rood eraf en zwart erop.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 11 jun 2011, 08:34

olaf goes schreef:ziet er goed uit. ik heb mijn rode laten doen via een kennis in metallic voor € 450,00. Kost wat maar je hoeft hem alleen kaal te maken en op te bouwen. Zie foto bij showroom. Olaf
Blikje beter verf 33€ :mrgreen:

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 11 jun 2011, 13:20

Net even het resultaat bewonderd, de kar ziet er erg goed uit :D Het deksel daarentegen is wat minder gelukt, die heb ik wel erg dik gespoten en heeft wel wat stofjes opgepakt :( De lak is nog niet hard dus ik moet even wachten met schuren en polijsten. Verder al wel begonnen de verlichting weer aan te brengen en een nieuwe kentekenplaat erop te schroeven.

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door G.winger » 11 jun 2011, 14:30

die praxis spuit is dat zo`n electriche spuit.
heb hier ook zo iets liggen maar alleen kleine dingen mee gespoten.
wil ook eens proberen om m`n aanhanger er mee te doen
had hem toen laten spuiten voor 300eurotjes moet nauw weer in het blauw. :roll: :roll:
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 11 jun 2011, 16:08

Nee het is een lucht spuit, ze hadden er maar eentje dus de keuze was vlug gemaakt :lol:
Koste eerst 39.99 en met 20% korting nog maar 32€. Gezien het resultaat en de kosten ben ik wel tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zoek nog dit soort lampen in kleine uitvoering kan ik de lampjes aan de voorkant vervangen voor deze is het tenminste echt een lijkwagen :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door RonalT » 11 jun 2011, 20:30

Ik heb twee vogel-, een kat- en een konijnenlijk voor je in de aanbieding. Ze liggen in meer of mindere staat van ontbinding langs de weg die ik naar mijn werk fiets.
Dus als je interesse heb breng ik ze mee naar Friesland .... (ik zal ook knijpers mee brengen) :D
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door G.winger » 11 jun 2011, 22:54

"Nee het is een lucht spuit, ze hadden er maar eentje dus de keuze was vlug gemaakt
Koste eerst 39.99 en met 20% korting nog maar 32€. Gezien het resultaat en de kosten ben ik wel tevreden."

oke, al met al ziet er van deze afstand erg goed uit, niet van echt te onderschijden.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 11 jun 2011, 23:36

Tja stofjes of zo hier en daar een druppie is gewoon mijn eigen schuld, ligt niet aan de spuit maar aan mijn gebrek aan ervaring. Ook zit er rijkelijk veel verf op want het droogt wel maar heeft even tijd nodig :lol:

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door Borretje » 29 jul 2011, 21:27

Peee,

Moet zo lang drogen????? Heb je geen 2k verf gebruikt dan??,.... gewoon een pot wijzenol doodskist-zwart en die met een spuit (na verdunning) eropgeblazen?? Super resultaat dan :D :D :D

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 29 jul 2011, 22:46

Inmiddels is de verf wel hard hoor :D Maar op aanraden van de lokale verfboer heb ik deze genomen. Hij vertelde mij precies over het hoe en wat te doen en vooral wat te laten. Heb de kar nu eens flink gepoetst en ik ben wel tevreden met het resultaat, vooral met de gedachte dat het maar een paar tientjes heeft gekost. Ook ga ik niet al te zuinig om met de kar, het blijft tenslotte maar een aanhanger en meestal staat hij in de weg :lol:

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door Borretje » 30 jul 2011, 09:05

Hey P,

Welke verf heeft die lokale verfboer je dan geadviseerd? en wat moest je wel en niet doen, kan me eea voorstellen maar t hele verhaal nog een keer horen is wel makkelijk, hoef ik niet na te denken, wordt je kaal van nl :mrgreen: :mrgreen: .

Heb zelf net een metalic groene EZS aanhanger (dank aan Henk (de Ledman) voor t onder de aandacht brengen) gekocht (2e/3e hands of zo) en wil die ook in de kleur van de zwarte met twee antennes spuiten.
Zit zelf te denken aan 2k lak met een topcoat blanke lak, maar er is iets met polyester en lakken, voor 2k zou ik hem eigenlijk redelijk kaal moeten maken, dan met gelcoat de grond laag op zetten en daar de 2k lak overheen. Meestal komen er na een aantal jaren toch weer blaasjes terug. Als ik dan reken dat je voor de 2k lak zwart (minimaal een liter) toch rond de honderd euri zit en dan nog een keer een liter blanke lak er overheen moet zetten (ook rond de zelfde koers)
is een goeie gewone lak, verdunt met wat terpetijn of ....??? om te spuiten natuurlijk een stuk vriendelijker in moneten en makkelijker bij te werken (denk ik). Hoor 't graag van je.

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 30 jul 2011, 09:52

Er was mij een urethaan verf aangeraden (althans dat staat op het potje). Hoefde alleen de oude lak te schuren en dan de verf verdunnen met 1/3 deel wasbenzine om te kunnen spuiten. De kleur is black 99 en is volgens mij een eigen menging van de fabrikant maar volgens de verfboer het zwartste zwart wat er is. Zou extra sterk/hard worden als het droog is en een piano hoogglans geven.
De aanhanger was redelijk strak en zoals gezegd heb ik hem alleen geschuurd, oude diepe krassen en beschadigingen heb ik niet eens geplamuurd dus die zie je wel als je er met je neus opstaat. Al met al was het nog geen dag werk en minder dan 100€ en dan hou ik nog een verfspuit over ook :lol:
Het is maar een aanhanger en aangezien hij meestal werkeloos in de schuur alleen stof staat te vangen of regelmatig als bijzettafel wordt gebruikt voor allerlei gereedschap als de werkbank te klein is geworden moest het goedkoop blijven. :lol:

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door japie de cipier » 30 jul 2011, 16:57

Hay Rob, 2k lak is niet zo duur hoor even naar Groeneveld in Delft rijden en daar je 1/2 liter bestellen in de juiste kleur, er op blazen en eventueell verzegelen met blanke lak.
€ 80,00 ben je max. voor de lak kwijt en ik heb een compressor en spuitpistool [en] plus nog een beetje verf over voor ongewenste intimiteiten. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door Borretje » 30 jul 2011, 18:24

Ha die Jaap,

Spuit(en) en compressor heb ik zelf staan (50ltr). 80 euri voor een half litertje tja, is te doen maar dan moet er ook nog een half litertje blanke lak over heen. Het resulaat is dan wel een hardere lak maar ook kwetsbaarder.
De Urethaan lak die Peter ook heeft gebruikt blijft iets etalastich. Zeker fijn om de "vochtblaasjes" wat langer onderdrukt te houden. daarnaast ook makkelijker bij werken.
Zal mijn licht gaan opsteken en kijken welke ik het best kan halen.

Gr

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

peter

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door peter » 30 jul 2011, 20:05

Het drogen duurde bij mij nogal lang omdat ik domweg veel te veel erop gespoten had, ik dacht namelijk "die spuit maak ik wel effe leeg" maar er zat meer in dan gedacht. :lol:

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: rood eraf en zwart erop.

Bericht door Henkie de ledman » 30 jul 2011, 21:43

ik ga ook maar eens reageren...

bestaande lak met 800 schuren.. dan vet vrij maken met was benzine...... koop een kleefdoekje a 1 euro.. voor het spuiten ga je er over heen voor de stof..
koop bij de gamma van kinzo een verfspuit.. 15 euro.. (op Lucht)
neem gewone autolak basis kleur mengverhouding 2 delen lak en 1 deel thinner.
druk van basislak op de compressor twee en halve bar .. (Uitgaande dat je wel een waterafscheider heb)
Eerste lak gewoon dun spuiten en alles raken..
na 20 min tweede laag iets dikker dit is te regelen met de stelschroef aan de achterkant.
ja kan een derde laag doen mits je voldoene lak heb..
Dan de blanke lak,, mengverhouding scheelt per blanke lak.. dus blanke lak ,,, verharder en 10 % thinner.
dan komt de clou.. om sinaasappel vorming te verkomen moet je de druk opvoeren naar 4 bar
dan word de blanke lak erop gespoten en niet erop geneveld.. (afstand met je spuit tot het object ongeveer 30 cm)
begin altijd met spuiten voor het object dus niet je spuit richten op het opject en dan spuiten..
de eerste laag blanke lak lekker dunnetjes en bij 20 a 25 graden 20 min wachten.
De tweede laag met het licht meekijken waar je spuit want dan zie je wat je doet..
Nadeel van hooge druk met blanke lak dat het erg neveld dus zorg voor goede ventilatie..

mocht je meer weten , of woon je in de buurt dan kom ik wel langs..

gegroet... henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Plaats reactie