Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
BlackWing2018
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:07
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door BlackWing2018 » 18 mei 2018, 20:02

Deze ochtend samen met de dealer de wing klaargemaakt. Vandaag dus ook de eerste rit. Wat een beul van een machine.
Even wennen aan de stuurinrichting maar na een half uur weet je niet beter. Stuurt voortreffelijk en super comfortabel. Het is ook wennen aan de donkerbruine brom. Geluid is totaal ander dan van de st1300. De zit is super. Zo kun je het uren volhouden.
Komende dagen zal ik wat plaatjes posten.

Groet Peter

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door GL-1800 » 18 mei 2018, 21:36

Hallo Peter.

Genieten man........ontzettend veel plezier met de nieuwe Wing!!!

Maar.......ik snap nooit de link van geluid met...in jou geval...donkerbruin...

Serieuze vraag. Wat houd t wennen wat betreft sturen in? Idd, stuurstangen maar... dus invloed op t "normale" ??
Dank vast voor de feedback en....van harte met deze mooie aanwinst!

Gr Rob.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

BlackWing2018
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:07
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door BlackWing2018 » 19 mei 2018, 07:44

Hi Rob,
De nieuwe Goldwing stuurt erg licht voor xo'n zware machine. Mn st1300 stuurde duidelijk anders. Bij een conventionele vork voel je dat het stuur in de rechtuit positie wordt gedwongen. Dat voel je bij de gw veel minder sterk. In het begin maakt dat het sturen een beetje wiebelig. Daarna stuur je hem met twee vingers in je neus. Super strak en vertrouwenwekkend. Het comfort is ongekend.
Geluid: de nieuwe gw heeft een diepe en donkere sound. Als je het gas erop zet klinkt hij als een dikke v8. Zo rond de 100 - 120 kmh is het geluid behoorlijk "aanwezig". Omdat je weinig last van windgeruis hebt hoor het ook erg goed.
Ik vindt het een mooi geluid. Ben alleen benieuwd of het op lange ritten niet gaat vervelen.
Tot nu toe super tevreden.

Groet
Peter

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door GL-1800 » 19 mei 2018, 11:32

Had n zelfde soort vork in de k1600. Absoluut top. Wel zonder stangen maar.....t veert geweldig.

Daar kan de onze niet tegenop.

Denk dat t geluid wel gaat wennen. Zolang t maar niet dreunt. Welke kleur heb je?

Mooi pinkserweekend met orima rijweer.....genieten dus!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

BlackWing2018
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:07
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door BlackWing2018 » 19 mei 2018, 13:24

Zwarte dct deluxe

Gr pk

Gebruikersavatar
johnhillebrand
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2018, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door johnhillebrand » 19 mei 2018, 20:07

Ik heb de nw Wing inmiddels 3 weken en er staat al 2000 km op de klok, rijden, sturen, vering allemaal top.
Wat me wel opvalt is de enorme herrie wanneer je van een flinke snelheid van het gas en remmend hard afremt....een enorm gierend geluid, dat had wel anders gekund lijkt me.
Ik heb wel een passagierssteun laten monteren en een bok.
Het enige wat ik niet goed aan de praat krijg is mijn nw Freecom 4 headset, wat een drama zeg.
Ik koppel headset A en B aan de motor, je kan ook je telefoon koppelen aan de motor, maar om Carplay te kunnen gebruiken moet je hem aan de usb kabel aansluiten en dit moet je pas doen als de motor connectie heeft gemaakt met de headset anders werkt het niet. !!
Als dus je telefoon via de usb vast zit en Carplay werkt en je gaat tanken en zet de motor uit en je gaat vervolgens weer weg werkt Carplay niet meer, ( tenminste soms wel soms niet !) dan moet je eerst je telefoon weer ontkoppelen !!, ( maar ook dit lukt niet altijd ! ) waardeloos dus.
Ik heb dan wel muziek en hoor de navigatie op de headset, maar vanmiddag moest ik hard niesen hoorde pliep in de headset en weg was al het geluid en het kwam ook niet meer terug :oops:
Rij altijd met mijn vrouw achterop, de intercom krijg ik niet werkend, we hebben wel allebei muziek, al van alles geprobeerd, verschillende kanalen ingesteld, aan de computer gehangen, met App verbonden, maar heeft uiteindelijk niet geleid tot iets goed werkends, snap er werkelijk geen pepernoot meer van.
Op mijn vorige motor hadden we gewoon een kabeltje wat we vast moesten maken, werkte tenminste altijd goed.

dejong
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door dejong » 19 mei 2018, 23:10

Mijn vrouw en ik gebruiken de midland next pro. Na gebruik van de intercom komt de muziek weer terug zoals ook hoort.

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 24 mei 2018, 22:17

Door de organisatorische chaos bij Honda Benelux heb ik 3 Maanden nadat ik de 2018 DCT/Airbag eigenlijk zou krijgen (eind februari 2018), is de motor de vrijdag voor Pinksteren bij mijn dealer Motoport Echt afgeleverd. Er moesten de nodige Honda accessoires die ik zelf uit USA had laten komen worden opgebouwd. Dit zou oorspronkelijk ook door mijn dealer gebeuren maar door de vertraagde levering was het motor seizoen is al begonnen, een langdurig zieke monteur en extra werk door de sluiting van de Honda dealer in Venlo (Gommans Janssen) die extra werk met zich meebracht was er niet voldoende capaciteit in de werkplaats om dit snel te doen. Toen heb ik voorgesteld om dit extern te laten doen door Antoon van Wingservice in Hilvarenbeek. Motoport Echt was hiermee akkoord.

Antoon was ook dezelfde dag op de beurs in Milaan November vorig jaar toen ik er ook was en was ook zeker te spreken over de nieuwe GoldWing en hij wilde graag helpen om de nieuwe Goldwing alvast te leren kennen.

De motor is uit het krat naar Hilvarenbeek door mij gebracht dezelfde vrijdag, maar Antoon kon pas afgelopen dinsdag beginnen omdat hij eerst met zijn familie op de motoren Pinksteren in de Ardennen zat. Antoon heeft deze week de nodige uren hieraan besteed en ik kon hem vandaag ophalen, op tijd voor een 6 daagse toer naar de Eifel en Westerwald die morgen start.

Het 2018 model is er niet sleutelvriendelijker op geworden, eerder het tegendeel met het verwijderen van vele plastic delen die op de meest vreemde manieren aan elkaar geklikt zijn. Echter Antoon heeft dit allemaal kunnen doen zonder ook maar 1 tabje te breken en/of delen te beschadigen. Hij heeft puik werk geleverd met juiste montage van de accessoires en weet nu hoe hij de nieuwe GoldWing van zijn plastic moet ondoen.

Hier enkele foto's van mijn nieuwe motor en de gemonteerde accessoires

Afbeelding
Antoon aan het werk bij de eindfase van de montage.


Afbeelding
Honda topkofferrek met LED remlicht en Ultragard topkoffertas om de capaciteit van bagage omhoog te brengen vanwege de kleinere koffers. Ook topkofferhandgreep met Led remlichtjes.


Afbeelding
Honda mistlampen om zichbaarheid te vergroten.


Afbeelding
Honda windwings om wind weg of juist te geleiden naar lichaam vanwege kleinere ruit en buddyseat tas om nog eens extra bagage mee te nemen.
Laatst gewijzigd door Wingnut op 25 mei 2018, 05:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 24 mei 2018, 22:29

Vervolg foto's

Afbeelding
Cockpit met extra GPS Zumo390 omdat de fabrieks Harman GPS totaal niet voldoet om toeristische ritten te rijden met behulp van GPS route en 12V aansluit plug.

Afbeelding
Honda topkoffer mat en vakjes organiser en interieur licht.

Er zijn nog enkele andere accessoires gemonteerd en ook de af fabriek gemonteerde Dunlops zijn meteen vervangen door Bridgstones omdat ik hier veel betere evaringen mee heb bij zowel de GoldWing 1800 als de Africa Twin CRF1000 die ik ook veel gebruik dan met Dun(f)lop banden.

De komende weken staan er de nodige meerdaagse ritten op de planning met de nieuwe 1800 en ik zal medio/eind juli een verslag doen over mijn ervaringen met de nieuwe 1800 DCT/Airbag en hoe het anders is dan met mijn vorige motor, een GoldWing 1800 2013 Airbag.

Ik wil Antoon Aarts nogmaals bedanken voor zijn uitstekende werk om mijn nieuwe GoldWing zo snel en toch kwalitatief uitstekend klaar te maken.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

peter

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door peter » 25 mei 2018, 07:39

Gefeliciteerd met de aankoop. De mooiste uit het goldwing gamma vindt ik. Heel veel plezier ermee en ik lees graag je verslag.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door GL-1800 » 25 mei 2018, 07:47

Hier sluit ik mij bij aan. T mooie weer is er. Hopelijk geen kinderziekte s...….zou jammer zijn!! Raar.....dat er TOCH een navi bijgezet moet worden......men heeft toch genoeg geleerd zou je denken. Maar nee dus.

Heel veel mooie km s!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Foks » 25 mei 2018, 19:58

Harry. Wat een fantastisch mooie motor is dat. Veel veilige kilometers wens ik je toe. Mooi man.

Wat heerlijk dat Antoon je uit de brand heeft kunnen helpen, zodat je je motorvakantie toch nog op deze machine kon gaan genieten.
Chapeau.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

dejong
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door dejong » 26 mei 2018, 08:03

Harry,

Veel rijplezier, je hebt er lang genoeg op moeten wachten. Ik ben zelf nog op zoek naar een tas voor op het topkoffer. Je foto met de topkoffertas maakt de keus voor een tas voor mij makkelijker.

Gr. Jelle

BlackWing2018
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:07
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door BlackWing2018 » 26 mei 2018, 10:41

Harry,

Mooie fiets. Heel veel veilige en plezierige kilometers gewenst.

Een vraag: Waar heb jij je motor verzekerd????
Ik loop bij bijna alle verzekeraars tegen een weigering op i.v.m. de hoge catalogus prijs

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door GL-1800 » 26 mei 2018, 11:03

Voor zover ik weet doet unive niet moeilijk. Zonder alarm betaal je wel meer....moet wel door n acceptatiecomissie. Maar n hoop doen aan n maxcat tot 30000 euro kwam ik achter...
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie