LS,
Ik wil een goldwing kopen voor bij mijn vakantie-huis. Dit betekent wel dat de goldwing dan geruime tijd stil zal staan ( in een schuur/garage)..
Is dat slim of is de Goldwing daar eigenlijk niet geschikt voor ?
Goldwing in vakantie woning
Re: Goldwing in vakantie woning
Dat moet gewoon kunnen... de mijne staat ook elke winter stil en daarna doet ze het gewoon. Ik zal zelf voor een gl1500 kiezen, daar kun je makkelijker de accu eruit laten omdat daar eigenlijk nog geen elektronica in zit (ik weet niet hoe gevoelig een GL1800 is om een tijd geen stroom te hebben).
Re: Goldwing in vakantie woning
Welkom hier 
Waarom zou een Goldwing (of überhaupt een motor) niet tegen langere stilstand kunnen?
Zorg voor goede benzine, dus geen de E10 maar tank E5 van Shell of BP (heten tegenwoordig OK geloof ik). Hier zit geen etyhanol in, die ethanol blijft geen winter lang goed.
Accu aan de druppellader en na de winter gewoon banden goed op spanning zetten en rijden maar.
Waarom zou een Goldwing (of überhaupt een motor) niet tegen langere stilstand kunnen?
Zorg voor goede benzine, dus geen de E10 maar tank E5 van Shell of BP (heten tegenwoordig OK geloof ik). Hier zit geen etyhanol in, die ethanol blijft geen winter lang goed.
Accu aan de druppellader en na de winter gewoon banden goed op spanning zetten en rijden maar.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- jkrijt
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 07 dec 2021, 19:22
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Goldwing in vakantie woning
Aan de druppellader en de tank vullen met ECOMAX benzine, die blijft een paar jaar goed.
Jan Krijtenburg
Mijn motors: Honda GL1200 Interstate en Harley-Davidson FXD Dyna Super Glide
Volg mijn motorbelevenissen op mijn YouTube kanaal Motormobilist: https://www.youtube.com/@motormobilist
E-mail: info@motormobilist.nl
Mijn motors: Honda GL1200 Interstate en Harley-Davidson FXD Dyna Super Glide
Volg mijn motorbelevenissen op mijn YouTube kanaal Motormobilist: https://www.youtube.com/@motormobilist
E-mail: info@motormobilist.nl
Re: Goldwing in vakantie woning
Je kan ook voor 98 E0 brandstof of Racing 101 kiezen.
Bij de Shell E98 schijnt ook een goedje te zitten dat lijkt op forte 1.
Zorgen dat je tank vol is anders krijg je condensvorming.
En aan de druppellader natuurlijk.
Bij de Shell E98 schijnt ook een goedje te zitten dat lijkt op forte 1.
Zorgen dat je tank vol is anders krijg je condensvorming.
En aan de druppellader natuurlijk.
Groetjes Jur
Een mooie majestueus grijze Bagger uit 2019
Een mooie majestueus grijze Bagger uit 2019
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


