Reis 2008 Dolemieten met TaxieAd en fernand

Plaats hier je mooie reisverhalen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

Reis 2008 Dolemieten met TaxieAd en fernand

Bericht door pepewing » 08 aug 2008, 20:28

Ik wil jullie even laten mee genieten van ons mooi reisje naar de Dolemieten.
Wij groepje van 6 Taxiead en fernand (mijn broertje)Herman en bernice en Rita en ik.
Daar herman en bernice op een triumph rijden, hebben ze te weinig mogelijkheden om bagage mee te nemen op de moto, en zijn die met auto en aanhangwagen mee gereden, eenmaal in italie zaten we op een vaste stekkie, en hebben we daar mooi ritten rond gereden.
Al de passen die er te rijden zijn hebben we gereden, met enkele die we hebben afgelast voor bepaalde redenen. Hebben 8 dagen gelogeerd inTcherms (net voor LANA) en dan 4 dagen in Munstertal (zwarte woud)
voor de rest geniet maar van de foto's, heb er serieus moeten in knippen, waren met 3 om te trekken en zijn zo aan 900 foto's gekomen, ik heb het pakketje verkleind naar een dikke 210 foto's, veel plezier ermee, wij hebben er in ieder geval goed van genoten
http://picasaweb.google.com/pepewing/Reis2008Italie
groetjes

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Bericht door bertzwanen » 08 aug 2008, 23:52

Patrick ,Rita ,Ad ,Fernand,Bernice en Herman

:shock: Dat is zeker een mooie reis geweest en plezier dat lees je van jullie gezichten .
Wij hopen dan ook dat wij over iets meer dan 2 weken ook zulke foto,s kunnen laten zien teminste dan vertrekken wij richting Spanje met nog meer Binnenland daar .
Maar ook zeker weer de kust 8)
Fijn te lezen dat jullie het naar je zin hebben gehad .

Groetjes

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Bericht door sandor » 09 aug 2008, 07:51

Mooie reportage, we hebben er met belangstelling naar gekeken .
17/8 vertrekken wij naar het Zwarte Woud.(omgeving Hochenswchand-Freiberg)
Hopelijk zit het weer ons een beetje mee. :lol: :lol: :lol:

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 09 aug 2008, 09:10

Ik heb een deel van de foto's bekeken en de rest ga ik zeker nog bekijken.
De Jaufenpas komt mij nog bekend voor, daar ben ik met Gerbert geweest maar dan met een tot camper omgebouwde lijnbus.
Erg mooi lijkt mij dat om met de motor te berijden.
Helaas moet ik zien dat ik moeder de vrouw nog kan overhalen voor een ritje door Deventer.
Allen die nog gaan een goede en droge vakantie, dan heb ik het natuurlijk over het weer.

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:45
Locatie: Berlaar (BE)

Bericht door ferre » 09 aug 2008, 10:19

mooie foto's. herken er vele plaatsen van omdat ik nog maar net teug ben van daar.jammer dat de stelvio was afgesloten.wij hadden toen het minder goede idee om langs de zwitserse kant naar beneden te rijden maar dan heb je op een bepaald moment 3à4 km. onverhard .lijkt me een mooi hotelletje te zijn waar julie geweest zijn, heb je daar ook een link van ??
ik zat hier : http://www.pension-berghang.com/index.html
grtz
ferre

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

Bericht door pepewing » 09 aug 2008, 22:08

groetjes

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 09 aug 2008, 22:35

dat moet weer een heel mooie trip geweest zijn maar dat zijn we van pepewing gewoon
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:45
Locatie: Berlaar (BE)

Bericht door ferre » 10 aug 2008, 09:34

THX :D :D :D
ferre

Gebruikersavatar
Goldwingers
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2008, 09:26
Locatie: Heemskerk

Bericht door Goldwingers » 10 aug 2008, 18:22

Hele leuke en mooie foto's. Na het kijken ervan gewoon weer zin in vakantie.
Groeten Dirk
Ik kwam vandaag in de file terecht, maar gelukkig was ik niet de enige.

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Stephan » 10 aug 2008, 21:59

Mooie foto's van een mooie omgeving.

Stephan

tosca
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 feb 2007, 21:41

Bericht door tosca » 12 aug 2008, 07:15

Zag er een mooie en toffe vakantie uit. Hebben genoten van het verslag en de foto's. Bedankt Pepewing :)
Je moet er altijd een jaar opwachten op de zomervakantie en dan gaat ze spijtig :cry: :cry: genoeg veel te snel voorbij :evil: :evil:
groetjes
Tosca & Linda

gewoon SE Henk

Bericht door gewoon SE Henk » 13 aug 2008, 21:52

:) Hey Pepewing,

schitterend!! Ben nu al benieuwd naar foto's van je volgende trip. :lol: 8) In september ben ik aan de beurt, maar niet naar Italië. Ga samen met Stephan naar Frankrijk. :wink:

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 29 aug 2008, 13:48

Hey Pepewing,

leuk te lezen dat je in Tscherms was. Wij waren er begin juni.

Onze foto's:
www.edvissers.mijnalbums.nl

Dit schreef ik elders over ons verblijf:

================================
Dag 1 Vianden - Pfronten.

Het werd een lange hete dag. Al vroeg begonnen bij de Q8 in Vianden waar we nog even afscheid konden nemen van mede Vianden-gangers. Wel niet binnendoor was even de vraag maar uiteindelijk zijn we een flink stuk binnendoor gereden waardoor het uiteindelijk ruim 700 km werd. Dat was voor mij wel werken geblazen, maar de moeite waard. Voor het eerst de Bodensee gezien en dat gezicht was een plaatje. Bij het aanrijden van Pfronten vanaf de richting Ulm is het opvalend dat je een flink eind vrij vlak rijdt en ineens zijn ze daar.. De Alpen. De overgang kan bijna niet groter zijn. In Pfronten goed overnacht in Pension Ringmann.

Dag 2 Pfronten - Tscherms

Een rit van 260 km. Pfronten ligt op steenworp afstand van Oostenrijk dus we waren de grens over voor we er erg in hadden. De eerste 25 km waren voor ons bekend terrein ( DMD 2007 ) tot het plaatsje Heiterwang. Op dezelfde plek als waar we vorig jaar zijn gestrand met panne hebben we nu stil gestaan. Lekker om ons heen gekeken en foto's gemaakt. De Dikke deed het nog dus alles was ok. Vanaf dat moment ging het verder en ik moet zeggen... Wat een heerlijk rijden in Oostenrijk. Het venijn zat in de "staart". Via de Umbrailpas de Stevio op.. Wat een ervaring. Overdag flink heet en dan sta je daar bovenop. Op sommige plaatsen nog ruim een halve meter sneeuw. Het rijden was fantastisch. Wat een bochies Wel moest er veel uit de kast gehaald worden om de Dikke ( in reisuitvoering met 2 personen tussen de 550 en 570 kg ) goed de bochies door te krijgen. Om een uur of 5 op de plaats van bestemming in Hotel Restaurant Löwenwirt in Tscherms.

De dagen in Tscherms

Het verblijf in Löwenwirt was bijzonder aangenaam. Voldoende parkeergelegenheid op eigen terrein. Een terras dat deels afgedekt werd door druivenranken en dat dmv een scherm bij regenval geheel kon worden overdekt. De kamer was ruim en behoorlijk luxe. Een prachtige en ruime badkamer, overigens zonder bad. De verzorging was van grote klasse en het eten was erg goed en beslist goedkoop. "slapers" konden voor € 10 het gastenmenu eten (3 gangen). Ook kon vanaf de kaart gekozen worden. Het duurste gerecht was € 16 voor een overheerlijke Entrecote.
Zoek je een verblijfplaats in de omgeving Merano is dit adres een aanrader....

http://www.loewenwirt.com/

Vanuit Tscherms hebben we onwijs lekker gereden. Verschillende passen zijn we tegengekomen. Om een paar te noemen. Passo di Mendola en Passo Palade. Natuurlijk onderweg heerlijke Espresso gedronken en Italiaans ijs gegeten. DMD2007 gangers kunnen het onderschrijven.
Wat een fantastisch landschap om lekker te rijden en onderweg te genieten van mooi en lekker.

De terugweg ging ook weer in etappes. Een eerste stop in Pfronten en een tweede stop in Schwalbach in de omgeving van Saarbrucken. Gisteren via Luik Maastricht naar huis.

In 10 dagen 3500 km. Een weergaloze vakantie gehad incl DMD 2008.
Voor ons staan de Dolomieten nu bovenaan het lijstje met favoriete vakantiebestemmingen.
Vandaag nog vrij. De tuin een beetje onderhouden, motor schoonmaken, genieten van het mooie weer. Morgen weer normaal aan de bak, maar we hebben altijd de foto's nog.. Die plaats ik later...
Groeten,

Ed

Plaats reactie