LEZ aanmelden in Antwerpen, Gent en Brussel

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

LEZ aanmelden in Antwerpen, Gent en Brussel

Bericht door Foks » 08 feb 2020, 10:04

Hallo allen,

Alle voertuigen moeten digitaal worden aangemeld in de desbetreffende databases om in bovengenoemde steden te mogen rijden.
Zoals ik het lees is voor Nederlanders een uitzondering gemaakt.
LEZ staat voor lage emmissie zone.

Klopt dit of moet ik het anders lezen?
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: LEZ aanmelden in Antwerpen, Gent en Brussel

Bericht door RonalT » 08 feb 2020, 15:45

Dit soort idioterie maakt het leven een stuk gemakkelijker. Dag Antwerpen, Gent en Brussel. Mij ga je daar nooit meer zien!
Voertuigen met een buitenlandse nummerplaat die aan de toelatingsvoorwaarden voldoen, moet u wel eerst eenmalig registreren. Dit geldt niet voor voertuigen met een Nederlands kenteken. Nederlandse voertuigen worden automatisch geregistreerd aan de hand van de informatie in het kentekenregister van RDW.
Zoals je hier ziet staan hoef je je niet in de database laten opnemen omdat de gegevens bij de RDW vandaan komen.

Net even gekeken, ze vragen het hemd van je lijf, maar de categorie motorfiets kan je niet eens invullen. Stomme belgen :twisted:
Weer een goed punt, Waarom geldt de LEZ niet voor motorfietsen, de motorfietsen vallen niet onder de toegangsvoorwaarden van de LEZ omdat ze nog niet door de ANPR-camera's gecontroleerd kunnen worden. Nog stommer van die belgen :mrgreen:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: LEZ aanmelden in Antwerpen, Gent en Brussel

Bericht door DonvanVliet » 08 feb 2020, 16:04

? Ik heb mijn kenteken, land van uitgifte en datum eerste toelating ingevuld van zowel mijn auto als motor. Als antwoord krijg ik dat ik in antwerpen mag rijden . Niks aan de hand.
Gent weer niet omdat ik geen euronorm kan invullen. Nou heb ik daar voorlopig toch niks te zoeken. En de keren dat ik in belgie kom zijn op 1 hand te tellen.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: LEZ aanmelden in Antwerpen, Gent en Brussel

Bericht door peter n.d. » 08 feb 2020, 16:21

Beste Foks en RanalT , breng ze niet op het idee , want anders we hebben het spek aan onze been en mogen we nergens meer met iets rijden , behalve met een fiets , of weer met paard en kar of te voet. :shock: :roll: In de havens liggen grote schepen , om te lossen of te laden , zij laten hun motoren die draaien op de zwaarste vervuilende diesel , om elektriciteit op te wekken :evil: :twisted: . En die vervuilen niet , maar de gewone mens die zijn wagen nodig heeft om te gaan werken of boodschappen te doen moet 2x maal betalen om met zijn wagen in de steden rond te rijden :shock: :roll: .1x wegen taks en dan nog eens om in de steden rond te rijden :twisted: :evil: .Behalve als je een propere voertuig hebt , en mijn Wingske is altijd proper . :lol: :wink: :mrgreen: :P . Ook mij zien ze in die steden niet meer . :mrgreen: Ik doe mijn boodschappen hier in de buurt of ik rijd eens naar Nederland of Frankrijk en ga met een goed gevulde wagen naar huis zonder 2x te betalen . Dat zal ze leren :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: LEZ aanmelden in Antwerpen, Gent en Brussel

Bericht door peter n.d. » 12 feb 2020, 21:04

Beste forumrijders , vandaag op de radio gehoord , men zou zelf de ring en de omringende gemeenten ook toevoegen bij de Lez zone :twisted: :evil: :twisted: :evil: :roll: :shock: :o :oops: .Dus binnenkort geraak ik alleen nog met Wingske In en rond Antwerpen :roll: :shock: :oops: . Dikke geld klopperij , het bracht hun alleen al ongeveer een kleine 25 miljoen euro op aan boetes en aan dagpassen .Moet er nog zand Zijn :?: :?: :?: :?: .Ook andere steden en gemeenten springen op de kar van de lez zones .Wat me niet verwondert , als je ziet wat het opbrengt . En dan komen die sukkelaars nog niet doe . En als ze dat geld dan weer zouden investeren in betere wegen , maar nee , de mens nog wat kl :twisted: :evil: ten door van die prutsregels , je zou maar in Antwerpen werken , op den duur moet je betalen om te mogen werken in het Stad ( zo zeggen de Antwerpenaren het ). :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: LEZ aanmelden in Antwerpen, Gent en Brussel

Bericht door meire » 13 feb 2020, 12:40

Lez zones zijn niet van toepassing voor motoren :!:
Dus met de wings geen probleem om in Gent, Antwerpen en Brussel te rijden :D
Vele Groetjes,Meire

redmac
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2009, 16:17
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Paal
Contacteer:

Re: LEZ aanmelden in Antwerpen, Gent en Brussel

Bericht door redmac » 22 feb 2020, 14:21

Inderdaad. Met de moto kom je Antwerpen en Brussel nog wel in. Ik moet daar voor mijn werk veel heen en sinds de LEZ-regels zijn aangescherpt mocht mijn auto (Zuinige Focus Diesel, maar,... Euro-4) de stad niet meer in. Ik heb de auto dus weggedaan en rij nu dag in, dag uit op de Wing.

Een slurpende GoldWing uit 1990 waar je E5 in moet kappen, zien ze daar liever. Dus dat dan maar. Ik doe dat dan ook met plezier.
Maar hoe het milieu daar baat bij heeft ???
In retrospect is alles evenredig tegengesteld

Plaats reactie