Overstap naar een WING

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing

Welke leeftijd om over te stappen naar een WING.

30 jaar
10
4%
30 jaar
10
4%
30 jaar
10
4%
30 jaar
10
4%
40 jaar
11
4%
40 jaar
11
4%
40 jaar
11
4%
40 jaar
11
4%
Vanaf 50 jaar
5
2%
Vanaf 50 jaar
5
2%
Vanaf 50 jaar
5
2%
Vanaf 50 jaar
5
2%
Maakt niet uit
40
15%
Maakt niet uit
40
15%
Maakt niet uit
40
15%
Maakt niet uit
40
15%
 
Totaal aantal stemmen: 264

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Overstap naar een WING

Bericht door Early » 19 aug 2008, 22:26

Ik vraag mij af of men vind dat je niet te jong moet zijn om naar een Wing over te stappen.

Lunatic

Bericht door Lunatic » 19 aug 2008, 22:56

Je moet hem (voor sommigen haar :wink: ) kunnen beheersen.
En dan is ervaring en rijstijl veel belangrijker dan leeftijd.
Valt niet te ontkennen dat daar enige relatie tussen is, maar het is mij te kort door de bocht om dit aan een leeftijdcatagorie te koppelen.

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 20 aug 2008, 08:46

leeftijd maakt niet uit,maar velen denken nog altijd da's een moto voor als ik ouder ben,(bompamoto)doordat hij zwaarder is en uitziet denken ze dat we logge moto's hebben pfffffffffffffff,
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

Bericht door den stillen » 20 aug 2008, 11:00

kijk eens naar de andere poll's. heb er zo al eentje gelanceerd
gr

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 20 aug 2008, 12:32

Sorry wist ik niet weet je wanneer?

den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

Bericht door den stillen » 20 aug 2008, 15:12

index, algemeen, welke is de leeftijd van de wing rijder.
komt zo op hetzelfde neer :?:

greetz

UptownWings

Bericht door UptownWings » 20 aug 2008, 16:23

Lunatic schreef:Je moet hem (voor sommigen haar :wink: ) kunnen beheersen.
En dan is ervaring en rijstijl veel belangrijker dan leeftijd.
Valt niet te ontkennen dat daar enige relatie tussen is, maar het is mij te kort door de bocht om dit aan een leeftijdcatagorie te koppelen.
Ik heb ook geen idee of ervaring of rijstijl hier van toepassing is.
Natuurlijk, met een Wing gedraag je je niet als een buikschuiver op de weg, maar er wordt wel eens beweerd dat een Wing niet sportief te rijden is, waarvan ik durf te beweren dat dat tussen een ieders oren zit of dat wel of niet kan. Tevens vind ik een Wing echt zo belachelijk makkelijk te rijden dat ik zou zeggen dat iedereen die daar ook maar een beetje de lengte voor heeft en niet van het slag 'watje' is, zo op een Wing zou kunnen stappen en weg kunnen rijden. Ok, de eerste bochtjes denk je van nou, poeh, hij weegt wel wat ! Maar dat moment is met een uurtje echt wel over.

Ik heb vorig jaar mijn A gehaald. De dag voor ik mijn nieuwe rijbewijs kon ophalen heb ik mijn Wing gekocht. De volgende dag heb ik de Wing opgehaald en mee naar huis gereden. Ik ben nu aardig wat kilometers verder met de wing. (zo ongeveer 14000km) Ik moet hem nog steeds neerleggen (ja dat gaat echt nog wel een keer gebeuren) en voel me zo vrij als een vogel op de GL1500. Het apparaat is bijna een verlengstuk geworden.

Dus als enige requirement zou ik zeggen, je moet hem aankunnen. Ik heb bewezen dat te kunnen maar ken er ook die terecht een lichtere fiets hebben gekozen. De leeftijd ? Maakt in mijn optiek echt geen donder uit, en welke generatie ik ook spreek, allemaal zijn ze zeer gecharmeerd van een GoldWing en verbazen zich ook over de wijze hoe ik ermee om ga en hen bijhoudt omdat ze het niet voor mogelijk hielden.

De enige reden waarom een GoldWing eigenlijk door een wat oudere generatie wordt gereden is omdat je als je pakweg 20 bent en net je motorrijbewijs hebt gehaald, vaak niet zo'n goedgevulde beurs hebt dat je gelijk een GoldWing kan kopen. Een racer is dan vaak nog geen 25% in aanschafprijs vergeleken met een Wing.
Daar komt bij, onzekerheid, laat ik eerst maar op een lichte fiets oefenen etc. Niet iedereen is zo'n idioot als ik. Dat besef ik me heel goed.

Hiermede wordt een Wing over het algemeen alleen door 30 a 40 plussers gereden, waardoor het bij de jongere generatie als 'ouwelullenfiets' wordt neergezet, met een twinkel van jaloezie in de ogen als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar resumerend, leeftijd vind ik niet van belang, ervaring ook niet. Een bult gezond verstand en de fiets aankunnen, van levensbelang. Maar dat geldt eigenlijk voor elke brommert :) Een Wing moet gewoon bij je passen. De rest is niet zo bijster interessant.

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 20 aug 2008, 17:46

den stillen schreef:kijk eens naar de andere poll's. heb er zo al eentje gelanceerd
gr
Dat een poll vaker wordt geopend gebeurd wel vaker :cry: .
Helaas heb ik nog niet alle berichten gelezen.
Op ons foto forum gebeurd het ook heel vaak.
Persoonlijk vind ik het niet zo erg, ook jouw was niet de eerste zag ik.
Probleem is meestal de titel, zoek maar eens.
Voordeel is wel vaak dat in de poll weer andere en nieuwe wingers gaan stemmen. :o .
Ik vind liever 1 keer te vaak als dat er helemaal geen nieuwe berichten bijkomen.
Op een ander Goldwing forum heb ik ook gekeken maar daart vind je bijna geen nieuwe berichten, dus ik kijk daar ook niet meer zo vaak.
Als de admin hem wil sluiten dan vind ik het oke.
Ik heb op de andere poll's ook mijn stem uitgebracht en lees het belangstelling door.
Groeten Tonnie

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3916
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 20 aug 2008, 18:07

Early schreef:Voordeel is wel vaak dat in de poll weer andere en nieuwe wingers gaan stemmen. :o .
Ik vind liever 1 keer te vaak als dat er helemaal geen nieuwe berichten bijkomen.
Inderdaad brengt een "nieuwe" poll soms weer aan andere uitslag. Zolang we niet iedere dag een nieuwe poll maken die al geplaatst is heb ik er vrede mee. De berichten in het "Wingers cafe" worden sowieso maar 1 maand bewaard, ik heb 'm daarom maar even in Algemeen gezet.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 20 aug 2008, 18:44

Prima, Director.
Zo los ik als moderator van de fotosite het ook op. :o
Toch al 26 stemmen.
Kun je gelijk weer eens zien hoeveel er toch wel regelmatig kijken zonder mee te discuseren, helaas :cry:

nedkelly
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:18

Bericht door nedkelly » 20 aug 2008, 23:41

Waarom de keuze beginnend bij 30 jaar? Bij deze keuzes heb ik "maakt niet uit" gestemd, waarbij ik bij de keuze 18 jaar toch anders gestemd zou hebben. :lol: Ik was zelf 24 bij mijn eerste wing.
Een beetje ervaring kan geen kwaad, denk ik.

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 21 aug 2008, 06:44

Ik heb de indruk dat de meeste wing rijders ouder dan 30 jaar zijn.
Eerst had ik dat niet maar sinds ik er meer over lees ga ik steeds meer in die richting denken.
Je hebt gelijk, ik had 20 jaar erbij kunnen zetten of tot 30 jaar.
Maar gelukkig kan je altijd in een berichtje je eigen mening en aanvulling kwijt : :)

Marcel ten Broeke

Bericht door Marcel ten Broeke » 21 aug 2008, 12:33

Ik heb alle reacties aandachtig gelezen en ben het eens met met hetgeen als argumentatie wordt aangedragen.
- De aanschafprijs van een Wing ligt hoog (heb ikzelf ook ondervonden). Toen ik ben begonnen met motorrijden, 20 jaar geleden, had ik daar echt geen budget voor.
- Enige ervaring is wel meegenomen, het is nogal een "beest", qua gewicht wat je in toom moet houden.
- Als je jong bent, wil je natuurlijk op een stoere buikschuiver met felle kleuren rijden/racen, zo snel mogelijk van A naar B. Opvallen, zie mij eens....ik ben net Rossi....
- Als je eenmaal een Wing hebt, mijn gevoel, dan ga je toeren, lekker zitten op een terras en geniet je van je Wing die voor je in het zonnetje staat te glimmen.... en maar weer verder toeren en genieten.

Het belangrijkste alles zonder spierpijn en zere botten!!!!

Gr,
Marcel

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 21 aug 2008, 16:10

Marcel ten Broeke schreef: Opvallen, zie mij eens....
Wat een geluk dat de Golwing rijders dat (niet) hebben,ha ha ha :shock: :shock: :D :D
Ik rij nu 3 jaar G.W. en het verbaast me nog altijd wat voor een showbeesten die G.W. rijders zijn. :roll: :roll:

Hoe is da spreekwoord weeral ?????
""""De pot verwijt de ketel dat em zwart ziet"""""


Grts G.W.P.
Don't dream your life ....Live your dreams !

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 21 aug 2008, 23:32

Toen ik 10 jaar geleden een 5 jaar oude BMW kocht voor Fl. 24.000,00 kostte de Goldwing 1500 ongeveer even duur.
Nu kost een Goldwing ca. 5.000,00 euro meer als ik voor de BMW heb terug gekregen.
Niet helemaal eerlijk want als je bij een goede motorzaak gaat kopen met inruil moet deze er ook aan verdienen.
Of het een goede motorzaak is moet ik na de winter nog afwachten want hij moet nog een behoorlijke garantie reparatie ondergaan.
Maar na de eerste contacten ziet het er hoopvol uit.
Ik heb er alle vertrouwen in, en zal het resultaat zeker kenbaar maken.
Dus een van de reden dat de GW pas op latere leeftijd wordt aangeschaft zal zeker de prijs zijn.

Plaats reactie