Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 03 feb 2018, 08:53

Pep schreef:Jammer dat we de nieuwe Goldwing 2018 niet op de motorbeurs kunnen gaan bekijken. Honda staat er gewoonweg niet :twisted: . De reden zou zijn dat ze het op hun eigen manier aanpakken :shock: ( evenals Triumph ). Wat Honda dan wel wil gaan doen dit jaar is mij nog niet bekend.

Klopt, Honda BeNeLux, aangestuurd vanuit Belgie, heeft besloten om niet deel te nemen aan de Motorbeurs in Utrecht en heeft ook geen ander apart evenement in de planning zitten. Sinds Honda Nederland drastisch is gereduceerd (nog slechts 1 verkoop vertegenwoordiger en 1 administratieve kracht) en Honda Ridderkerk is gesloten en onder Belgie valt, lopen de verkoopaantallen drastisch terug. Jaren was Honda marktleider qua verkopen in Nederland, maar ondertussen afgezakt in aantallen en marktaandeel en zal waarschijnlijk dit jaar ingehaald worden door KTM wat betreft marktaandeel, een merk dat pas de laatste jaren ingezet heeft op verkoop van wegmotoren. De Honda dealers zijn hier zacht ook niet blij mee.

Echter de eerste zending van de nieuwe 1800's zal eind deze maand arriveren in geringe aantallen, maar er zijn misschien Honda dealers die hun toewijzing nog niet verkocht hebben waar je dan kunt gaan kijken.

Ik kwam nog interessant filmpje tegen hoe de nieuwe 1800 in het krat zit en eruit gehaald wordt.


youtu.be/29PhmekK0r0
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2016 Honda CRF1000 Africa Twin
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1339
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door frank's » 04 feb 2018, 11:45

de aftermarket kan zijn lol weer op, zie genoeg dingen die anders kunnen [zeker die gladde buddy.]

peter n.d.
Berichten: 1196
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door peter n.d. » 04 feb 2018, 19:02

Beste Forumrijders , ook al is de nieuwe GoldWing een dijk van een motor ( heb zojuist het rijdersverslag gelezen in Motoren en Tourisme ) zou ik , als ik besluit om een nieuwe motor te kopen , twijfelen tussen de nieuwe 1800 2018 of de Yamaha Venture .De venture heeft een prachtig smoeltje en de koffers zijn groter dan die van de 1800. Ook de kostprijs valt goed mee , alleen spijtig dat de motor niet voldoet aan de huidige Euronorm en niet te koop is in Europa maar wel in de U.S.A.en de rest van de wereld .Een gemiste kans van Yamaha .Ik hoop dat ze deze twee motoren en eventueel nog een paar andere tourmodellen ( B.M.W., Triumph) eens met elkaar vergelijken . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
johnhillebrand
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 feb 2018, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door johnhillebrand » 10 feb 2018, 20:58

Yes, ik heb een Goldwing Majestic Silver, levering ca week 10 Motorport Goes. Ik kan niet wachten...., ik rij al jaren op de meest luxe Harley Limited CVO Electra, maar daar heb ik nooit echt aan kunnen wennen gezien ik vroeger jaren lang op een Pan heb gereden, Harley ziet er leuk uit, geeft mooi klappen, maar rijd voor geen meter, het schud, trilt, swingt en ploft.
Straks weer genieten van rust en soepelheid, dat wordt weer genieten.

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 10 feb 2018, 23:18

Hallo John, welkom op dit forum en gefeliciteerd met je nieuwe motor.

Ook ik kan bijna niet wachten op mijn nieuwe 2018 Tour DCT/Airbag en als het goed is komt hij eind deze maand bij de eerste levering. In eerste instantie komen er slechts een beperkt aantal naar Nederland en ik denk dat jouw GoldWing hier ook onderdeel van is.

Ik rij al GoldWing sinds 1979 en heb er al de nodige gehad en volg de introduktie van dit nieuwe model elke dag op het internet, waar veel informatie vandaan is te halen. Vooral van het engelstalige GL1800riders forum

http://gl1800riders.com/forums/193-2018-goldwing-board/

In de USA is de levering al sinds 3 weken bezig en zijn er al de nodige rijders ervaringen, naast de vele verslagen van de journalisten die bij de introductie in Texas waren op internet, YouTube en de motorbladen.

Als je al wat voorwerk wilt doen om je nieuwe motor te leren kennen en je deze nog niet gevonden had, hierbij de links om de engelstalige rijder en navigatie handboek kunt downloaden en een behulpzame Honda site om de bedieningsfunties al vast beknopt te leren.

http://hondafeatureassist.com/2018GoldWing/#/home

http://www.gwrra-wav.org/docs/2018_gl18 ... mkc600.pdf

http://www.gwrra-wav.org/docs/2018%20Ho ... manual.pdf

Veel plezier met het voorwerk en je nieuwe motor.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2016 Honda CRF1000 Africa Twin
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 1506
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Nijlen (Belgie)

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door cooper » 11 feb 2018, 13:52

RonalT schreef:Voor België....



De Gold Wing Touring (met topkoffer waarin 2 integraal helmen passen) vanaf 32.499 euro
Moet je mij dan toch eens voordoen ! :shock:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 11 feb 2018, 15:08

cooper schreef:
RonalT schreef:Voor België....



De Gold Wing Touring (met topkoffer waarin 2 integraal helmen passen) vanaf 32.499 euro
Moet je mij dan toch eens voordoen ! :shock:
Het kan wel, maar zeer eng en niet voor elk formaat en zeker niet als je er een bleutooth bediening extern aan je helm hebt hangen.


Afbeelding
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2016 Honda CRF1000 Africa Twin
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 175
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door highlander » 11 feb 2018, 16:51

je bent al bijna verplicht om over te schakelen naar bluethoot, er zit jammer genoeg geen intercom meer in.

Gebruikersavatar
johnhillebrand
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 feb 2018, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door johnhillebrand » 11 feb 2018, 21:20

Het is allemaal nog wel wat onduidelijk wat er nu wel en niet op de Majestic Silver zit !, in alle verhalen die ik op internet vind worden alle opties besproken, maar sommige zijn alleen beschikbaar op het de meest luxe versie.
Kan niet ergens een overzicht vinden wat er bij welk model wel en niet geleverd wordt !

Zo vraag ik me bv af of er op de MS een achteruit zit ?
Hill assist zit volgens mij alleen op de tour modellen en niet op de Majestic uitvoering ?
Seat heating… alleen op de tourmodellen ?
Schokbrekers alleen met de hand verstelbaar en niet elektronisch zoals bij de tour modellen.

Hopelijk zit de rest er wel op !!
We gaan het over 3 weken wel zien als hij geleverd word
Ik laat het weten.

Gr John

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 11 feb 2018, 21:25

highlander schreef:je bent al bijna verplicht om over te schakelen naar bluethoot, er zit jammer genoeg geen intercom meer in.
Ja, ook Honda gaat met de nieuwe GoldWing mee met de recente technologien in de afgelopen 44 jaar
Honda GL1000 1975-1980 geen audio
Honda GL1100 1980 met optionele radio clarion Type I en intercom
Honda GL1100 1983 met optionele radio clarion Type II, cassette recorder, cb en intercom
Honda GL1200 Aspencade 1984 met standaard Panasonic radio inclusief cassette en casette en optioneel CB
Honda GL1500 SE met standaard Panasonic radio inclusief casette en intercom en optineel CB
Honda GL1800 2001 met standaard Panasonic radio en intercom en optionele CD wisselaar en CB
Honda GL1800 2006 met standaard Panasonic radio, en bij sommige uitvoeringen navigatie en Airbag en als optie CD wisselaar en CB
Honda GL1800 2012 met standaard Panasonic radio inclusief USB optie en bij sommige uitvoeringen Garmin navigatie en Airbag en als optie CD wisselaar en CB
Honda GL1800 2018 met standaard ? radio inclusief bleutooth integratie, Harman Cardon GPS en USB aansluiting voor Telefoon, MP apparatuur etc. en nog steeds als optie CB.

Dus ook de intercom via kabel is niet meer standaard en bleutooth is de aangewezen weg voor communicatie tussen rijder en passagier, maar ook om de CB voor de communicatie met andere motorrijders in een groep te vervangen.

Voor de die hards die niet zonder kabel kunnen, is de aftermarket (o.a. J&M) bezig om te voorzien in een kabel aansluiting op de nieuwe GL1800. En Honda heeft nog steeds een CB als optie beschikbaar voor de Die hards, maar voor de Amerikaanse markt is de stuurbediening niet meer standaard zoals op de voorgaande GL1500 en GL1800 modellen, maar is nu ook een optie. Dus gaat Honda ervan uit dat deze CB optie steeds minder in gebruik is en dat men overgaat naar gebruik van Bleutooth binnen een rijders groep, zoals ook gangbaar is tegenwoordig buiten de Goldwing wereld.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2016 Honda CRF1000 Africa Twin
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 12021
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Dinteloord

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door RonalT » 11 feb 2018, 22:15

johnhillebrand schreef:Het is allemaal nog wel wat onduidelijk wat er nu wel en niet op de Majestic Silver zit ....
Je schrijft het hier alsof Majestic Silver een uitvoering is. Maar ik denk dat het alleen maar de kleur is.
Want als modellen kom ik de volgende modellen tegen:
  • GL1800 Gold Wing, (Matte Majestic Silver)
  • GL1800 Gold Wing Touring, (Candy Ardent Red en Pearl Glare White)
  • GL1800 Gold Wing Touring De Luxe. (Candy Ardent Red / Darkness Black en Darkness Black metallic)
Alle modellen vanaf de 1500 zijn al uitgerust geweest met een achteruitversnelling. En de rest weet ik ook niet te vertellen, maar ga maar na dat die 8000 euro niet alleen het verschil van een topkoffer is.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 12 feb 2018, 08:36

johnhillebrand schreef:Het is allemaal nog wel wat onduidelijk wat er nu wel en niet op de Majestic Silver zit !, in alle verhalen die ik op internet vind worden alle opties besproken, maar sommige zijn alleen beschikbaar op het de meest luxe versie.
Kan niet ergens een overzicht vinden wat er bij welk model wel en niet geleverd wordt !

Zo vraag ik me bv af of er op de MS een achteruit zit ?
Hill assist zit volgens mij alleen op de tour modellen en niet op de Majestic uitvoering ?
Seat heating… alleen op de tourmodellen ?
Schokbrekers alleen met de hand verstelbaar en niet elektronisch zoals bij de tour modellen.

Hopelijk zit de rest er wel op !!
We gaan het over 3 weken wel zien als hij geleverd word
Ik laat het weten.

Gr John
John, bij de kleur Majestic Silver hebt je dus de Goldwing basis (Bagger) uitvoering gekocht zonder topkoffer.
Deze mist ten opzichte van de Tour uitvoeringen wel de nodige opties en functies, maar dat kun je verwachten bij zulk een prijsverschil met de Tour modellen

Wat zit er niet op ten opzichte van de Tour uitvoeringen
- Topkoffer
- Achteruit
- Tractie controle
- Verwarmd zadel (Goldwing basis heeft wel verwarmde handvaten)
- Elektrisch verstelbare achtervering
En in Europa is de DCT ook niet leverbaar bij de basis uitvoering (wel in USA)
zie Amerikaanse Folder de sectie Models en options

https://powersports.honda.com/brochure_ ... 1800bj.pdf
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2016 Honda CRF1000 Africa Twin
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
johnhillebrand
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 feb 2018, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door johnhillebrand » 12 feb 2018, 13:25

Als je onderstaande link kijk staat er wel een elektrische achteruit !!
http://www.honda.nl/motorcycles/range/t ... ions.html#

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 12 feb 2018, 14:07

johnhillebrand schreef:Als je onderstaande link kijk staat er wel een elektrische achteruit !!
http://www.honda.nl/motorcycles/range/t ... ions.html#
Je hebt gelijk, de andere markten (niet USA) modellen van de Goldwing bagger basis hebben wel een elektrische achteruit.
In de engels talige manual die voor zowel de Amerikaanse als de Canadese markt is, heeft de Canadese bagger versie inderdaad een elektrische achteruit net hetzelfde als bij de GL1800 2001-2017 modellen en de bagger versie vanaf 2015.
Zie pagina 117 van het manual. Verder zit er op de Cananadese en waarschijnlijk de Europese versie ook nog een funktie auto idling stop, waarbij de motor afslaat onder bepaakde condities bij stilstand bij bijvoorbeeld een stoplicht of spoorwegovergang. Deze functie kun je structureel uitschakelen als je dit niet zou willen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2016 Honda CRF1000 Africa Twin
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 22 feb 2018, 08:44

De nieuwe 1800 heeft minder bagage capaciteit dan het vorige model (110 vs 150 liter), wat veel GoldWing rijders afschrikt. Ik kwam dit filmpje tegen dat duidelijk maakt dat het eigenlijk wel meevalt als je het vergelijkt met een vliegtuigtrolley.

Gisteren heb ik de bestelde Honda accessoires uit USA ontvangen, waaronder de in het filmpje gebruikte Honda tassenset en ook het rek voor op het topkoffer (niet in het filmpje) voor extra bagagecapaciteit, waar de bijvoorbeeld de bekende Kuryakin topkoffertas op kan. Ik heb eens gekeken wat er in 1 van de kleine zijkoffertasjes kon. Ik kon er 13 T shirts in de maat XL in en erlangs nog plaats voor 5 paar sokken bijvoorbeeld. Na het plaatsen van de tassen in de zijkoffers is er ook nog plaats aan de zijde van de tassen in de punt (wat te zien is in het filmpje bij de linker koffer) voor andere zaken zoals bijvoorbeeld schoenen etc.

Nu alleen nog de motor, die hopenlijk volgende week binnen komt.


youtu.be/Jjtz7q2oBX0
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2016 Honda CRF1000 Africa Twin
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten