Want bij de 1600 gaat het zwaartepunt een woordje meespreken en het totale gewicht is ook niet veel lager as een wing.
En het is natuurlijk geen boxer

Met "slingeren a la Goldwing" bedoel jij waarschijnlijk de GL1000. Dat was, heel lang geleden, mijn eerste Goldwing en inderdaad in lange snelle bochten een rodeopaard, levensgevaarlijk. Dat wisten ze bij Honda ook en toen kwam de GL1100 uit. Die had ik al bestelt een half jaar voordat hij bij de dealer stond en volgens de importeur was ik de eerste in Nederland die erop reed.GL-1000 schreef:Lang.....erg lang geleden n R100RT gehad, zo n 2 kleuren bruin. Je weet wel, gas geven en voetjes van de grond, zo hoog werden ze getild bij optrekken...Deed t prima. Alleen bij zo n 140 begon ie a la Goldwing te slingeren achter. Is toen naar Derk Haan, destijds DE BMW man gegaan en sprak af dat hij onder handen genomen werd. Hielp t niet, zou t gratis zijn. Moest dus betalen, als n trein reed ie toen. Hoewel ie n half jaar oud was toen.......De eenvoud onderhoud...heerlijk. Kuip was echt top, beter dan die SS Windjammer.....K vond t niet de mooiste fiets, maar rijden was echt top.
Gezien jou gedane onderhoud zijn ze dus nog steeds top, houden zo. Op naar n 1600?????
wat ik niet zo goed snap is een avatar met een gl1200 en je typt dat je een 1500 en 1800 hebt gehad.st Bernhard schreef:De rekening was voor 3 remschijven en 6 remblokjes en controle ABS en reiniging.Boxmot schreef:.... Maar revisie van het Remsysteem (ABS pomp? zwak punt) en geen onderhouds historie, onderhield de oude eigenaar de motor zelf? ....
Heb voor mijn Wings (1500 en 1800) een K1200RT en een R1150RT gehad dus telelever is bekend Het rijden ook, alleen het trilt wat meer