Bericht
door Nautic » 02 mar 2017, 01:38
Als Harley Rijder die juist overgestapt is naar een Goldwing, ga ik er verder niets over zeggen, dat moet je zelf maar ondervinden, iedereen zijn smaak, keuze en voorkeur !
Wel wil ik je op je hart drukken om ergens goed op te letten, voordat je dalijk je blok in elkaar laat draaien.
In jouw Road King van 2009 hangt een TwinCam 2 blok.
Deze hebben een nogal dure onhebbelijkheid, namelijk dat ergens tussen de 30000 en 45000 km de nokkenasketting spanners helemaal weg zijn.
Als het ware opgevreten door de nokkenas kettingen!
Deze zijn van een inferieure kwaliteit.
Tel daarbij op dat de oliepomp in deze blokken beneden de maat presteert , en ook nog eens direct onder de eerder genoemde spanners geplaatst is !
Het "gruis "valt als het ware in de oliepomp, die het vervolgens door je blok heen jaagt met allerlei verstoppingen en gevolgen vandien.
Ik heb erover gemaild en getelefoneerd met Harley Davidson, en op mijn vraag waarom er voor motoren van 30000,-euro , en meer geen terugroepactie kwam om deze fout van hun te herstellen, werd me medegedeeld dat er vanuit Harley Davidson niets aan gedaan kon worden , maar er was om het probleem te ondervangen een screamin'Eagle kit op de markt gebracht die ik kon kopen en installeren!
Kit kostte 1200 euro , en dat is dan exclusief de reparatiekosten.
Je hele blok moet eronderuit en uit elkaar!!
Gelukkig heb ik in mijn vriendenkring een Harley Davidson monteur , ( een zgn. Master of Technology ) die het voor me wilde doen tegen kostprijs.
Kostte me toch nog 1400 euro, maar dan had ik wel gelijk de betere Feuling Kit erin zitten.
Na de revisie mijn Harley ( een FLHTC Electra Glide Classic ) gelijk ingeruild voor een Honda Goldwing 1800.
Had ik veel eerder moeten doen.
Mocht je foto's willen van het blok voor en na de revisie, dan wil ik ze hier gerust plaatsen.
Ik wil je alleen maar waarschuwen , want anders rij je dalijk fijn ergens in Zuid-Frankrijk of Spanje en je mooie Harley geeft er de brui aan.
En dan ben je letterlijk en figuurlijk veel verder van huis !!
Dat je weet wat er kan gebeuren.
En je kan het beter weten voordat het fout gaat, dan achteraf !
Veel rijpezier net je Road King !!
Je kan het krijgen hoe je het hebben wil !!??