Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 01 okt 2017, 21:54

director schreef:Een delegatie van dit Goldwingforum zal in november naar de Eicma in Milaan reizen om jullie te voorzien van het meest recente nieuws, actuele stand van zaken en praktische zaken over de nieuwe Goldwing.

Wordt vervolgd..
Misschien komen we elkaar dan tegen op de Eicma. Ik heb al een aantal weken geleden vlucht en hotel geboekt en ben er de hele dag op 10 november.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

peter

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door peter » 01 okt 2017, 22:26

Gezellig, ik loop er ook :lol: Ik heb je nr dus met een beetje mazzel kunnen we met zijn alle kwijlen bij al dat moois.


youtu.be/MN6YgqyFbbs

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door director » 12 okt 2017, 10:57

In deze link meer informatieover de technische gegevens.

In het kort;De GL1800 wijzigt niet in naam want de cilinderinhoud wordt slechts 1cc groter. Hij wordt circa 40 kilogram lichter, is optioneel leverbaar met DCT transmissie en de topsnelheid zou begrensd worden op 180 km/h (maar dit kan ook alleen voor de Japanse markt zijn).
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
rb1800
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 nov 2013, 15:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Twente

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door rb1800 » 15 okt 2017, 09:43

Ik stel voor dat er ook een testrit gemaakt wordt, met een mooi video en foto verslag :D

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door director » 15 okt 2017, 16:05

Gaan we zeker proberen bij de importeur als ze er een hebben.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Anjer » 17 okt 2017, 09:17

Mag deze nieuwe Goldwing wel Europa in dan? Vorig jaar sprak ik met Frans Pols van Pols motoren die mij vertelde geen Goldwing te hebben staan omdat de nieuwe Goldwing niet aan de milieueisen voldoet voor Europa. Schijnbaar is de Europese markt zo klein dat ze daar dus echt maling aan hebben.
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door pieter » 17 okt 2017, 10:18

Anjer schreef: Vorig jaar sprak ik met Frans Pols van Pols motoren die mij vertelde geen Goldwing te hebben staan omdat de nieuwe Goldwing niet aan de milieueisen voldoet voor Europa.
Die beste mijnheer Pols heb ik ook al eens gesproken en had er meteen mijn buik van vol, die beste man spoort niet en dat komt volgens mij omdat zijn ego hem in de weg zit.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Anjer » 17 okt 2017, 10:46

Ach Pieter, ik ben gewend om om te gaan met mannen met ego's, heb daar niet zo'n last van zolang het niet MIJN man is :lol: :lol: :lol:

Maar even zonder dollen, nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag?
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door RonalT » 17 okt 2017, 16:30

Het antwoord is JA, de nieuwe GoldWing zou aan de Europese emissie eisen voldoen en kan dus hier op de markt komen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Anjer » 17 okt 2017, 17:27

Thanks RonalT, da's goed nieuws. Niet dat ik ergens een pak geld heb gevonden voor een GL1800, maar ze horen natuurlijk ook gewoon in Europa te blijven rijden.
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 25 okt 2017, 06:18

De kat is uit de zak, precies zoals de uitgelekte foto's en specificaties al aangaven. Alle uitvoeringen hebben standaard navigatie en in de USA zijn de kaart updates 10 jaar gratis.

In USA medio februari 2018 leverbaar en volgens informatie van mijn dealer zou dit ook voor Nederland moeten gelden.

Site van Honda USA

https://powersports.honda.com/2018/gold-wing.aspx

Afbeelding

En de laatste film van Honda over de nieuwe Goldwing


youtu.be/qsY5FTQpL6k



Enige nadeel is dat de capaciteit van de koffers omlaag gaat van 150 liter bij bestaande model naar 110 liter en ook de extra opbergruimte in de vakjes bij de passagier niet meer beschikbaar zijn. Ook de capaciteit van de de benzine tank gaat omlaag om gewicht te besparen, maar volgens Honda is door 20% lager verbruik de actieradius gelijk. Opvallend ook dat bij de Tour versie de topkoffer verwijderd kan worden in ongeveer 4 uur met een kit wat er een rekje voor in de plaats geeft. Ook is er als optie een schakelpook bij de DCT leverbaar (zoals ook bij de Africa Tiwn DCT versie)


Gezien veel lager verkoop aantallen zullen voor Europa waarschijnlijk alleen 3 varianten met de nieuwe type aanduidingen:
Goldwing (was bagger versie) zonder DCT
Goldwing Tour met normale versnellingbak
Goldwing Tour met DCT/Airbag

Nu nog persoonlijk zien op de Eicma in Milaan over enkele weken en dan waarschijnlijk naar de dealer om een deal te sluiten op de Tour DCT/Airbag versie.
Laatst gewijzigd door Wingnut op 25 okt 2017, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door director » 25 okt 2017, 08:38

Bron: https://www.nieuwsmotor.nl/persberichte ... -gold-wing

Afbeelding

Sinds de introductie in 1975 is de Honda Gold Wing altijd al de ultieme reismotor geweest en onbetwisteleider op het vlak van luxe, kwaliteit en comfort. Voor 2018 is de Gold Wing radicaal vernieuwd. Met nogsteeds een tot de verbeelding sprekend flat six motorblok, dat een overvloed aan koppel en vermogen levert. Daarnaast is de nieuwe 2018 Gold Wing veel lichter, scherper en een stuk wendbaarder.

Meneer Yutaka Nakanishi, Large Project Leader (LPL) 2018 GL1800 Gold Wing: “Het doel was dat de GoldWing luxe blijft aanbieden, maar tegelijkertijd dat het een veelzijdiger motorfiets werd die een breder publiek aanspreekt. Dus begonnen we met een blanco papier en maakten we de motor kleiner, lichter en gaven hem alle technologische hard- en software mee die vandaag op de markt beschikbaar is.”

Honda GL1800 Gold Wing 2018

Motorblok
De basis van de vorige Gold Wing was de soepele Flat Six motor die een vet koppel leverde van helemaal onderin, met een heel herkenbare vermogensafgifte en een verslavend gevoel. Om de bovenstaande ambities betreft de stuureigenschappen en wendbaarheid waar te maken, moest ook het blok vernieuwd worden.

De nieuwe 2018 Gold Wing heeft nog steeds een tot de verbeelding sprekend Flat Six motorblok. Maarhet blok heeft nu 4 kleppen per cilinder, is veel compacter en maar liefst 6,2 kg lichter. Ondanks dat de afmetingen van het nieuwe zescilinder blok werden geoptimaliseerd, is er niets ingeleverd op het gebied van vermogen en koppel. Het topvermogen bedraagt 124,5pk (93kW) bij 5.500 tpm en het maximum koppel is 170 Nm bij 4.500 tpm. De manuele versnellingsbak heeft 6 versnellingen, terwijl het compleet nieuwe DCT-systeem er 7 heeft.

Frame
Het nieuwe aluminium balkenframe is ontworpen om het nieuwe en kleinere blok perfect te omhullen en is 40 mm meer naar voor geplaatst. Zo levert de nieuwe Gold Wing bij elke snelheid en onder alle omstandigheden een stabiel en comfortabel rijgedrag. De nieuwe 2018 Gold Wing gebruikt een double wishbone voorophanging en nieuw ontworpen enkelzijdige Pro-Arm. Daarnaast is de veervoorspanning van de achterschokbreker elektronisch instelbaar en passen de voor- en achter demping zich aan naar gelang de geselecteerde rij modus. Het motorblok en het rijwielgedeelte werden samen ontwikkeld om de rijhouding meer naar voor te
plaatsen en de motorfiets een stuk compacter te maken. De swingarm en het frame zijn samen 2 kg lichter.

Remmen
De nieuwe Gold Wing heeft een nieuwe circulaire ABS modulator, die in de ECU verwerkt is. Dit is goed voor een gewichtsbesparing van maar liefst 1,3 kg op het remsysteem alleen. Deze nieuwe ABS is toegevoegd aan het Dual Combined Braking System (D-CBS), waarbij er een link is met de gekozen rij modus; de remeigenschappen worden aangepast naargelang de keuze van de rijder. Vooraan worden de dubbele 320mm remschijven bediend door 6 vierzuigerklauwen en de enkele 316mm schijf achter heeft een driezuigerklauw.

Electronica
Op het gebied van electronica is er uiteraard als eerste Honda’s unieke DCT. DCT past perfect bij de Gold Wing. Sterker nog, het nieuwe blok is ontwikkeld rekening houdend met DCT gebruik. Dit is de 3e generatie van het DCT systeem en de eerste met 7 versnellingen, speciaal gericht op het cruisen over lange afstand. Er zijn 3 verschillende standen. MT geeft je manuele controle via de knoppen op de linker stuurhelft. De D modus is ideaal voor de stad en maakt de motor ook zuiniger. Bovendien herkent het systeem bepaalde voorkeuren en past daar zijn schakelpatroon automatisch op aan. De S modus is sportiever en de ECU zorgt ervoor dat het blok hoger in de toeren klimt voordat het doorschakelt, of wat sneller terugschakelt om je meer engine brake te geven. Daarnaast biedt de nieuwe Gold Wing DCT een 1,8 km/uur ‘Wandel modus’ en een 1,2 km/uur achteruit. Beide eenvoudig te bedienen vanop het stuur. Het DCT systeem schakelt, zowel op- als terug, zacht en snel en is bovendien lichter dan voorheen.

Verder is aan de nieuwe Gold Wing Throttle by Wire (TbW) toegevoegd. Het TBW systeem zorgt voor een veel soepeler rijgedrag met cruise contole en heeft 4 verschillende rij-modi. Deze modi passen het motorkarakter aan via het Honda Selectable Torque Control (HSTC), de demping van de vering en het Dual Combined Braking System (D-CBS). 1.TOUR: de basiskeuze voor comfort en kracht. Het biedt een onmiddellijke opening van 100% tussen het gashendel en de gasklephuizen, met een standaard demping en gelijkmatige verdeling tussen de voor- en achterrem. 2.SPORT: verhoogt de openingsnelheid van de gasklephuizen naar het hoogste punt na openen van het gas en garandeert een felle acceleratie. Er is ook een stugger dempingskarakteristiek en extra druk op de achterrem. 3.ECON: biedt een zo laag mogelijk verbruik en staat voor easy cruising met een zo laag mogelijke openingsratio van de gasklephuizen, met een standaard demping en gelijkmatige verdeling tussen voor- en achterrem. 4.RAIN: richt zich op het gebruik op een glad wegdek met een zo laag mogelijke opening van de gasklephuizen, normale remverdeling en een zachtere dempingskarakteristiek. In alle rij-modi biedt de HSTC een controleerbare acceleratie op een glad wegdek en zorgt het ervoor dat
het achterwiel altijd de best mogelijke tractie heeft. Ook wordt de veervoorspanning van de achterschokbreker elektronisch geregeld. Buiten de bovenstaande 4 rij-modi, zijn er 4 settings voor de voorspanning op basis van de belasting (rijder alleen, rijder met bagage, rijder met passagier en rijder, passagier en bagage). Welke eerder een intuïtief dan een numeriek systeem is.

Daarnaast is de nieuwe Gold Wing uitgerust met Hill Start Assist (HSA), Idling Stop en een Integrated Starter Generator (ISG) (op de DCT versie), die het gebruiksgemak vergroten en het verbruik verbeteren. Net zo nieuw als de Gold Wing zelf, is de versterker en het bijhorende audio systeem met uitstekende geluidskwaliteit. Waarbij ook de passagier, via knoppen op de rechter zijkoffer, onder andere het volume, doorspoel functie en de bron keuze kan bedienen. Alle informatie wordt weergegeven op een 7-inch kleuren TFT LCD scherm met LED verlichting, waarbij de rijder zelf kan kiezen tussen 8 verschillende helderheidsniveau’s. Allemaal heel overzichtelijk, zodat de rijder in één oogopslag alle benodigde informatie ziet. Verder is de nieuwe Gold Wing nu compatibel met Apple Car Play, kan er een Bluetooth verbinding gemaakt worden en er is een USB aansluiting.

Styling
De trots van het dashboard, is het nieuwe Gold Wing embleem. Aan ieder detail is gedacht. Van de afwerking van het twee-delige zadel, de aandacht voor het spuitwerk, tot de illusie die gewekt wordt door de koplampen. Alle verlichting is volledig in LED. Het onderste deel van de koplamp gebruikt 5 gepolierde optische lenzen, zodat er een juweel-oog illusie gewerkt wordt. Met grootlicht geeft dit een stereoscopische indruk. De nieuwe ‘kop’ is kleiner, meer voorwaarts gericht en gedurfd met een energieke uitstraling. Het nieuwe kuipwerk geleidt de lucht rond de rijder en het elektrische windscherm kan naar elke voorkeur ingesteld worden, zowel de hoek als in hoogte. Het biedt een uitstekende windbescherming en toch geeft het ook een gevoel van ruimte en vrijheid. De scherpere, meer vloeiende lijnen van de motorfiets benadrukken dat de algemene afmetingen van de motor drastisch beperkt zijn. De nieuwe Gold Wing biedt een uniek silhouet en combineert comfort met de dynamische kwaliteiten van het motorblok en chassis.

Bagage
Uit onderzoek is gebleken dat de Gold Wing voornamelijk gebruikt wordt voor ritten van 2 a 3 dagen, waarbij er niet zo veel bagage nodig is. Voor de nieuwe 2018 Gold Wing heeft Honda dan ook besloten het volume van de bagage te beperken. De nieuwe ‘Wing’ zal beschikbaar zijn in een ‘basiseditie’, maar ook in een Tour-uitvoering met topkoffer, waarin 2 volledige integraalhelmen passen. In combinatie met de zijkoffers is er in totaal 110 liter opslagruimte beschikbaar. Allen eenvoudig te bedienen met het nieuwe Smartkey systeem. De Tour uitvoering zal tevens beschikbaar zijn met DCT en een air bag. Afhankelijk van de gekozen
uitvoering wordt tot 48 kg bespaard.

Prestaties
Doordat de nieuwe Gold Wing zoveel aerodynamischer en lichter is, heeft hij ook een verbeterd verbruik; 5,6 liter / 100 km. De inhoud van de benzinetank is met 4 liter verkleind tot 21 liter, waarbij het bereik ongeveerd even groot gebleven is. Daarnaast vervangt een mechanisch geassisteerde slipperkoppeling de hydraulisch ondersteunde versie en zorgt ervoor dat de bediening van de koppeling 20% makkelijker geworden is. De nieuwe Gold Wing is makkelijker te sturen dan ooit en heeft nu een wendbaarheid die met 40% verbeterd is. Nog een voordeel van de dubbele wishbone ophanging is de verminderde wrijving. De voorkant van de Gold Wing werkt met 30% minder wrijving dan wanneer er een conventionele vork op gezeten had. Boven alles ervaar je een ultiem gevoel van vrijheid op de nieuwe 2018 Gold Wing. Het toegenomen prestatieniveau gaat hand in hand met een nog groter gevoel van ontspanning.

Beschikbare kleuren en opties:
●GL1800 Gold Wing: Matte Majestic Silver.
●GL1800 Gold Wing ‘Tour’: Candy Ardent Red en Pearl Glare White
●GL1800 Gold Wing ‘Tour’ met DCT en air bag: Candy Ardent Red / Darkness Black en Darkness
Black metallic

MOTOR

Motortype: Vloeistofgekoelde viertakt, 24 kleppen SOHC flat-6
Inhoud: 1.833cc
Kleppen per cilinder: 4
Boring x Slag: 73 x 73mm
Compressie verhouding: 10,5:1
Max. Vermogen: 124,5pk (93kW) / 5.500 tpm
Max. Koppel: 170Nm / 4.500 tpm
Olie reservoir: 4,4 liter (manueel) / 5,6 liter (DCT)
CO2 uitstoot Manueel: 128 g / km (Basis- en Touruitvoering)
CO2 uitstoot DCT: 131 g / km

BRANDSTOF SYSTEEM:

Injectie: PGM-FI elektronische brandstof injectie
Diameter gasklephuis: 50 mm
Luchtfilter: Papier filter
Tankinhoud: 21,1 liter
Verbruik: 5,6 liter / 100 km

ELECTRONICA

Startsysteem: Integrated Starter Generator
Accu: 12V / 20AH
ACG Power Generation Capacity: 12V / 120A

AANDRIJVING

Koppeling Manueel: Hydraulische bediende Assit&Slipper natte multi-plaatkoppeling
Koppeling DCT: Hydraulische, natte multi-plaat koppeling met olie druk

Transmissie Manueel: 6 versnellingen, inclusief overdrive en elektrische achteruit
Transmisse DCT: 7 versnellingen met achteruit DCT

Eerste overbrenging: 1,795 (79/44)

Versnellings ratio’s Manueel

1e: 2,200
2e: 1,417
3e: 1,036
4e: 0,821
5e: 0,667
6e: 0,522

Versnellings ratio’s DCT

1e: 2,167
2e: 1,696
3e: 1,304
4e: 1,038
5e: 0,821
6e: 0,667
7e: 0,522

Rev: 1,190

Eind overbrenging : 0,972 / 2,615
Aandrijving: Cardan

FRAME

Type: Aluminum balkenframe

Afmetingen Gold Wing (L x B x H): 2.475 x 925 x 1.340 mm
Afmetingen Gold Wing Tour (L x B x H): 2.575 x 925 manueel / 905 DCT x 1.430 mm

Wielbasis: 1.695 mm
Balhoofdhoek: 30,5⁰
Naloop: 109 mm
Draaicirkel: 3,4 meter
Zadelhoogte: 745 mm
Grondspeling: 130 mm

Rijklaargewicht: 365kg. Gold Wing Tour manueel: 379kg, DCT: 383kg

VERING

Type voor: Dubbele wishbone
Type achter: Pro Link

WIELEN

Voorband: 130 / 70R 18
Achterband: 200 / 55R 16

Velgen voor: 18 x MT 3.5
Velgen achter: 16 x MT 6.0

REMMEN

Remsysteem: Electronisch aangestuurde, gecombineerd ABS systeem

Type voor: 320mm x 4.5mm dubbele hydraulische zwevende schijven, met 6 zuiger remklauw
Type achter: 316mm x 11mm geventileerde schijf met 3-zuiger remklauw
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door peter » 25 okt 2017, 09:40

Jammer van de kleinere koffers en tank. Ik vond de koffers al niet echt groot en de actieradius mocht ook wel omhoog van mij. Verder vindt ik hem lekker compleet en veel meer kan je niet wensen?
Ben heel benieuwt naar de prijs, ik moet nog nieuwe banden hebben en een kleine service beurt dus als ik mijn oude fiets nou eens inruil.............. :?: :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door RonalT » 25 okt 2017, 10:43

....
Site van Honda USA

https://powersports.honda.com/2018/gold-wing.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

En de laatste film van Honda over de nieuwe Goldwing

....
Toch nog maar eens een keer uitleggen hoe een link op het forum geplaatst dient te worden. Als je namelijk gewoon de link hier wegzet zoals in het voorbeeld hierboven gaat het mis.
De eigenlijke link is het stukje van HTTPS tot ASPX de rest is rommel die automatisch toegevoegd wordt omdat de link niet tussen de URL-tags staat. Elke keer als een bericht wordt geopend komt er " onclick="window.open(this.href);return false; achter te staan. Zo te zien is het bericht bericht verschillende keren ge-edit.

Hoe voorkom je dit? Door de URL knop te gebruiken. Die staat boven aan het scherm waarin je een bericht schrijft. Een grijze knop met URL tussen de knoppen Img en Flash in.
Gewoon indrukken en dan de link er tussen plakken.

De bovenstaande opmerking geldt ook voor Erik, die de link in zijn bericht ook niet voorzien had van de TAGS :roll: :roll:

Dat scheelt mij veel werk, want de meeste links knap ik wel weer op zodat het forum er een beetje netjes uit blijft zien.
En inderdaad, ik heb de link in het originele bericht al aangepast.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
rb1800
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 nov 2013, 15:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Twente

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door rb1800 » 25 okt 2017, 12:44

Super informatie, top beschreven :D . Nu moet ik mijn gl1500 92SE nog zien te verkopen voor 40.081,00 euro :!:

Plaats reactie