Vrees voor racende motoren door Biert

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Vrees voor racende motoren door Biert

Bericht door pieter » 29 apr 2019, 22:11

Afbeelding
Dit bord wordt woensdag weggehaald

Vrees voor racende motoren door Biert (Gemeente Nissewaard) Z-H

23 jaar lang was het verboden, maar motorrijders mogen vanaf komend weekend tot 30 september weer elk weekeinde door de buurtschap Biert rijden. De bewoners houden hun hart vast. ,,Het is voor hen een prachtige racebaan.''

Waterschap Hollandse Delta haalt woensdag het verbodsbord weg voor het met motorfietsen rijden over de Polderweg, Ringijk en Biertsedijk in Biert. Zo'n 23 jaar mochten de toerrijders zich in het hoogseizoen niet begeven op de lange polderwegen en in de S-bochten.

Het waterschap acht de verkeersmaatregel uit 1996 'niet langer van deze tijd', omdat motorfietsen steeds vaker gebruikt worden voor het woon-werkverkeer.

Jarenlang gold binnen de buurtschap een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur. Maar nadat de wegen zogenaamd 'duurzaam veilig' waren ingericht, met onder meer wegversmallingen, ging de limiet omlaag naar 60 kilometer per uur.

Rust

Maar ondanks die verlaagde maximumsnelheid zijn buurtbewoners het niet eens met het besluit van het waterschap. Zij zeggen dat zij juist voor de rust in de kleine plaats Biert zijn neergestreken. Die rust echter, wordt volgens hen verstoord wanneer er elk weekend motorrijders over de slingerpaadjes 'crossen'.

,,Het is natuurlijk een prachtige racebaan'', geeft Hennie Tol toe. Zij heeft dertig jaar in Biert gewoond, maar vertoeft ondertussen al zo'n dertien jaar in het naastgelegen Zuidland.

Ze ziet de racemonsters nog zo voor zich, want tijdens de eerste twintig jaar dat zij in Biert woonde, was het voor motormuizen toegestaan om in het weekend hier door de polders te rijden.

,,Ze vlogen werkelijk voorbij! Ik heb me niet erg aan hen gestoord, maar ik had dan ook geen kinderen thuis wonen'', zegt Tol. ,,Ik kan me voorstellen dat ouders met kleine kinderen het geen veilig idee vinden om hen alleen buiten te laten spelen.''

Veiligheid

De verkeersregel kan alleen aangepast worden als die de veiligheid op de weg verzekert, weggebruikers en passagiers beschermt en de vrijheid van het verkeer waarborgt. Tol: ,,Ik snap dat de jongens willen toeren op de motor, maar dit wordt gevaarlijk.''

Bron, AD

Groet Pieter.
Laatst gewijzigd door pieter op 30 apr 2019, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Vrees voor racende motoren Biert

Bericht door DonvanVliet » 30 apr 2019, 11:13

Als ik in Biert zou wonen langs die weg ga ik met een tuinstoel in de voortuin zitten kijken met een pot bier naar al die motorfietsen. Volgens mij zit die weg vol verkeersdrempels wat ik me herinner. Dus het zal wel meevallen. Mensen hebben altijd wat te zeiken.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Vrees voor racende motoren door Biert

Bericht door RonalT » 30 apr 2019, 18:16

Noemen ze dat geen koud-water-vrees...
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

DonvanVliet
Berichten: 696
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Vrees voor racende motoren door Biert

Bericht door DonvanVliet » 30 apr 2019, 18:22

Ik woon er in de buurt en een maat van me woonde langs die weg en die had zelf 2 motorfietsen. Had er zelf natuurlijk geen moeite mee.

Plaats reactie