Aankoop advies
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Aankoop advies
Ik ben aan het rondkijken voor een betaalbare maar wel goede en het liefst nog een mooie wing.
Ik heb dus weinig eisen
Maar nu komt het. Ik heb een hele mooie gevonden die in het budget past en veel mooie accessoires heeft.
80.000 mile gelopen en verder in goede staat.
Maar nu komt het, De wing staat al 3 jaar stil. De man heeft de laatste 3 jaar maar 1 dag per jaar erop gereden, met een of andere goede doelen rit.
Ik vroeg of hij wel goed startte maar de accu die er in zit is slecht, wel heeft hij een nieuwe gekocht en die krijg ik erbij.
Hoe schadelijk is het als een motor 3 jaar stilstaat? ik weet dat er allerlei rubbers kunnen uitdrogen met alle vervelende gevolgen van dien.
De wing staat wel binnen. Ik ga vrijdag een proefritje maken. Kan ik er van uitgaan dat wanneer de motor goed loopt en rijd er niks aan de hand is?
Ik heb dus weinig eisen
Maar nu komt het. Ik heb een hele mooie gevonden die in het budget past en veel mooie accessoires heeft.
80.000 mile gelopen en verder in goede staat.
Maar nu komt het, De wing staat al 3 jaar stil. De man heeft de laatste 3 jaar maar 1 dag per jaar erop gereden, met een of andere goede doelen rit.
Ik vroeg of hij wel goed startte maar de accu die er in zit is slecht, wel heeft hij een nieuwe gekocht en die krijg ik erbij.
Hoe schadelijk is het als een motor 3 jaar stilstaat? ik weet dat er allerlei rubbers kunnen uitdrogen met alle vervelende gevolgen van dien.
De wing staat wel binnen. Ik ga vrijdag een proefritje maken. Kan ik er van uitgaan dat wanneer de motor goed loopt en rijd er niks aan de hand is?
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Aankoop advies
Ik heb altijd geleerd dat stilstand achteruitgang betekend voor motoren. Je loopt het risico dat je bij de proefrit niks merkt, maar als je hem koopt en meer (veel) gaat rijden alles wat kan gaan lekken dat ook doen gaat. Dit door het al door jezelf genoemde uitdrogen van pakkingen en noem het maar op.....
Ik zou er eens goed over nadenken en een laaaaaaaaaaaaange proefrit maken
Ik zou er eens goed over nadenken en een laaaaaaaaaaaaange proefrit maken
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Aankoop advies
Dacht ik al, maar hij is te mooi om niet even naar te kijken en te proberen
Best lastig hoor om een goede 1500 te kopen als je niet veel geld hebt.
Ik had ook al een andere gezien, maar die had 149000 miles gelopen en de achterband was aan vervanging toe. Hij zag er verder wel goed uit.
Maar 238000 km is zelfs voor een goldwing best veel.
Best lastig hoor om een goede 1500 te kopen als je niet veel geld hebt.
Ik had ook al een andere gezien, maar die had 149000 miles gelopen en de achterband was aan vervanging toe. Hij zag er verder wel goed uit.
Maar 238000 km is zelfs voor een goldwing best veel.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- mothergoose
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Re: Aankoop advies
Ik kan dit alleen maar onderschrijven Ron.... Ik heb inmiddels in één jaar mijn aankoop bedrag aan onderhoud uit gegeven aan een 'koopje'...... Het is en blijft een persoonlijke keuze of je iets doet of niet, ik zou het niet nog een keer doen....Rongoos schreef: Best lastig hoor om een goede 1500 te kopen als je niet veel geld hebt.
Veel wijsheid in je beslissing, het eeuwen oude advies om er door een specialist naar te laten kijken is nog steeds goud waard.
Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: Aankoop advies
Dat het geld gaat kosten staat vast. All part off the game. We hebben het hier allemaal denk ik wel mogen meemaken. Oftewel veel uitgeven aan iets vrij nieuws en redelijk betrouwbaar,of ouder en een smak poet neerleggen aan reparaties (als je pech hebt) en vaak achterstallig onderhoud. Focussen op het vooruitzicht van een fantastische rit op een betrouwbare tweewieler onder een lekker zonnetje wil het leed nog wel eens verzachten.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Appingedam
Re: Aankoop advies
waarom geen aankoopkeuring via Erik van Lent. Lijkt prijzig, maar het verdient zich gemakkelijk terug. Wil een verkoper een aankoopkeuring niet toestaan, dan zou ik de motor sowieso niet nemen.
Erik van Lent keurt ook aan huis (wordt het natuurlijk wel wat duurder van).
succes met je aankoop.
En veel kms? Ach die oude GL1000 van mij staat nu zonder revisie op 341.000 km, dus ze willen het in principe wel volhouden.
Gr. Ron
Appingedam
GL1000K3
Erik van Lent keurt ook aan huis (wordt het natuurlijk wel wat duurder van).
succes met je aankoop.
En veel kms? Ach die oude GL1000 van mij staat nu zonder revisie op 341.000 km, dus ze willen het in principe wel volhouden.
Gr. Ron
Appingedam
GL1000K3
- cooper
- Berichten: 2071
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Aankoop advies
Mijn Goldie stond ook 3 jaar stil toen ik hem kocht.
Nu 4 jaar later nog geen enkele lekkage moeten verhelpen.
Hij stond drie jaar tussen het hooi voor de paarden, het zal zijn zoals steeds met een 2de hands moto/auto... het is altijd een lotje uit de loterij.
De ene heeft geluk en weer een andere heeft pech.
Ik duim in elk geval en wens jou en je mooie 1500 nog vele mooie en zorgeloze jaren.
Ik zou het dus, indien hij je goed bevalt, aandurven om hem te kopen.
Nu 4 jaar later nog geen enkele lekkage moeten verhelpen.
Hij stond drie jaar tussen het hooi voor de paarden, het zal zijn zoals steeds met een 2de hands moto/auto... het is altijd een lotje uit de loterij.
De ene heeft geluk en weer een andere heeft pech.
Ik duim in elk geval en wens jou en je mooie 1500 nog vele mooie en zorgeloze jaren.
Ik zou het dus, indien hij je goed bevalt, aandurven om hem te kopen.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Aankoop advies
Bedankt allemaal voor de adviezen en de steun.
Je moet altijd geluk hebben met iets 2ehands. Dat is een ding wat zeker is.
Ik denk ook dat ik daar van te voren niet te veel over moet nadenken. Ik moet gewoon mijn ogen en oren openhouden en dan de gok nemen..of niet.
Een gok blijft het altijd, tenzij je een half jaar garantie krijgt. Maar dan praat je wel over bijna het dubbele van mijn budget.
Dan heb je nog het dilemma, ga je voor de mooigheid of voor de minste km-ers?
De mooie is een aspencade met alles erop en eraan en de minste km-ers is een interstate met nul chrome en nul accesoires maar met nog geen 50.000 mls.
hmm wat is wijsheid.
Je moet altijd geluk hebben met iets 2ehands. Dat is een ding wat zeker is.
Ik denk ook dat ik daar van te voren niet te veel over moet nadenken. Ik moet gewoon mijn ogen en oren openhouden en dan de gok nemen..of niet.
Een gok blijft het altijd, tenzij je een half jaar garantie krijgt. Maar dan praat je wel over bijna het dubbele van mijn budget.
Dan heb je nog het dilemma, ga je voor de mooigheid of voor de minste km-ers?
De mooie is een aspencade met alles erop en eraan en de minste km-ers is een interstate met nul chrome en nul accesoires maar met nog geen 50.000 mls.
hmm wat is wijsheid.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: Aankoop advies
Accessoires kun je er later altijd nog op zetten. Dan heb je gewoon tijd om zo nu en dan wat geld opzij te zetten en hoef je niet alles in 1 keer te kopen. Maar ja... blijft een lastige keuze.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- KingEdwin
- GL 1800 rijder
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Westmaas
- Contacteer:
Re: Aankoop advies
dilemma dilemma....
Wat Devoraz zegt vind ik zelf ook een heel goede reden. Ik plak/monteer liever zelf acc. aan m'n wing op het moment dat het me uitkomt dan dat ik dit al gemonteerd koop. Mijn huidige wing is dus ook ontdaan van een paar acc. die er al op zaten (en verkocht ook) en weer voorzien van andere acc die ik veel handiger/mooier vind.
Ik weet niet welke 2 wings je nu op het oog hebt, maar ik zou toch liever voor een Aspencade (of beter en helaas ook duurder nog, een SE) gaan. Er komt waarschijnlijk een moment dat je die paar extra's (achteruit 'versnelling' bijvoorbeeld) gaat missen.
Wat Devoraz zegt vind ik zelf ook een heel goede reden. Ik plak/monteer liever zelf acc. aan m'n wing op het moment dat het me uitkomt dan dat ik dit al gemonteerd koop. Mijn huidige wing is dus ook ontdaan van een paar acc. die er al op zaten (en verkocht ook) en weer voorzien van andere acc die ik veel handiger/mooier vind.
Ik weet niet welke 2 wings je nu op het oog hebt, maar ik zou toch liever voor een Aspencade (of beter en helaas ook duurder nog, een SE) gaan. Er komt waarschijnlijk een moment dat je die paar extra's (achteruit 'versnelling' bijvoorbeeld) gaat missen.
Gr,
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Aankoop advies
Ik ga in ieder geval morgen bij een mooie en complete wing kijken.
Even afwachten maar, het proefritje en de staat van de motor gaat bepalend zijn.
Even afwachten maar, het proefritje en de staat van de motor gaat bepalend zijn.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- director
- Berichten: 3916
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: Aankoop advies
Succes met het kijken en beslis niet te snel
Misschien heb je deze 1500 ok zien staan, bij een bekende Goldwing specialis, 48000 mijl en een redelijk lage prijs (€3500)
http://www.speurders.nl/overzicht/honda ... 04342.html" onclick="window.open(this.href);return false;?
Misschien heb je deze 1500 ok zien staan, bij een bekende Goldwing specialis, 48000 mijl en een redelijk lage prijs (€3500)
http://www.speurders.nl/overzicht/honda ... 04342.html" onclick="window.open(this.href);return false;?
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2332
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: Aankoop advies
Klopt Eric,
Dat is waar ik eerder over schreef, de interstate.
Dit is de kale met weinig km-ers maar die je wel bij een betrouwbaar adres koopt.
Er komt ook nog een nieuwe achterband op. Dat is dus best wel een lastige keuze. een kale interstate met weinig km-ers
of een mooie aangeklede aspencade met wat meer km-ers. Voorlopig kies ik voor het laatste en ga ik morgen bij deze kijken
http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... &order_by=
Deze ziet er goed uit en heeft niet al te veel gelopen. mooie accessoires maar ..... hij is van een oudere man die er 3 jaar maar 1 dag per jaar op heeft gereden.
Dus je kunt bijna zeggen dat hij al 3 jaar stilstaat. De een zegt kijken hoe hij loopt en als je niks geks ervaart gewoon doen, en de ander zegt niet doen daar ga je last mee krijgen.
Dus dat is best een behoorlijk dillema
Dat is waar ik eerder over schreef, de interstate.
Dit is de kale met weinig km-ers maar die je wel bij een betrouwbaar adres koopt.
Er komt ook nog een nieuwe achterband op. Dat is dus best wel een lastige keuze. een kale interstate met weinig km-ers
of een mooie aangeklede aspencade met wat meer km-ers. Voorlopig kies ik voor het laatste en ga ik morgen bij deze kijken
http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... &order_by=
Deze ziet er goed uit en heeft niet al te veel gelopen. mooie accessoires maar ..... hij is van een oudere man die er 3 jaar maar 1 dag per jaar op heeft gereden.
Dus je kunt bijna zeggen dat hij al 3 jaar stilstaat. De een zegt kijken hoe hij loopt en als je niks geks ervaart gewoon doen, en de ander zegt niet doen daar ga je last mee krijgen.
Dus dat is best een behoorlijk dillema
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
- director
- Berichten: 3916
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: Aankoop advies
Als je dan toch naar Goirle rijdt, probeer dan met de verkoper af te spreken dat je langs WIngservice (Hilvarenbeek) rijdt voor een keuring. Dat is letterlijk naast de deur en kan je veel ellende besparen.
Een nog beter idee is om even door te rijden naar Limburg en beide motoren te bekijken.
Een nog beter idee is om even door te rijden naar Limburg en beide motoren te bekijken.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
Re: Aankoop advies
Doe de eigenaar de groeten , mocht je een proefritje maken , de koffie staat klaar .Rongoos schreef: Voorlopig kies ik voor het laatste en ga ik morgen bij deze kijken
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.