. Maar om klossen op de voetsteunen te gaan zetten, is een beetje ver gezocht, dit is geen doen voor het kind en kan onveiligheid geven bij een valpartij.
Het is je eigen verantwoordelijkheid om het kind te leren om op de motor te zitten, goede communicatie door com systeem en veel met hem of haar praten.
Niet te hard rijden, rustig binnendoor.
Dan krijg je vanzelf een biker erbij als het 18 is.