Nolan N-com

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Nolan N-com

Bericht door Imoec » 09 mar 2009, 20:31

Hoi
Ik zit met een vraag. :?:
Ik ben hard aan het denken om de nolan N43 air te kopen ( jethelm met afneembaar kinstuk) Nu wil ik er het basis setje op zetten, tevens is er een kabel te verkrijgen speciaal voor de 1500.
Volgens de gegevens van de winkel moet je er ook een e-box bij kopen anders werkt het niet.
Op de mijn vraag waarom (de gl1500 heeft toch een eigen intercom) wist de verkoper ook geen antwoord
Maar nu de vraagheeft iemand een idee hoe het nu precies zit?

hier een link naar wat meer gegevens van de winkel:
http://www.louis.de/_2091399b8eb8f5deab ... -com[/img]

Alvast bedankt
mvg Rob

Gebruikersavatar
alkyone
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1398
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:11

Bericht door alkyone » 09 mar 2009, 23:23

Helaas kan ik je vraag niet optimaal beantwoorden.
Maar het is mij intussen wel duidelijk dat de verkopers van diverse motorzaken geen bal verstand hebben van een intercom systeem voor de wing.

Een setje van J&M hadden ze nog nooit van gehoord.
Zal el een ouderwets systeem zijn vertelde ze mij.

Gelukkig hebben de goede Goldwing dealers hier geen last van.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 09 mar 2009, 23:55

alkyone schreef:Maar het is mij intussen wel duidelijk dat de verkopers van diverse motorzaken geen bal verstand hebben van een intercom systeem voor de wing.

Een setje van J&M hadden ze nog nooit van gehoord.
Zal el een ouderwets systeem zijn vertelde ze mij.

Gelukkig hebben de goede Goldwing dealers hier geen last van.
Da's een juiste conclusie. Je merk regelmatig dat ze maar een slag in de lucht doen als het om GW gaat.
wij hebben dan natuurlijk ook een motor met wat motorvreemde zaken er op en er in.

Een ruitenwisser is wel het vreemdste....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Bericht door Imoec » 10 mar 2009, 07:50

Ja die verkopers!
na een avond googlen is het me geloof ik duidelijk dat je toch een e-box moet hebben. ( waarom weet ik nog steeds niet)
Op alle sites wordt het namelijk aangegeven.
Als je dan alles bij elkaar optelt ben je toch nog een klein fortuin kwijt
helm 225 - speakerset 55 - kabel 30 - e-box 200
Dus ik denk dat ik maar mijn oude helm blijf gebruiken met J&M setje

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Bericht door japie de cipier » 10 mar 2009, 08:40

hallo ik ben zelf in het bezit van een nolan N com 42 helm en heeft een setje er op gekocht. na te hebben geinstaleerd te hebben [volgens de verkoper was het basissetje genoeg] kwam er geen muziek uit, waarop ik terug bent gegaan en het de verkoper heeft uitgelegd.
hij zelf begreep er niets van en ook Nolan nederland niet want die had hij gebeld toen ik in de winkel stond, na weer contact te hebben gehad met Nolan kwamen ze daar ook tot de conclusi dat ik het andere setje ook noest kopen. [ik heb wel een grote korting gehad] helaas is de muziek alleen te horen op een speaker en dus geen stereo, nu zit er wel bij het basis systeem een soort van kaartje/chipplaatje die zonder de toevoeging van het uitbreidingsset in de helm geplaatst kan worden, maar ik heb het systeem er uitgehaald en er weer een gewoon setje voor terug geplaatst.

als je kijkt op de nolansite/J&W wat er in Amerika te koop is, hebben ze wel een Nolan N com systeem wat specifiek voor Goldwing is.

gr japie.

Ps ik heb het niet zo gauw kunnen vinden, maar ik blijf zoeken.[http://www.jmcorp.com/]
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Bericht door Imoec » 10 mar 2009, 21:54

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben nu eigenlijk aan het twijfelen of het allemaal het geld waard is.
:?
Heeft iemand ervaring om een J&M set in te bouwen in een Nolan (n-com) helm.
ik heb die namelijk nog liggen en zou dus een hoop geld schelen als je dit fatsoenlijk kunt inbouwen.
Wil namelijk de helm via internet kopen en kan dus niet even kijken of het past.

Gebruikersavatar
alkyone
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1398
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:11

Bericht door alkyone » 10 mar 2009, 22:30

En helm via internet is dus iets wat ik nooit zou doen.
Ook voor de prijs hoef je het niet te laten.
Maar kan natuurlijk niet in je geld buidel kijken.
14 dagen geleden twee bayard helmen gekocht bij motoport.
quanta costa 40 eurie per helm.
Dat heb je in deze tijd van het jaar, de overjarige modellen gaan eruit.
Ik weet dat er helmen zijn die misschien beter zijn, maar er zijn er ook waar je 50% naam betaald.
En de helmen zijn voorbereid voor een headset.

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Bericht door Imoec » 11 mar 2009, 07:26

Hoi alkyone
Klopt een helm moet je ook niet kopen via internet, ik dus wel :mrgreen:

Probleem is namelijk dat ze in de winkel de kleur rood niet verkopen en op internet wel, prijs is precies hetzelfde.
Ik had in de winkel al gepast dus weet precies welke maat en type ik wil hebben.
Probleem met de headset is dat ze op dit moment de helm niet meer op voorraad hebben en kan dus niet even checken of de headset er in past.
Ik denk dat ik de gok maar neem temeer omdat hij al is voorbereid voor een setje zal alleen even wat moeten aanpassen ivm de bevestiging.

mvg Rob

Gebruikersavatar
alkyone
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1398
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:11

Bericht door alkyone » 11 mar 2009, 19:08

Beste Rob

Bij deze kan ik dus alleen maar zeggen veel voorspoed bij de aanschaf van de helm :D

groet Martin

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Bericht door japie de cipier » 11 mar 2009, 20:06

doordat de helm is voorbereid op een interkom systeem kun je gemakkelijk de binnen bekleding er uit halen en er elk setje in plaatsen die je maar kan vinden, heb ik ook gedaan.

maar ik ga nog weleens goed kijken hoe ik van de mono naar stereo kan komen, misschien wat draadjes door verbinden of zo ?????? dan kanik toch weer het N com systeem gebruiken omdat dat toch wel super mooi stond zo´n verlichte button aan de buiten kant. + je kan aan de zijkant ook nog je volume regelen dus zet ik het geluid voor het vrouwtje via de GW zoals zij het hebben wil, en dan kan ik nog spelen met mijn eigenste volumebutton.

gr japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
Imoec
Berichten: 350
Lid geworden op: 07 apr 2007, 18:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Kerkrade

Bericht door Imoec » 12 mar 2009, 07:31

weer bedankt voor jullie bijdrages.

Ik het "per ongeluk" de helm gekocht via de duitse ebay.
dacht dat als je op het knopje "Preis vorschlagen" een bod deed dit eerst nog even werd bevestigd door de verkoper zodat er een onderhandeling plaats vondt, nee dus mijn prijs voorstel werd meteen geaccepteerd en ik was dus de trotse eigenaar van de helm.
Nu dus nog even wachten tot hij binnen komt.

mvg Rob

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Bericht door japie de cipier » 12 mar 2009, 19:30

Imoec als je eens in de buurt van Delft kom kan je altijd even proberen met mijn setje inbouw kost ongeveer 5/10 minuten dan weet je gelijk waar/wat je misschien wel zou willen. ik zelf verkoopt het niet [lees de reden vorige bericht] maar even laten zien kan je misschien helpen met een prijzige keuze te maken.

of misschien zien we elkaar wellicht tijdens een rit/treffen/

gr japie.

Ps langs komen, wel eerst melden ivm, opladen van de accu.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 28 mar 2009, 10:36

Om het N com systeem aan de Wing te koppelen heb je wel de E box nodig als je de intercom functie van de Wing zelf wilt behouden.


Het systeem is gemaakt voor motoren zonder allerlei voorzieningen, later is het snoertje voor de koppeling naar de Wing erbij gekomen.

De basiskit2 voor de N43 kun je voor €55 kopen, de intercomkit(mono) kun je voor €90 kopen, via internet.

Inmiddels heeft Nolan ook de basiskits in stereo en HiFi uitgevoerd, maar dan moet je wel een Bluetoothkit2 gebruiken om het systeem volledig stereo te hebben.

Het systeem is dus niet ontwikkeld voor de Wing, maar ze hebben wel een koppelings snoertje ervoor gemaakt, eigenlijk dan te duur voor gebruik op de intercom van de Wing.
Misschien dat nog eens een aparte goedkopere E box ontwikkelen voor de Wing.
Of een basiskit voor de Wing met een dynamische microfoon zou al goed kunnen.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

-Wim-
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 mar 2009, 21:15
Locatie: Zwijndrecht - België
Contacteer:

Bericht door -Wim- » 28 mar 2009, 13:29

Ik heb net twee N43Air helmen gekocht. Het intercomsysteem van Nolan is rotzooi.

Je hebt inderdaad per helm die interface nodig, en die moet je dan nog opladen ook. Eens de batterijen plat zijn is het gedaan met spelen. Er is ook een kabel verkrijgbaar die de interface van spanning voorziet, maar dan heb je twee kabels uit de helm komen.

Ik heb twee setjes gekocht van Autocom. Eéntje met een extra ingang voor een telefoon en MP3 speler en een gewoon voor de bijrijder.

De installatie in de helm was vrij eenvoudig en de kwaliteit is echt super.

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 28 mar 2009, 20:42

Dat het Nolan systeem niet voor de Wing bedoeld is, betekend niet dat het rotzooi is.
Het is bedoeld als een autonoom systeem.
Zelf rijd ik al bijna 3 jaar met het N-com systeem in bluetooth uitvoering, geheel draadloos.
Opgeladen gaat het zeker 5 uur mee met de intercom continu aan.
Het werkt perfekt ook bij hoge snelheden.
Zeker is het duur om een autonoom systeem voor de Wing intercom te kopen dat is dubbel en overbodig. Dan kun je beter de daarvoor bedoelde headsets kopen.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Plaats reactie