Wat gaat het worden?

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Paul for Wing
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2017, 19:54

Wat gaat het worden?

Bericht door Paul for Wing » 30 aug 2017, 20:21

Als aspirant Wing rijder heb ik een vraag voor de verzamelde kennis hier op het forum.
Ik wil een Goldwing gaan rijden maar zie een beetje door de bomen (lees modellen en jaartallen/types/modificaties) het vleugeltje niet zo goed.
Mijn Goldwing zou ik het liefst zien als een 6 cylinder, met minstens een compressor, gecombineerd remsysteem met ABS (en TRC? hebben wings dat?) en zeker een cruise control. Door mijn ervaringen met een Cavalcade ben ik verzot geraakt op die grote kuip en ruit waardoor de rijwind van achteren komt. Ik ga er eigenlijk van uit dat een wing dat effect ook kent.
Heb ik het dan goed dat er eigenlijk alleen het 1500 SE model overblijft of is de keuze ruimer?
Ik hoor het graag.
Groet,
Paul
Voorheen: Honda CS90, Honda CB250, Harley Davidson 750 WLA 'Liberator', Yamaha XS650, Laverda SF750, Suzuki Intruder VS 1400, Suzuki Cavalcade 1400, Honda CX500 (huidig restauratieproject), Honda Pan European ST1100.

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas

Re: Wat gaat het worden?

Bericht door KingEdwin » 30 aug 2017, 21:28

Welkom op dit mooie forum Paul.

Indien je ABS wilt hebben komt alleen de 1800 in aanmerking, en niet eens allemaal. Dit is niet een standaard optie (in div. landen) namelijk. De 1800 heeft ook een gecombineerd remsysteem wat zowel werkt op de remhandel als op het rempedaal. De 1500 heeft een minder complex remsysteem maar wel gedeeltelijk gecombineerd.
In ieder geval heeft de 1800 net zoals de 1500 een zijdezachte 6 cilinder, cruise control (de 1500 alleen in de 1500SE editie) en ook een compressor voor de achtervering.

Dit forum heeft ook een zoek functie waarmee je ongetwijfeld een hoop info kunt vinden.
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Paul for Wing
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2017, 19:54

Re: Wat gaat het worden?

Bericht door Paul for Wing » 31 aug 2017, 11:56

Hallo Edwin,
Dank voor je reactie. Het lijkt erop dat alleen de GL1500SE voor mij de aangewezen motor is, moet ik alleen de ABS inleveren.
Begrijp ik het goed dat alleen de SE cruise control heeft? De Aspencade en interstate niet?
Voorheen: Honda CS90, Honda CB250, Harley Davidson 750 WLA 'Liberator', Yamaha XS650, Laverda SF750, Suzuki Intruder VS 1400, Suzuki Cavalcade 1400, Honda CX500 (huidig restauratieproject), Honda Pan European ST1100.

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1211
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek

Re: Wat gaat het worden?

Bericht door Antoon Aarts » 31 aug 2017, 12:10

Paul for Wing schreef:Hallo Edwin,
Dank voor je reactie. Het lijkt erop dat alleen de GL1500SE voor mij de aangewezen motor is, moet ik alleen de ABS inleveren.
Begrijp ik het goed dat alleen de SE cruise control heeft? De Aspencade en interstate niet?
Interstate heeft geen C.C en achteruit mogelijkheid o.a.
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

Tarzan
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Rotterdam

Re: Wat gaat het worden?

Bericht door Tarzan » 31 aug 2017, 20:20

Ook de Aspencade heeft C.C en achteruitversnelling.
Ik zou gewoon eens een uitgebreide proefrit met een Gl1500 gaan doen.
Dan merk je meteen de verschillen/ overeenkomsten met de Cavalcade

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten