Miskoop

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Damaniac
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2016, 22:54
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Enschede / Rekken
Contacteer:

Re: Miskoop

Bericht door Damaniac » 06 jun 2016, 23:47

Mooie machine Wilco, natuurlijk kost een hobby geld dat vind ik ook niet erg .. Waar ik mij aan stoor, en dat is eigenlijk in tweede instantie, zijn de abnormaal hoge kosten van de werkplaats. Ik heb inmiddels een paar handige bekenden gevonden die mij graag willen helpen om "het oude beestje" weer veilig op straat te krijgen :wink: Als het goed is haal ik 'm overmorgen weer op en wordt hij droog en veilig in een loods gestald alwaar het klussen kan beginnen. Ikzelf zal dan ook mijn roestige kennis m.b.t tot tweewielers weer oppoetsen want in het verleden heb ik toch nog redelijk wat aan bromfietsen en auto's gesleuteld dus eigenlijk is het meer een kwestie van niet durven dan niet kunnen :roll:
Wel heb ik besloten om niet voor slooponderdelen te gaan maar beter te kiezen, voorzover mogelijk, voor origineel of revisie setjes.

De planning is om de wing op zijn laatst eind juli veilig rijdend te hebben opdat madammeke en ik fijn kunnen toeren in de vakantie .. en het cosmetische deel komt wel in de winter :D .. maar hij ziet er niet slecht uit hoor, kan alleen ( altijd ) beter...

Ik zal indien mogelijk foto's plaatsen van de vooruitgang ..

Grz. Rob
Burn rubber, not your soul

84 GL 1200 Aspencade
83 VF1100C ( project)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Miskoop

Bericht door RonalT » 06 jun 2016, 23:51

;-) mooi
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
wilcom2005
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2012, 21:15
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Miskoop

Bericht door wilcom2005 » 08 jun 2016, 07:20

suc6 !

gr wilco
GL 1200 "Collector's Edition "

Gebruikersavatar
Damaniac
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2016, 22:54
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Enschede / Rekken
Contacteer:

Re: Miskoop

Bericht door Damaniac » 12 jun 2016, 23:27

Inmiddels, zaterdag, Goldie opgehaald vanaf de garage en vanwege het mooie weer buiten alvast begonnen met de demontage van de linker zijkoffer..
De eerste 4 schroeven, zij en onder waren een makkie, ok onder heb ik doorgeslepen want die waren dusdanig verroest dat losmaken niet te doen was maar nu kan er mooi RVS in.
Vol goede moed de koffer opgetild .. om tot de conclusie te komen dat er NOG een schroef zat achter het midden achterlicht wat met vleugelmoeren ontzettend vast zat, beulen en breken en uiteindelijk is alles, niet helemaal volgens het boekje, losgekomen. Dit biedt weer mogelijkheden tot verbetering met assembleren straks :wink:

Vandaag, zondag, samen met een vriend de remklauw verwijderd en de zuigers eruit gehaald alwaar we zagen dat er in de behuizing van de remklauw kleine haarscheurtjes zaten, dus we gaan maar op zoek naar een remklauw en tevens een revisieset om het geheel netjes weer in elkaar te kunnen zetten zodat Goldie weer vele kilometers veilig kan remmen.

Dus aanstaande week wordt het internetten en op zoek naar een remklauw, revisie set is zo gevonden :D

Om een of andere reden wordt de afbeelding die ik plaats omgekeerd weergegeven.. zelfs als ik 'm omgekeerd op de computer heb blijft hij hier op de website op de kop staan .. vrrrrreemd..

Afbeelding
Burn rubber, not your soul

84 GL 1200 Aspencade
83 VF1100C ( project)

Gebruikersavatar
Damaniac
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2016, 22:54
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Enschede / Rekken
Contacteer:

Re: Miskoop

Bericht door Damaniac » 21 jun 2016, 21:43

Bij motorsloop België een passende remklauw gevonden en vandaag binnen gekregen, revisie set is inmiddels ook onderweg, voor de zekerheid ook maar meteen nieuwe zuigers besteld zodat ik er de eerste jaren geen omkijken meer naar heb.
Als het goed is wordt aanstaand weekend de vervangende klauw met nieuwe onderdelen geplaatst en dan komt het project keerringen voorvork om de hoek kijken.
Ik hoop dat dat ook enigszins voorspoedig verloopt zodat ik snel de machine weer op straat heb :D
Burn rubber, not your soul

84 GL 1200 Aspencade
83 VF1100C ( project)

edmetvleugels
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 mei 2016, 20:06
Type Goldwing: GL1100

Re: Miskoop

Bericht door edmetvleugels » 23 jun 2016, 21:13

Ik vind het miskoop verhaal ook wel redelijk meevallen, ik weet niet wat je er voor betaald hebt. De mijne was en is nog veel meer werk. Van koprevisie( paar kleppen slijpen, andere nokkenas en gelijk nieuwe keringen en seals) tot waterpomp verhaal. Alle remmen inclusief masters. 1 cillinder van het motorblok zwaar beschadigd(van 2 blokken 1 gemaakt) koppeling, oliekeringen voorpoot en versnellingspook kering. Carbrevisie. (nog mee bezig) distributie vervangen. Nu nog de cardanklok, die lekt nog olie en de benzinetank curen, Daarna blijft ie hopelijk nog wat km lekker gaan.. Al met al veel werk, maar ja tis ook veel motor.
Dus, het kan nog veel erger.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Miskoop

Bericht door Rongoos » 24 jun 2016, 10:11

Heel veel succes kerel. En lekker dat je een groot gedeelte nu zelf kunt doen, dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Troll
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 jun 2016, 00:27

Re: Miskoop

Bericht door Troll » 26 jun 2016, 22:48

Damaniac, ik beaam wat de anderen schrijven, echt een miskoop is het niet maar ik voel wel met je mee. Je koopt een motor en dan wil je rijden niet sleutelen.
Sommigen kopen een motor omdat ze eerst willen sleutelen, maar dat was jouw doel niet.

Succes verder met de reparaties, komt vast allemaal goed.

(voor de duidelijkheid ikzelf heb (nog) geen Goldwing)
Wel een tip, ik lees dat je een boutje wilt vervangen door RVS.
Ik weet niet waar het boutje inzit, maar ik neem aan dat dat boutje contact maakt met een ander metaal?
In dat geval zou ik geen RVS kiezen. RVS geeft in contact met normaal ijzer een galvanische reactie waardoor het 'minder edele' metaal sneller gaan oxideren/roesten.
Als je dan ook bedenkt dat roest het volume van het metaal laat toenemen kan zelfs het RVS boutje knappen. Dit laatste zal niet snel gebeuren, maar of je extra roest wilt is de vraag.
Een boutje wat roest is makkelijk te vervangen over een jaar of 5.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Miskoop

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 jun 2016, 18:32

Beetje hetzelfde verhaal als wat ik met de 1200 had. Sleutelen kan ik niet en probeer ik ook niet. Ik sloop meer dan dat ik maak. Dus afhankelijk van anderen. Met alle accessoires die ik erop heb laten zetten, en een aanhanger, volledig in kleur laten spuiten, zit ik tegen de 10.000 euro aan. En dat voor een motor uit 1984. Geen idee wanneer ik er voor het laatst op heb gereden. Denk april 2015. Daarna nog 1 keer 9 km. Zal hem binnenkort weer eens van stal halen. Staat wel in verwarmde stalling onder de deken. Met die 9 km vorig jaar, startte hij wel meteen en reed ook gewoon goed. Zal alleen de banden even moeten bijpompen.

Maar, het is oud spul. Jaren '80. Daar komen gewoon onkosten aan. Zou mooi zijn dat je zo'n fiets kon kopen voor 2.000 euro en jaren zonder problemen mee rijden. Dat zit er niet in. En hoe meer je er aan investeert, hoe meer zonde het wordt om hem weg te doen, want dat krijg je er allemaal niet meer voor terug. Zonder aanhanger heeft de 1200 me zo'n 7.500 euro gekost. Wat zegt de handel? We geven er 1.500 euro voor. Dan laat maar fijn staan bij de rest van m'n verzameling. Ooit wordt het wel meer waard dan 1.500 euro ;-).

Gebruikersavatar
Damaniac
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2016, 22:54
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Enschede / Rekken
Contacteer:

Re: Miskoop

Bericht door Damaniac » 30 jun 2016, 20:38

Ik zit nu ff op een dood punt :( .. onderdelen zijn nog (steeds) niet allemaal binnen, hopelijk komt het missende onderdeel, nieuwe zuigers voor de remklauw, voor of op zaterdag binnen zodat ik ( met hulp ) aan de revisie kan beginnen ..

Als reactie op bovenstaande reacties..
1. Ok het was niet echt een miskoop maar ik had idd gehoopt en verwacht direct fijn te kunnen toeren, dus e.e.a was ook frustratie mijnerzijds :lol:
2. Nu ik hulp heb van iemand met enige kennis in deze durf ik zelf ook wel veel meer aan, vroeger heb ik best veel gesleuteld aan brommers en later ook auto's
3. Al met al zit ik nu heel veel lager dan de mij opgegeven kosten EN begrijp ik waar deze kosten vandaan komen want idd er zitten veel manuren in want 30 jaar oude schroeven en moeren gaan niet zomaar los :( Aan de andere kant heb ik het voordeel van dat ik het zelf doe dat ik veel minder geld uitgeef, ik zit nu op nog geen 200 euro !, en dat ik weer leer om te klussen aan een motorvoertuig.
4. Ik heb van jullie heel veel input en tips gekregen en dat is veel, heel veel waard. Ik hoop dat ik jullie binnenkort kan melden dat Goldie veilig de weg op kan. Cosmetisch wil ik zeker nog het e.e.a verbeteren maar dat is mooi werk voor de winter, eerst RIJDEN !!!!
Burn rubber, not your soul

84 GL 1200 Aspencade
83 VF1100C ( project)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Miskoop

Bericht door Devoraz » 01 jul 2016, 00:03

Ach, de zomer is op dit moment ook nog niet veel soeps. Je hebt nog niet veel gemist. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Damaniac
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2016, 22:54
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Enschede / Rekken
Contacteer:

Re: Miskoop

Bericht door Damaniac » 03 jul 2016, 15:48

Devoraz schreef:Ach, de zomer is op dit moment ook nog niet veel soeps. Je hebt nog niet veel gemist. :wink:
Inderdaad Pjotr... het weer is zwaar ***** Maar ik geef de moed niet op :wink: .. ooit wordt het beter zowel met de zomer als met mijn "Goldie" .. Helaas en gelukkig heeft mijn monteur afgezegd dit weekend want ook 1 nieuwe zuiger voor de remklauw was niet binnen.. Weekje wachten :( .. Maar komt goed :D
Burn rubber, not your soul

84 GL 1200 Aspencade
83 VF1100C ( project)

Gebruikersavatar
Damaniac
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2016, 22:54
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Enschede / Rekken
Contacteer:

Re: Miskoop

Bericht door Damaniac » 13 jul 2016, 00:06

Yesssssssss de achterrem is perfect gereviseerd, het ontluchten was ff een probleem maar gelukkig bood dit forum weer de nodige uitkomst :)
Wel gelezen over integraal remsysteem maar gewoon niet aan gedacht bij het ontluchten :? .. kort verhaal, uurtjes verspild maar de rem is weer pico bello..

Als volgende op de planning staat de revisie van de voorvork, nieuwe keerringen plaatsen, ik weet niet of iemand hier al ervaring mee heeft maar onderstaand filmpje van YouTube lijkt me wel uitvoerenswaardig.

youtu.be/dGgy1PO3XIc

Als iemand een beter idee heeft hoor ik dat graag :wink:

Paar foto's bijgevoegd van de remklus ;)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Burn rubber, not your soul

84 GL 1200 Aspencade
83 VF1100C ( project)

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Miskoop

Bericht door harmdeboer » 17 jul 2016, 00:40

goed bezig!!! doorgaan zo!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Plaats reactie