camping in zeeland

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

camping in zeeland

Bericht door meisterjager59 » 19 aug 2009, 19:48

Goeie dag, ik ga zaterdag met een groep jongeren met een lichamenlijke beperking in een camper richting zeeland/belgie.
Nu is mijn vraag wie weet mooie campings met veel ruimte waar we kunnen staan, om een indruk te krijgen van de camper ( tis geen gewone ) kijk even op de site van de stichting Handicamp Overijssel
http://handicamp.eu
Nu hebben wij wel een lijst met campings waar we al eerder zijn geweest maar je kan nooit weten, mischien is er nog wel meer moois in het zeeuwse/noord vlaanderen.
alvast bedankt
grtz Harry[/url]
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Bericht door IJSBLOK » 20 aug 2009, 06:45

Staat de camping Scheldeoord in Baarland op je lijst?

Camping de Roompot in Kamperland is ook een hele goeie, met subtropisch zwemparadijs...

Heu... in mijn eigen Antwerpen is er nu een prachtige Kamperplaats met campingservice, vlakbij is openbaar vervoer en op 500 meter het olympisch zwembad.... Plaats is gelegen aan de Vogelzanglaan, 2020 Antwerpen, je kan er niet naast kijken. Vroeger was het een camping, maar buiten de zomermaanden wordt het ook gebruikt als parking voor het ernaast gelegen Expo-gebouw. Je staat er op gras, en het sanitair is nog steeds dat van de camping, maar naar het schijnt wel vernieuwd... Plaats genoeg voor die wagen van jullie, want nog niet erg bekend onder de kamper-liefhebbers....
Heaven can wait

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Bericht door meisterjager59 » 20 aug 2009, 08:37

goeie morgen Ijsblok, ja de Roompot staat op de lijst, maar die plek bij Antwerpen ken ik persoonlijk niet, grote vraag is natuurlijk altijd, is het ook rolstoel toegankelijk, met name het sanitaire gedeelte?
in ieder geval al bedankt voor de suggestie.
grtz Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:45
Locatie: Berlaar (BE)

Bericht door ferre » 20 aug 2009, 09:43

misschien vind je hier wat
http://www.eurocampings.net/nl/europa/
greetz
ferre
een zilveren GW 1800 A9 + Garmin Zumo 660
blauwe CBF 600 A6 voor t'vrouwke.

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 20 aug 2009, 09:47

Even verplaatst naar " Adressen voor overnachtingen"

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Bericht door IJSBLOK » 20 aug 2009, 12:30

meisterjager59 schreef:goeie morgen Ijsblok, ja de Roompot staat op de lijst, maar die plek bij Antwerpen ken ik persoonlijk niet, grote vraag is natuurlijk altijd, is het ook rolstoel toegankelijk, met name het sanitaire gedeelte?
in ieder geval al bedankt voor de suggestie.
grtz Harry
Harry,

Je kan gaan kijken op www.antwerpen.be, dan naar Tourisme, dan naar overnachtingen, dan naar campings...

speciaal voor jou heb ik al even gebeld: er is een toilet voor rolstoelgebruikers, maar de man die ik sprak vreest dat er een drempeltje is naar de wasplaats. Ik kreeg wel 2 telefoonnummers van 2 directe betrokkenen:

meneer Wauters: 00.32.477.800.840

meneer Van der Elst: 00.32.477.800.990

Hopelijk ben je daar wat mee?

Groetjes
Frank
Heaven can wait

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Bericht door meisterjager59 » 20 aug 2009, 13:11

@ijsblok, ik heb de link geprobeerd maar deze werkt niet( tenminste bij mij) maar ik neem de telefoonnummers mee en we gaan volgende week zien hoe het loopt, het programma is een richtlijn,suggestie, het programma wordt samen met de gasten gemaakt en is meestal weer een verassing.
In ieder geval al bedankt voor de info, als je ons volgende week in het belgische ziet kom je maar langs voor de koffie.
grtz Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:45
Locatie: Berlaar (BE)

Bericht door ferre » 20 aug 2009, 14:26

in de link van "ijsblok" staat er een comma na .be
deze hoort er niet te staan,als je die wegdoet gaat de link wel :D
greetz
ferre
een zilveren GW 1800 A9 + Garmin Zumo 660
blauwe CBF 600 A6 voor t'vrouwke.

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Bericht door meisterjager59 » 20 aug 2009, 16:22

dank je Ferre, ik had de comma niet gezien( leeftijd he, gaan de ogen achteruit :wink: )
duidelijke webpage, gegevens afgedrukt, ik denk dat het er goed uitziet om vandaar uit de stad te verkennen en om 18 mtr, camper te plaatsen
grtz Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Bericht door IJSBLOK » 21 aug 2009, 16:07

Beste Harry,

Sorry van die komma... Ik ben ook een beetje een computerdummie, dus had er echt niet op gelet.

Ik heb voor jou nog even het telefoonnummer van de toeristische dienst van Antwerpen opgezocht: die zijn 363 dagen op een jaar open (enkel kerstdag en nieuwjaarsdag niet), gelegen op de Grote Markt 15. Misschien kan je daar al eens je licht opsteken, wat je het beste kan bezoeken met rolstoelgebruikers...00.32.3.232.01.03


Groetjes

Frank
Heaven can wait

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Bericht door meisterjager59 » 21 aug 2009, 18:05

Frank, dank voor de info we kunnen altijd even bellen met deze mensen, je kan nooit weten,
Grtz Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Bericht door meisterjager59 » 21 aug 2009, 18:06

Frank, dank voor de info we kunnen altijd even bellen met deze mensen, je kan nooit weten,
Grtz Harry
ps sorry 2 keer gedrukt op bevestigen, duurde lang voor verbinding :oops:
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Bericht door meisterjager59 » 30 aug 2009, 09:21

goeie morgen Frank, terug van een enerverende reis en in Antwerpen geweest op de camperplaats maar niet gebleven, het sanitair was niet genoeg aangepast voor de dames aan boord en teveel kinderkoppen op de grond om er redelijk over te rijden met een rolstoel en volgens de terreinbeheerder was het ook niet erg handig om met de camper naar de Zoo te gaan ivm de afmeting.De tram was volgens hem ook geen optie of je zou een eind moeten lopen over hetzelfde plaveisel als op de camperplaats, we zijn toen maar weer zoekend richting Biesbosch gegaan en daar in Drimmelen uitgekomen op een ons bekende camping bij de Marina.
In ieder geval voor je moeite en mischien iets anders voor een volgende keer.
grtz Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Re: camping in zeeland

Bericht door IJSBLOK » 04 sep 2009, 06:21

Beste Harry, ik was er even niet goed van toen ik jouw relaas las, en ik ben erg boos op de uitbater van die kamperplaats. Ik heb dan ook een mailtje gestuurd naar de ombudsvrouw van Antwerpen, ben eens benieuwd of er toch nog wat uit de bus komt...
Geachte mevrouw,

Als rasechte Antwerpenaar, fier op mijn stad, moet het me toch even van het hart dat de slogan " 't Stad is van iedereen" een zeer wrange bijsmaak krijgt...

ziehier het verhaal:

Op een Nederlands forum lees ik plots een vraag van een forumlid...


Goeie dag, ik ga zaterdag met een groep jongeren met een lichamenlijke beperking in een camper richting zeeland/belgie.
Nu is mijn vraag wie weet mooie campings met veel ruimte waar we kunnen staan, om een indruk te krijgen van de camper ( tis geen gewone ) kijk even op de site van de stichting Handicamp Overijssel
http://handicamp.eu
Nu hebben wij wel een lijst met campings waar we al eerder zijn geweest maar je kan nooit weten, mischien is er nog wel meer moois in het zeeuwse/noord vlaanderen.
alvast bedankt
grtz Harry

Als u op die link klikt, zal u zien dat die mensen formidabel knap begaan zijn met onze minder mobiele medemens. Ik heb dus gereageerd op dat forum, en hem voorgesteld om naar Antwerpen te komen, op de Vogelzanglaan moet hij immers terecht kunnen. Ik heb zelfs nog wat rondgebeld, en ook enkele telefoonnummers doorgestuurd van de toeristische dienst en de beheerders van de camping...

Tot mijn verbazing lees ik echter hetvolgende bericht op datzelfde forum:

goeie morgen Frank, terug van een enerverende reis en in Antwerpen geweest op de camperplaats maar niet gebleven, het sanitair was niet genoeg aangepast voor de dames aan boord en teveel kinderkoppen op de grond om er redelijk over te rijden met een rolstoel en volgens de terreinbeheerder was het ook niet erg handig om met de camper naar de Zoo te gaan ivm de afmeting.De tram was volgens hem ook geen optie of je zou een eind moeten lopen over hetzelfde plaveisel als op de camperplaats, we zijn toen maar weer zoekend richting Biesbosch gegaan en daar in Drimmelen uitgekomen op een ons bekende camping bij de Marina.
In ieder geval voor je moeite en mischien iets anders voor een volgende keer.
grtz Harry

De beheerder van die camping heeft de nieuwe hermelijntrams nog nooit gebruikt, en zelfs niet naar oplossingen gezocht om die mensen toch een aangenaam verblijf in Antwerpen te gunnen. Dat er vlak bij de Zoo een parking voor bussen is, en dat er dan misschien toch wel iets te regelen valt, daar heeft die uitbater niet aan gedacht...

Ik ben beschaamd, dit is een schande voor een stad die er zich op beroemd om open te staan voor iedereen! Misschien kunnen we de toeristische dienst en de campings beter meteen opdoeken! We slagen er zelfs niet in om een aantal vrijwilligers die zich inzetten voor hun medemens te helpen...

En bij het beheer van de camping weet men van niks, natuurlijk...

Kan er voor mensen in zo'n situatie dan niets gedaan worden, geen leuk voorstel? Het kan toch niet dat mensen die een camperplaats beheren zelf geen enkele fierheid hebben over hun stad, en het toerisme liever zien gaan dan komen...

Kan er vanuit de stad geen voorstel naar die mensen gedaan worden, opdat ook zij van al het moois hier kunnen genieten?


Binnenkort kunnen we de slogan beter aanpassen:

" 't Stad is van iedereen, maar niet van quadrijders, niet van mensen met een handicap, niet van ..."

Hopelijk kan u toch nog iets redden voor deze Nederlandse mensen?

Hoogachtend

Frank
Hou me op de hoogte als jullie binnen enkele weken toch reactie zouden krijgen. De ombudsvrouw is verplicht om de resultaten van haar "onderzoek" terug te koppelen naar de klager...
Heaven can wait

Gebruikersavatar
meisterjager59
Berichten: 618
Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: rijssen

Re: camping in zeeland

Bericht door meisterjager59 » 07 sep 2009, 19:05

Hoi Frank, machtig mooi dat je het voor ons opneemt, zo is niet iedereen merk je onderweg geregeld, het wordt wel beter maar we zijn er nog lang niet.
Nu was de groep ook wel redelijk "zwaar"wat de beperkingen aangaat maar met een rolstoel over de kinderkoppen rijden is geen pretje en het lijken er steeds meer te worden om het nostalgische gevoel terug te brengen in menige stad of dorp maar somige stukken zijn zelfs met gewone schoenen al moeilijk te belopen. :twisted:
We gaan gewoon door met de strijd en proberen iedere keer weer een mooie vakantie voor de jongeren te verzorgen, dat is het hoofddoel en lukt meestal ook wel.
Dank voor je inspanningen.
grtz Harry
beter 1 wing in de hand dan 2 op je rug
Vaake b'j te bange
inwoner van Terra Promissa/Tubantia

Plaats reactie