nieuwe site admin: RonalT

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door harmdeboer » 30 mar 2011, 11:43

RonalT schreef:@badmuts:
Zoals al eerder is geschreven, wordt over het modereren niet via het forum gediscussieerd.

Het enige wat ik hier over kwijt wil is dat:

1. Alles in overleg met Erik is gegaan, alleen had Erik niet voldoende tijd.
2. De verwijderde berichten hadden niet de inhoud waar dit forum voor staat.

Via e-mail of PB mag je hierover verder gaan.

Tja dit is tegen het zere been!!!!
Zoals al eerder is geschreven, wordt over het modereren niet via het forum gediscussieerd.
op een forum staat alles open voor discussie!
ik ben als admin bij 2 forums weggegaan omdat ik censuur toe moest gaan passen!

1. Alles in overleg met Erik is gegaan, alleen had Erik niet voldoende tijd.

prima.. van het overleg... indekken! het idee lag dus bij jou!


2. De verwijderde berichten hadden niet de inhoud waar dit forum voor staat.


dit forum is door en voor goldwingrijders! het café heeft niks met dit forum te maken dus verwijderen die hap!
waar is het forum reglement waarin staat wat wel en niet geschreven mag worden?

http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=forum
forum:
Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.

het is de taak van jullie om de techniek te beheren en de gesprekken "netjes" te houden!

ik heb van jou ook al een keer een PB gehad waarin ik gevraagd werd om mijn berichten over een bepaald onderwerp te verwijderen...
ik heb je toen gezegd ga je gang, ik doe het niet...
ik ben van mening dat men alles mag zeggen zolang het geen modder slinger partij word! ik sta voor het geen ik zeg want ik ben volwassen en heb er over nagedacht voor ik het opschreef!

het forum op http://www.ikvader.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; had 100 unieke bezoekers per dag er werden dagelijks tussen de 100 en 750 berichten geplaatst... dit ging kapot toen de eigenaar de admins aanvulde met een jochie van 17 en bepaalde zaken onder zijn beheer wilde hebben... we hadden zelfs een stand in de RAI op sommige momenten... doordat gezeik word er nu gemiddeld 1 bericht in de 8 maanden geplaatst! het forum is openbaar en toegankelijk voor gelijkgezinden!

doe dit soort onzin niet. zet er een slotje op het loopt toch vanzelf uit het zicht en niemand die zich er dan nog aan stoort!!!

overigens:Via e-mail of PB mag je hierover verder gaan

ben je wel helemaal van deze tijd! jij mag wel openbaar iets zeggen en de rest moet onder de dekens besproken worden... nee dit is niet correct!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Badmuts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:54

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door Badmuts » 30 mar 2011, 12:00

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
groeten van de Badmuts
Houd de blinkende kant boven.

http://www.debeddenkoning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door IJSBLOK » 30 mar 2011, 12:29

Misschien moeten de moderatoren dan maar eens dringend in overleg met de webmaster om de krijtlijnen voor eens en altijd uit te zetten...

dit forum is al maanden ziek, vrees ik, en Harm heeft veel rake dingen gezegd...


Overigens, moderator is geen simpele taak, ik weet ook niet of je daarvoor zomaar van "petje" kan wisselen...
Heaven can wait

peter

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door peter » 30 mar 2011, 13:11

Heren; De sfeer op het forum werd verziekt door een bepaald onderwerp, dit is nu van tafel en als we iedereen de kans geven om de draad weer op te pakken kunnen we weer verder gaan met ons gezellige forum. Door blijven gaan over iets wat ontstaan is door een ander en wat inmiddels is opgelost lijkt mij niet zinvol.
Geef ook een ander eens de kans om wat te leren, in dit geval onze nieuwe moderator, even de boel aftasten was in zijn geval niet mogelijk hij werd meteen in het diepe gegooit en kon str*nt ruimen.

Gewoon doorgaan met ons forum is alles wat we moeten doen. De wereld verbeteren d.m.v. dit forum zal niet lukken.

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello
Is vandaag jarig!

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door gerbet » 30 mar 2011, 14:46

ik zeg maar zo verbeter de wereld en begin bij je zelf
en laten we net wat aspie zegt weer gezellig verder gaan en het verleden achter ons laten en verder discusie over dit onderwerp achter ons laten.
prettige voortzetting....
gr.gerbet

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door RonalT » 30 mar 2011, 17:25

Heren, nog maar eens een keer.

Over de moderatie ga ik niet in het openbaar in discussie. Dat eindigt net als over de motor van Jojo in een ontzettende partij herrie.
Het dient geen enkel doel. Het kost mij alleen veel te veel tijd.

Mocht iemand er problemen hebben, PB - e-mail of een telefoontje
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door director » 30 mar 2011, 19:01

Heren, laten we hier niet weer een debat gaan voeren over de moderatie.
Ik heb van enkele van jullie een PB gehad waarin jullie je zorgen uiten. Bedankt daarvoor en dat laat zien dat jullie begaan zijn met het forum.
Ik heb vooraf met Ronalt besproken wat de bedoeling is op het forum en hem gevraag een aantal berichten die helemaal niets meer het het "Goldwingforum" te maken hebben maar allen maar met wijzen en verwijten te verwijderen. Ik noem dit geen censuur maar opruimen en ik begrijp heel goed dat daar een groot grijs gebied tussen ligt waarbij de één wil dat er iets bewaard blijft en de ander een veel strakkere moderatie wil. We zullen in de toekomst de teugels soms iets strakker moeten houden maar het open, lollige en gezellige karakter van dit forum blijven behouden.

De "krijtlijnen" waar IJSBLOK het over heeft zijn misschien een beetje weggevaagd en die proberen we nu opnieuw uit te zetten. Jullie helpen ons daarbij de lijnen wat beter te markeren.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Indian

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door Indian » 31 mar 2011, 16:06

Ik 'loop' hier nu een tijdje rond en heb tot nu toe veel plezier en nut van het forum gehad. Daarom vindt ik het persoonlijk jammer dat dit soort discussies hier ook rondzwerven.

Ik kan heel goed begrijpen wat er gebeurt, maar plaats jezelf eens in de schoenen van Ronalt (voor zover de schoenmaat passend is :D). Voor een ieder die moderator geweest is op een forum of zelfs iemand die rapportages voor een collega moet controleren en corrigeren ... iedereen weet hoe moeilijk dit is en dat je hiervoor maanden nodig hebt om een beetje je draai te vinden wat wel en niet moet / kan / mag.

Zelf ben ik ook moderator geweest en dan ontkom je helaas niet aan het feit dat je soms berichten dient te verwijderen (bijvoorbeeld omdat ze racistisch of persoonlijk beledigend zijn). Neem van mij aan, dit is het meest onprettige wat je als moderator doet, om de simpele reden dat je moderator bent om juist anderen te kunnen helpen qua ondersteuning of omdat het je leuk lijkt om te doen.

Elke nieuwe moderator krijgt hier mee te maken, hoe lang je ook als gebruiker op een forum al bent en hoe gezellig je kunt ouwehoeren ... dat doet daar niets aan af.

Het feit blijft dat iedereen hier op het forum volwassen is en het recht heeft op een mening, daar wil ik niets aan af doen. Waar ik wel naar kijk is dat je altijd respect voor elkaar moet blijven houden en als er dingen zijn die gaan steken om dit eerst met de desbetreffende persoon op te nemen.

Geef Ronalt de kans om te leren, hij zal hier nog wel vaker fouten maken. Dan is het veel leuker om op een treffen hem hier mee te grazen te nemen dan hem hier op het forum publiekelijk onderuit te halen.

En het forum waar ik moderator was? Die bestaat niet meer, of dat iets met mij te maken had weet ik niet LOL

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door RonalT » 31 mar 2011, 22:52

RobdlP schreef:Ik kan heel goed begrijpen wat er gebeurt, maar plaats jezelf eens in de schoenen van Ronalt (voor zover de schoenmaat passend is :D). LOL
Maat 43.
Dus voor de gemiddelde Goldwingrijder wel passend, voor sommigen misschien knellend .... :lol:

Daar moeten ze dan maar mee leren leven....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door japie de cipier » 01 apr 2011, 18:56

RonalT schreef:Maat 43.
Dus voor de gemiddelde Goldwingrijder wel passend,
Gaan we generaliseren. ?????????????????????????
Ik zelf heb 47 en weet dat er andere wingrijders zijn met weer andere maten en zelfs daar stap ik weleens naast, dus dat zal bij een andere ook weleens gebeuren denk ik.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door RonalT » 01 apr 2011, 19:18

Ach Japie, ik zit ook wel eens met kromme tenen te lezen ...... :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door bertzwanen » 02 apr 2011, 00:41

Weinig woorden

Erik wij spreken elkaar
En aan herrie schoppers heb ik een hekel .
Het is nu rustig en dat blijft zo .

Bert
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
Jan Geel
Berichten: 438
Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Nieuwegein

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door Jan Geel » 02 apr 2011, 10:26

Dit bericht kan dan ook weg.

Mijn dank!
Laatst gewijzigd door Jan Geel op 02 apr 2011, 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976

Gebruikersavatar
Wheeldigger
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:55
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Dommelen

Re: nieuwe site admin: RonalT

Bericht door Wheeldigger » 02 apr 2011, 10:33

director schreef:Met ingang van heden heb ik RonalT bereid gevonden ons (Pieter en mijzelf) te assisteren bij het modereren van het Goldwingforum.
Jan Geel schreef: ...komt er ook weer allerlei ongedierte onder stenen uit!!
Toch leuk om te zien waar een topic uitkomt als je de eerste en laatste reactie neemt :)
R1200RT - R1100RS - K1100LT - K100 16V - Cagiva SST 350 Ala Verde - Mobylette AV55 1968
Als ich geboren wurde, sagte der Teufel: "Na schöne Scheiße ..... Konkurrenz! "

Plaats reactie