LCVM-motornieuws juni 2006

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

LCVM-motornieuws juni 2006

Bericht door director » 25 jun 2006, 15:12

Beste motorrijd(st)er,

Er bestaat veel onduidelijkheid over het parkeren met je motor. Getracht wordt hierin wat duidelijkheid te scheppen, al is de wetgever er zelf niet altijd even duidelijk over...

In de eerste aflevering over rotondes lees je hoe je je voorbereidingen kunt treffen voor het naderen van een rotonde. Observatie speelt hierbij een grote rol.

Zonnebrillen zijn er in alle soorten en maten. Daarom wat tips op een rijtje gezet voor de aanschaf van een goede motorzonnebril.

Het rijden met een zijspan is totaal anders dan het rijden met een 'normale'
motor. Opeens gelden de regels voor driewielers in plaats van tweewielers.
Welke regels dit zijn lees je in het artikel over zijspanrijden.

Met de vakanties in aantocht wat korte vakantietips voor de echte kampeerders onder ons. En let op: Italie is er door de nieuwe wet voor motorrijders niet bepaald aantrekkelijker op geworden!

John Bruins doet tot slot verslag van zijn ervaringen tijdens de bergtrainingen.


Klik hier voor de nieuwsbrief van juni:
http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief24.htm
Veel leesplezier!
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 03 okt 2006, 20:12

Veilig motorrijden hangt hoofdzakelijk af van een goede kijktechniek. Kijken doe je met je ogen. Het spreekt dus vanzelf dat je de uiterste zorg aan je ogen besteedt. Toch zijn de ogen bij veel weggebruikers ogenschijnlijk een ondergeschoven kindje. In 'Zien in het verkeer' daarom een aantal nuttige tips voor motorrijders met en zonder bril.

Motorrijden in het donker is vooral een kwestie van zien en gezien worden.
Met de korter wordende dagen zullen we ons meer en meer in het donker op de weg begeven. Wat voor maatregelen je kunt treffen om goed te zien en gezien te worden in het donker lees je in 'Motorrijden bij nacht'.

Het is uitermate frustrerend als je onnodig lang voor een verkeerslicht moet wachten omdat het niet op groen springt. Daarom in deze nieuwsbrief een aantal tips om het verkeerslicht te 'triggeren'.

Klik hier voor de nieuwsbrief van september/oktober:

http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief27.htm

Veel leesplezier!
Algemeen Secretariaat LCVM

Plaats reactie