Van deauville naar goldwing ?

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Hmaarse
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2021, 14:15

Van deauville naar goldwing ?

Bericht door Hmaarse » 13 mar 2021, 15:16

Beste Honda rijders, ik rijd nu een deauville 700. Fijne motor hoor, hiervoor een jaar pan European 1100. Ik mis wel de 4 cilinders, en wil graag comfortabel tourritjes maken, misschien een keertje vakantie. Ik zie een goldwing te koop met 160000 km, een 1500 se. Heeft 10 jaar stilgestaan. Goldwing is ook een beetje jongensdroom. :wink:

Vragen: past het in de trend van pan, deauville naar goldwing, is het erg veel anders rijden?
Hoe schat ik risico's in van een 30 jaar oude goldwing met 160k, wat kan ik verwachten?

Ik hoor graag jullie adviezen.

Groet Harry

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Van deauville naar goldwing ?

Bericht door Dacher » 14 mar 2021, 08:37

!0 jaar stilgestaan, carburateurs zonder meer als ze nu niet lekken dan lekken ze binnenkort, distrubutieriemen, waarschijnlijk de keeringen voorpoten , ook weer niet nu maar wel binnenkort, de oppompbare achterveer , grote kans dat deze ook lekt of gaat lekken, kortom kopen en een flink bedrag achterhouden en hem gelijk zonder te starten naar een van de bekende zaken brengen die ook het forum sponseren, of als je handig bent dit zelf doen.

Hmaarse
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2021, 14:15

Re: Van deauville naar goldwing ?

Bericht door Hmaarse » 14 mar 2021, 09:22

Dacher, dank je. Er komt nog wel 1500 bij denk ik zo als ik je lijst lees..

peter

Re: Van deauville naar goldwing ?

Bericht door peter » 14 mar 2021, 10:08

Als je zelf geen handige sleutelaar bent moet hem gewoon laten staan en een beetje meer investeren in een rijdende. De motor heeft waarschijnlijk al wat eigenaren gehad en de ene is wat handiger als de andere. Je hebt geen idee wat er eventueel wel of niet gedaan is die motor. Ze zijn redelijk complex om aan te sleutelen.
Ik zou voor een goed rijdende gaan kijken.
Wat betreft de overstap van pan naar gl1500; de gl1500 is een lekkere logge beer en mits hij technisch oke is een lekkere fiets om mee te rijden. Je kan er flink mee gasgeven en mits inorde sturen ze ook nog verassend goed. Qua gewicht ga je het verschil wel merken. Maak anders eerst eens ergens een proefrit en neem eventueel iemand mee die bekend is met de gl1500.

Hmaarse
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2021, 14:15

Re: Van deauville naar goldwing ?

Bericht door Hmaarse » 14 mar 2021, 18:44

Dank je Peter. Ik sleutel wel graag aan motoren alhoewel dat veel tijd vergt dat er niet altijd is ivm bootjes, auto ed..het is een te grote gok denk ik. Aanschaf misschien 2000, dan ?1500 kosten , ik denk dat ik idd eens zoek naar een nette bij een motorzaak. Het zou een avontuur zijn, eerste eigenaar, maar waarom 10 jaar stil...nou ja ik ga eens een goldwing proberen. Is ie ook ergens te huur voir een dag? Adressen die goldwing verkopen in de Randstad? Harry

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Van deauville naar goldwing ?

Bericht door Rongoos » 16 mar 2021, 12:06

Hallo Harry, ik heb net 3 weken geleden mijn deauville 700 verkocht en weer een 1500 goldwing aangeschaft.
Er rijd niets zo lekker als een goldwing. De soepele 6 cilinder is een genot om mee te rijden. Maar hij is een stuk logger dan de deauv.
Eenmaal rijdend merk je daar niks meer van. Ik verkoop die dingen steeds omdat hij bij mij in de voortuin staat en ik niet altijd even gedisciplineerd ben met het zeil eroverheen te gooien.
En dan gaan ze op een gegeven moment roesten. Dat is zonde want een wing moet glimmen. Vorig jaar heb ik mijn deauv gekocht en was daar superblij mee. Maar ik liep tegen de kans aan om de in mijn ogen mooiste 1500 te kopen en die kon ik niet laten schieten. Nu ik weer terug ben op de 1500 ben ik pas echt weer in mijn nopjes en geniet met volle teugen. Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt. Ik heb nu zo vaak een overstap gemaakt dat ik nu wel besef, beter dan dit kan ik niet krijgen.

Nu even over de aanschaf, ik ben het wel een beetje eens met de bovenstaande schrijvers. Eentje die 10 jaar stil heeft gestaan zou niet mijn voorkeur genieten. pakkingen die uitdrogen en scheuren, rubbers idem dito. Ik zou toch op zoek gaan naar een exemplaar wat goed onderhouden is en die gewoon regelmatig zijn km-ers maakt. Hoge km standen maakt voor een goldwing niet uit. Ik woon zelf in Velserbroek, dat ligt naast Haarlem als je eens wilt komen kijken.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Plaats reactie