| bouwjaar: | 1988-2000 |
| motor | zescilinder vloeistofgekoelde viertakt boxermotor met enkele bovenliggende nokkenas en twee kleppen per cilinder |
| cilinderinhoud: | 1520 cc |
| boring x slag: | 71 x 64 mm |
| compressieverhouding: | 9,8 : 1 |
| maximaal vermogen: | 73,5 kW (100 pk) bij 5.200 tpm |
| maximaal koppel: | 150 Nm (15,3 kgm) bij 4000 tpm |
| inhoud brandstoftank: | 23 liter |
| totale lengte: | 2615 mm |
| totale breedte: | 955 mm |
| totale hoogte: | 1495 mm |
| wielbasis: | 1690 mm |
| zithoogte: | 765 mm |
| droog gewicht: | 360 kg : Standaard (1988-1990) 350 kg : Interstate (1991-1996) 366 kg : Aspencade (1991-2000) 372 kg : SE (1990-2000) |
| bandenmaat voor: | voor : 130/70-18 63H |
| bandenmaat achter : | achter : 160/80-16 75H |
|
topsnelheid 190 km/u elektrische instal. 12 volt ontsteking electronisch startsysteem electrisch koppeling meervoudige natte plaat versnellingen 5 overbrenging primair tandwielen, secundair cardan frame dubbel wiegframe vering voor hydraulische telescoopvork met anti-duik vering achter twee schokdempers remmen voor dubbele schijf (296 mm) remmen achter enkele schijf (296 mm) | |
Veranderingen door de jaren heen: | |
| 1988: | Introductie, begin van de grijze import |
| 1989: | Voorspatbordsteun nu ook in de kleur van de motor embleem niet meer op de koffers ontstekingskarakteristiek en carburatie aangepast bedrading aangepast voor accesoires Pistonpennen zonder borgveertjes |
| 1990: | Bak intern veranderd uitlaten stiller blok soepeler door gewijzigde nokkenas-timing voorstelbare kuipruit treeplanken voor passagiers frame verstevigd |
| 1991: | Lagere zithoogte op diverse uitvoeringen |
| 1993: | Verbetering cruise control luchtondersteuning voorvork Naaldgelagerde tuimelaars |
| 1995 | : 25 jaar Goldwing zadelhoogte en juipruit 3,5 cm lager vering stugger |
| 1996: | In Europa alleen nog maar SE modellen leverbaar |