GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door RonalT » 24 sep 2012, 15:43

Een Mac is ideaal. Gemakkelijk langs de snelweg en Wi-Fi.
Helaas koffie uit een kartonnen beker, maar je kan niet alles hebben. :?

Enne Ron, ik schrijf het allemaal wel erg gemakkelijk. Maar het is best een heel stuk organisatie als er veel motorrijders op af komen. Een groep van bv 10 is een stuk eenvoudiger te behappen.....
Er kan best een hoop verkeerd gaan.

wegwijzers die weg rijdt voor dat de achterrijder er is,
een achterrijder die de route niet precies rijd en een van de wegwijzers vergeet,
een lunchadres wat er een potje van maakt en het daardoor te lang duurt,
een dag mooi weer en er komen ineens 7-10 man meer op af,
wegomleggingen en wegopbrekingen waardoor de route spaak loopt.

Dit zijn allemaal dingen die mis kunnen gaan. En dan is het heel jammer dat jij je evenement zo leuk georganiseerd had.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door peter » 24 sep 2012, 17:31

Doe eens gek en maak een mooi rondje in het midden van het land, is voor iedereen goed te rijden en heel eerlijk,....ik heb er verrekte weinig gereden. Toertje langs de vecht richting Muiden lijkt me wel eens leuk :mrgreen: Zondag schijnt het goed weer te worden volgens buienradar. Een Mac is daar ook vast wel ergens en een mooie rit staat wel op internet op http://www.gpstracks.nl :mrgreen:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 sep 2012, 17:58

Met die tocht van Borretje waren er volgens mij iets van 40 mensen die mee reden? Da's waanzinnig veel. Bij Aaldert toen dacht ik 23? Dat vond ik al veel. Zag je wel bij het eten, hoe groot de groep was. Terrasje pikken ging ook niet makkelijk, dan zit je gewoon over 3 cafe's verdeeld.

Wat is de ervaring hoeveel man/vrouw er meestal op zo'n toer af komen? Dat van Borretje zal niet altijd zijn, of wel, zo veel?

Met dat weekend in Duitsland dit jaar, met hoeveel mensen waren jullie toen?

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door RonalT » 24 sep 2012, 18:10

Een gemiddelde rit zal de afgelopen jaren met ongeveer 20 motoren gereden zijn. Een enkele keer 8 en een enkele keer 30 komt voor.
Hangt helemaal af hoe een en ander georganiseerd wordt. BBQ na de rit trekt weer wat meer mensen naar het evenement. Slcht weer zijn het er een paar minder, alhoewel ik moet zeggen dat we in Zeeland (meer zee dan land die dag) en in Noord Holland erg veel regen hebben gehad en dat het toch goed bezochte evenementen waren.

Een lang weekend Duitsland of België zit natuurlijk heel anders in elkaar.
Daar rijden we in verschillende groepen naar toe. Sommigen kiezen er voor om na het werk weg te gaan en via de autoweg heen en/of terug te rijden. Ik rij altijd vroeg weg, een leuke route heen en terug weer een leuke route.
De avonden verlopen elk jaar anders, de ene keer met zijn allen ergens op één terras. De andere keer in kleine groepjes verspreid, sommigen op de camping een beetje drinken, anderen op en terras langs het water en weer anderen op het terras van het hotel.
Overdag gaan de meesten een eindje rijden, sommigen wat verder en weer anderen gaan iets bekijken of winkelen.

Dan rijden we meestal met maximaal 10 motoren in een groep, eventueel verdelen we de rijders over enkele voorrijders....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 sep 2012, 18:30

OK, dank voor de uitleg :D .

Ben benieuwd waar het weekend komend jaar dan naartoe gaat. Of deed Peter iets organiseren naar de Eifel? :D

Wonen trouwens steeds meer Nederlanders in de Eifel. Vorige week hoorde ik in Duitsland op de radio dat er een dorpje was met 250 inwoners, waarvan al meer dan 25 Nederlanders waren. En woonden ook nog wat Belgen. Vonden ze opzich wel goed, Nederlanders deden daar vaak iets in de horeca, hotel opkopen en opknappen of camping, dat soort dingen.

peter

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door peter » 24 sep 2012, 19:40

Denk er wel aan dat IEDEREEN wat kan en mag organiseren. Het is niet zo dat alleen de "vaste" klanten dit mogen doen. Voordeel als je zelf wat gaat organiseren is dat je een weekend of rit enigszins naar jou hand kan zetten. Denk in jou geval aan een bezoek aan een slot of burcht o.i.d. waarvan jij denk dat het leuk is om te doen met een groep.
Met een poll aan het begin van je topic kan je al een beetje een idee krijgen van het aantal deelnemers. Let dan niet teveel op degene die schrijven dat ze NIET komen want dat zijn er over het algemeen bij een evenement erg veel. We hebben 1462 leden en als er 40 komen blijven er dus 1422 thuis :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door RonalT » 24 sep 2012, 20:36

@Johan, voor volgend jaar zijn er nog geen plannen.

@Peter, volgens mij was dat ook best duidelijk. Het begon tenslotte met een vraag van Ron(goos).

@iedereen: de beheerders van het GWF zijn op dit moment ook aan het nadenken hoe we iemand die iets wil organiseren enigszins terzijde kunnen staan met raad en daad. Hiebij moet je misschien denken aan een A4-tje waarop wat andachtspunten staan. Want de organisatie is heel goed behapbaar voor één persoon. Maar er komen best wat zaken bij kijken en we willen de mensen helpen met een soort lijstje waarop een aantal dingen genoemd worden die je gemakkelijk zou vergeten. Niet elke organisator hoeft in dezelfde valkuil te vallen.
En het gaat er echt niet om waar gegeten wordt, volgens mij wordt een zaak gewaardeerd waar een broodje kroket gegeten kan worden of een uitsmijter of iets dergelijks. Maar als iemand andere idee-en heeft is dat prima.
Maar het gaat er vooral om dat de basiselementen als begin met koffie (café / Mac), een duidelijke route (voor navigatie), als er een groot aantal motoren meedoet het Follow-up systeem, lunchadres en een koffieadres aan het einde. De drie genoemde eet- en drinkgelegenheden zijn ook belangrijk omdat we allemaal al wat ouder zijn en onze plas niet zo goed meer kunnen ophouden (nietwaar...), maar ook omdat niet alle dames het op prijs stelen als ze achter een boom moeten gaan zitten.

En vooral willen wij iedereen oproepen om eens een rit te organiseren. Op die manier komen we eens ergens. :lol:
En Johan, de Wingers een beetje cultuur laten snuiven zou ook niet verkeerd zijn....

Jaren geleden voor de Personeelsvereniging eens een route langs molens en een molen/stoommuseum gemaakt. Was ook leuk om te doen. Info bij elkaar zoeken en dat netjes op papier zetten....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door Honda GL Castlebiker » 25 sep 2012, 09:29

Nou, ik heb, ondanks dat ik Peter maar één keer heb gezien, wel vertrouwen in Peter :-). In hij komt vaak in de Eifel. En daar ken ik nog niets. Dus ben benieuwd.

Als je veel rijd, op binnendoor weggetjes, kom je vanzelf vaker op een weg waar je als eens bent geweest. Ondanks dat dat een rustig weggetje is. Ik heb dankzij de motor een nieuwe weg gevonden van Helmond naar Veghel. Scheelt gewoon bijna 10 minuten. Die rij ik nu dus altijd, met auto of motor, niet met vrachtwagen. Ik wil alleen nog meer van die weggetjes "op doen". Volgend jaar zullen we wel eens kijken. Vond de rit van Aaldert wel leuk, en denk dan bij enkele dingen: hee, dat zou ik anders doen. Zeg niet dat dat beter is hoor, maar zou het gewoon anders doen (bijvoorbeeld op een rit van 250 - 300 km gewoon ook een tankstop inlassen, kunnen degene die moeten tanken tanken, degene die niet tanken maar roken, kunnen effe roken, degene die wel moeten tanken en ook roken, daarna, liever niet bij de pomp, ook ergens roken).

Moet alleen zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met routes downloaden of op internet zetten. Heb nu wel een nieuwe navigatie die schijnbaar je route kan onthouden (en op internet zetten). Maar heb daar geen gebruik van gemaakt. Heb dat ding in de vrachtwagen altijd wel aanstaan, maar meer dat ik dan afentoe nog iemand heb die tegen me praat ;-). De routes die ik rij ken ik meestal wel aardig.

Ik heb wel iets in mijn hoofd, maar dat zou voor later zijn. Maar dat is wel midden in het land. Voor iedereen goed te doen dan. Beetje zo dat stuk tussen Tiel en Gorinchem is bijvoorbeeld heel mooi. En je zou bijvoorbeeld in Utrecht kunnen beginnen en in Den Bosch eindigen, of net andersom. Of bij Barneveld beginnen en in Breda eindigen. De begin en eindpunten hoeven niet altijd bij elkaar te liggen. Voor iemand die in het westen woont is Barneveld redelijk ver, zeker als daar de tocht ook eindigt. Maar als je in Breda eindigt, in dit geval, is hij met 3 kwartier waarschijnlijk wel thuis. Dat was iets wat me met de Slagharen tocht ook te binnen schoot.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door Rongoos » 25 sep 2012, 09:48

Haha, ik vroeg of we nog een ritje gingen doen omdat er niets meer gepland stond.
En prompt wordt ik overladen met tips hoe ik een rit kan/mag organiseren. En daar hebben jullie groot gelijk in.
Het is natuurlijk het gemakkelijkst om af te wachten tot een ander eens wat organiseert, maar ik zal zelf ook eens de mouwen op moeten stropen.
Alleen weet ik niet of dit in een paar weekjes even te organiseren is. En het loopt alweer aardig naar het einde van het seizoen.
Tot welke data kunnen we bv doorgaan met rijden? zijn er nog mensen die meegaan als de rit in Nov valt of zo?
Voor mezelf denk ik dat ik het het beste in het volgende seizoen kan plannen, dan heb ik nog wat tijd om me voor te bereiden.
Aangezien ik geen enkele ervaring heb met het plannen van een rit.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door RonalT » 25 sep 2012, 10:54

Ja, Ron. Dat is het nadeel van dit forum. Als je een goed idee heb mag je gelijk aan de bak. Maar wees niet bang. Met raad en daad kan je ter zijde worden gestaan....

Het is diverse keren gebleken dat je vandaag kunt roepen "zondag wordt het mooi weer, wie heeft er zin om met mij een rit te rijden vanuit......(vul maar in)".
Je zorg voor een route, downloaden van internet. Om 10 uur sta je gereed bij de Mac in ..... en er komen 7 motorrijders en gezamenlijk ga je een eindje rijden.
Dit is goed te doen met niet te veel motorrijders. Je kan met 25 man niet zo maar een horecazaak binnenvallen.

Dus als je iets wil organiseren, plan iets voor het volgende jaar. Dan heb je tijd genoeg om iets te organiseren. In de omgeving van A'dam kan je rekenen op een behoorlijke toeloop.

Tot wanneer iets organiseren? Zoals in het bovenste stukje geschreven kan je gerust in november nog iets organiseren.
Als je lang vooraf ga plannen zou ik het in de maanden april - oktober organiseren.

En dan over het midden van het land.... er is al heel dikwijls geschreven 'dat is te ver... ', maar als je alles in het midden van het land zou organiseren is het voor Peter Wiegers altijd lekker dichtbij (Peter woont in Zeist) en voor iemand uit Limburg of Friesland is het altijd ver weg.
Verder is het handig als de organisator in de omgeving bekend is, die kent de leuke weggetjes.

En over tankstops, we rijden bijna nooit ritten van 300 km. Verder is een uitgangspunt van de toerrijder: als je een rit ga rijden kom je met een, bijna, volle tank aan de start. Dan kan je minimaal 200 km rijden. Mocht een rit langer zijn dan wordt er natuurlijk een tankstop ingelast. Maar onderschat niet wat het aan tijd kost als 25 motorrijders moeten tanken. Een tankstatoin met 4 benzinepompen (gas en diesel reken ik even niet mee, Arthur) kunnen er elke 5 minuten 4 tegelijk tanken. Dan kost dat ongeveer een half uur....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door Borretje » 25 sep 2012, 10:56

@Ronalt,

Ik ben naar aanleiding van het voortraject van de ZHR een en ander in een bestand te kloppen wat (hopelijk) een beetje lekker leest :-) Zit nu al echter op twee a4 tjes en er moet nog eea bij. Daar het een avonduren project is, en dus wordt nogal eens uitgesteld wordt, is het morgen nog niet klaar. Zit in de pen zo gezegd.

Zal kijken of ik hem kan plaatsen (elke avond een halve pagina of zo,...) of anders vragen of hij bij Documentatie gevoegd kan worden.

Cheers
Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door Borretje » 25 sep 2012, 21:13

part one,


Intergalactische handleiding voor het organiseren van Forum weekeinden en Ritten.

In ons sterrenstelsel wordt door een groep individuen enkele malen per jaar een soort clan meeting gehouden. De clan heeft de naam gekozen Forum, ……. Goldwing forum en om nog duidelijker te zijn waar ze vandaan komen hebben ze ook nog Nederland achter de clan naam gezet. Zo luidt de volledige naam Goldwing Forum Nederland.
Aangezien de meetings niet als vanzelf, spontaan plaatsvinden is er enige organisatie te bespeuren. Aangezien we niet allemaal raket deskundigen zijn, is het misschien wel gemakkelijk om een soort handleiding te hebben voor het organiseren van deze meetings.
Het begint meestal met een van de clan leden die door een (soms slimme) opmerking de sjaak is om de organisatie op te nemen. Als dus gepaald begint voor hem/haar de roemloze tocht om waar te maken wat hij met zijn opmerking heeft te weeg gebracht. Het makkelijkst is om een co-sjaak te vinden. Het best zoekt de sjaak iemand die heftig ja heeft staan knikken toen het clan lid zijn opmerking plaatste. Dat houdt meestal in dat ze alle twee het zelfde denken, en dat komt de samenwerking alleen maar ten goede.
Gezien de wisselende klimaten binnen een stellair jaar is de periode waarin een meeting plaatsvinden eigenlijk beperkt tot een cyclus van zes volle manen. Het wordt pas echt comfortabel als de dag temperatuur boven de 20 graden Celsius komt en de nachten niet kouder als 15 graden zijn. Zorg dus dat de juiste datum wordt uitgezocht om iets te organiseren zonder dat er ledematen, van mede clanleden, bevriezen of je wordt gebraden op je scoot, …
Door er een duo organisatie van te maken kunnen er taken worden verdeeld. De makkelijkste verdeling is dat er 1 de logistiek met allen ins en outs op zich neemt en de andere de rit voorbereidingen doet.
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door Chrit » 25 sep 2012, 21:19

Ongelooflijk, wat kan die vent schrijven zeg!!!! :lol:
Groetjes
Chrit Gunther

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door Cor » 25 sep 2012, 21:21

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GoldWing Forum Ritten (Discussie)

Bericht door RonalT » 25 sep 2012, 21:22

Jaahaaaa, maar ik dacht dat Rob voor 's lands bescherming zorgde. Als ik dit zo lees zijn ze niet meer bang dat de Russen binnenvallen, dat was in de jaren 70 natuurlijk het probleem. Nu lijken ze meer angst te hebben dat de de 'aliens' binnenvallen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie