rood eraf en zwart erop.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 30 jul 2011, 21:57

Heb ik weer wat geleerd. Hoeveel druk ik gebruikte zou ik niet weten want het is een erg goedkoop reduceerventieltje wat op de compressor zit. Knijp ik de spuit in dan kan hij het nog net bolwerken. Op 4 barspuiten kan ik wel vergeten dat redt hij sowieso niet. De liters lucht laat hij gewoon niet door. ga wel eens sparen voor een wat beter ventieltje.

Bij mij is dus duidelijk sprake van beginners geluk :lol:

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door Henkie de ledman » 31 jul 2011, 17:51

zo kinzo compressor gaat het ook wel mee.. en je spuit niet elke week natuurlijk..
Wel belangrijk is dat er een waterafscheider op zit .. maar ook die zijn los verkrijgbaar voor weinig..
maar op de foto te zien is het je toch mooi gelukt.. ziet er netjes uit.. moet ik zeggen..

Deze tip heb ik weer van andere spuiters..en het lukte bij mij ook inderdaad.. heb ook toen mijn eigen hele motor maar gespoten
zonder sinaasappel effect , alleen stof tja dat is iets anders .. maar als hobby spuiter hou je dat niet helemaal tegen.


groetjes en veel plezier met je aanhanger..

henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 26 jan 2017, 12:17

Ik ben nu bezig met mijn andere aanhanger, een campmaster met remmen. Die was/is gewoon wit en die moet straks net als de motor crubicle orange worden. Nu komt het probleem, dit is een candy lak. Je moet hem dus na de base paint in kleur spuiten en de kleur opbouwen met meerdere lagen tot gewenste resultaat. Maar aangezien de candy laag mat is geeft dat een ander effect. Wanneer moet je nou stoppen? Na 1 laag, 2 of 3?
Daarna komt de 2k blanke lak erop en dan kan je eigenlijk pas zien welke kleur je hebt bereikt.
Iemand zinvolle tips?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door Henkie de ledman » 26 jan 2017, 12:57

Candy heeft meestal een zilveren ondergrond, dan spuit je de basis lak erop, zodat je alles echt goed gedekt heb.
Dan krijg je de transparante boven laag. die spuit je ruim erover heen.
in alle richtingen. Tel een beetje de lagen.. dus niet een deel 2 keer en de andere 4 keer.
Deze boven laag zorg voor de candy kleur. Deze laag moet je een paar keer opzetten
dan krijg je diepte in je werk. dan aflakken met 2K blank. 2 of 3 lagen met 20 a 25 graden.
Spuit ook iets wat je niet nodig heb dus een test stukje.. die kan je dan bij de andere delen bekijken of het overal
de zelfde kleur heb.

Succes Henk.
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 26 jan 2017, 13:21

Ik heb hier 2 flessen staan, 1 zit de zilveren basis verf in met de flakes en 1 zit de candy kleur zelf in. Ik had al een keer getest op een spoiler die ik besteld had in china maar daar was ik niet tevreden over. Ik heb toen een originele besteld in de juiste kleur. Achteraf bleek dat ik verrekte dichtbij zat met mijn kleur.
De aanhanger is een ander verhaal want die is effe een beetje groter :lol: ik ga zeker even een proefstuk spuiten met verschillende lagen verf. Ik denk dat ik dan 1 strook met 2 lagen doe 1 met 3 en eventueel 1 met 4. Dat doe ik natuurlijk netjes netjes naast elkaar en dan plak ik van alle 4 de test stroken de helft af en spuit dan blanke lak erover. Dan kan ik zien hoe het uitziet als het af is en hoeveel lagen ik moet doen van de candy. Is wel wat meer werk maar dan ga ik redelijk op zeker.
Ik denk dat ik dan in de kleine schuur ga spuiten, die kan ik wel lekker warm stoken. Moet ik nog wel even een afzuiger huren bij de boels voor de dampen want zo groot is dat hok nou ook weer niet :lol:
Voorlopi ben ik nog aan het plamuren en schuren, straks eerst een kijken welke primer er op de aanhanger moet.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door Henkie de ledman » 26 jan 2017, 13:27

neem gewoon eens een busje Wielenverf zilver voor je velgen, spuit dat eens erop en dan de basis. dan kan je zien wat zilver doet als ondergrond
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door frank's » 29 jan 2017, 13:27

echt sinaasappel effect is egaal toch ook een apart effect :D :D
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door Henkie de ledman » 29 jan 2017, 15:35

sinaasappel effect is te weinig druk en te koud. kan je oplossen door alles 2000 nat te schuren en dan polijsten..
Maar dan word hij ook wel heel erg mooi hor.. een soort spiegel word het dan..
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door frank's » 29 jan 2017, 21:40

Henkie de ledman schreef:Candy heeft meestal een zilveren ondergrond, dan spuit je de basis lak erop, zodat je alles echt goed gedekt heb.
Dan krijg je de transparante boven laag. die spuit je ruim erover heen.
in alle richtingen. Tel een beetje de lagen.. dus niet een deel 2 keer en de andere 4 keer.
Deze boven laag zorg voor de candy kleur. Deze laag moet je een paar keer opzetten
dan krijg je diepte in je werk. dan aflakken met 2K blank. 2 of 3 lagen met 20 a 25 graden.
Spuit ook iets wat je niet nodig heb dus een test stukje.. die kan je dan bij de andere delen bekijken of het overal
de zelfde kleur heb.

Succes Henk.
kan ook een gouden ondergrond hebben hoor, veel rode honda kleuren zijn met gouden base.
bij autospuiterijen kan je proef plaatjes halen die zijn zwart wit geblokt zodat je goed ziet of base goed gedekt heeft.
daar er een paar met een base spuiten en dan 1 met 1 laag en 2e met 2 lagen enz als ze droog zijn dan kun je hem bij motor houden
voor kleurcntrole.
gr frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door Henkie de ledman » 29 jan 2017, 21:45

We hebben het over candy red en die kleur heb ik al eens gespoten en klopte precies met de huidige wing kleur.
En die ondergrond was zilver. welke goud heb dat zal wel candy apel zijn .. neem ik aan..
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door frank's » 30 jan 2017, 18:33

Henkie de ledman schreef:We hebben het over candy red en die kleur heb ik al eens gespoten en klopte precies met de huidige wing kleur.
En die ondergrond was zilver. welke goud heb dat zal wel candy apel zijn .. neem ik aan..
tja mijn cx 500 c was ook candy apple red maar dan met een gouden ondergrond :D
ach ja het is effe zoeken naar de juiste combi.
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 31 jan 2017, 03:05

Ik heb de verf besteld bij RS-Paint en die maken hem volgens mij zoals de fabrikant van de motor. In dit geval is de base paint dus zilver. De proefsrukken die ik een tijdje geleden gespoten heb zitten goed in de buurt van de juiste kleur. De rest is denk ik onkunde van mij.
Inmiddels is de aanhanger half geschuurd en heb ik een waterafscheider en betere reduceer bij de compressor gemonteerd. Nu is het eigenlijk wachten op betere temperaturen. Tzt zal ik nog wat foto's maken van de voortgang.

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 20 feb 2017, 20:44

Vandaag nog even naar Assen gereden nen bij Tourmaster verschillende spulletjes gehaald zoals nieuwe verlichting (led) een afdichtrubber voor de deksel, stickersset, kabel, popnagels, afdichtdoppen en nog wat klein spul. Verder een kleine anderhalf uur zitten lullen over van alles en nog wat.
Morgen zal ik even een verslag maken over hoever ik ben.

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 03 mar 2017, 09:43

Ik ga hier niet nog eens alles opnieuw zitten typen :lol: dus kijk maar eens op http://bruikman.eu/2017/02/25/de-campmaster-aanhanger/ voor het volledige verslag incl foto's.
Allen nog even de achterlichten erin zetten en een nieuwe kabel trekken vanaf de stekker naar achteren.

Wordt vervolgt.

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 04 mar 2017, 16:07

Vandaag de verlichting er in gezet en aangesloten. Daarna een nieuw tapijtje erin en de tent er weer in. Nu ben ik zover klaar dus straks de rest van de kampeer zooi erbij.

Afbeelding


Afbeelding

Plaats reactie