voltage loopt terug met verlichting an
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 17 jul 2016, 17:22
- Type Goldwing: GL1000
voltage loopt terug met verlichting an
Sinds kort loopt de spanning terug bij mijn K3.........alleen als het licht aan staat. Zonder licht rijden wil ik niet, maar dan laadt de accu wel op. Dus de dynamo lijkt me in orde te zijn. Heb de beide stuurschakelaars uit elkaar gehaald en schoongemaakt, zonder effect....waar moet ik verder zoeken ?
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: voltage loopt terug met verlichting an
Hier:
http://www.randakksblog.com/comprehensi ... eshooting/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.randakksblog.com/comprehensi ... eshooting/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: voltage loopt terug met verlichting an
Als de dynamo in orde is laadt je accu ook op met de verlichting aan. De spanning is wel voldoende, maar de stroom lijkt me onvoldoende....
Dus door de verlichting wordt een deel van de stroom gebruikt en die kom je te kort als je licht aan staat.
Dus er is niets in orde....
Dus door de verlichting wordt een deel van de stroom gebruikt en die kom je te kort als je licht aan staat.
Dus er is niets in orde....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: voltage loopt terug met verlichting an
De K3 heeft een gele draad die van 1 van de 3 spoelen van de dynamo naar de stekker van de rechter stuurschakelaar loopt en net achter de stekker aan de schakelaar kant zit een lusje. Door het lusje loopt er weer een gele draad terug naar de gelijkrichter. De funktie van dit lusje ontgaat mij maar als dit lusje er niet meer inzit of is onderbroken dan doet deze spoel dus niet meer mee en heb je minder vermogen vanuit je dynamo. Bij de K2 zit dit er niet in en lopen de drie gele draden direct naar de gelijkrichter.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 17 jul 2016, 17:22
- Type Goldwing: GL1000
Re: voltage loopt terug met verlichting an
Heb de dynamo, gelijkrichter en spanningsmeter doorgemeten volgens 'Randakks' volgens mij waren deze in orde. Wel heb ik in de stekker direct achter de dynamo (3 gele draden) sluiting gehad, of was het contact tussen de stekkertjes niet goed.. Bij 1 pool was het plastic iets gesmolten. Heb deze stekker vervangen door 3x1 kroonsteentjes om 3 nieuwe verbindingen te maken. Dit heeft geen effect op het laden van de accu met licht aan.
Ga later het lusje achter de stuurschakelaar zoeken en in de koplamp de draden nalopen.
Ga later het lusje achter de stuurschakelaar zoeken en in de koplamp de draden nalopen.
Re: voltage loopt terug met verlichting an
Gooi die kroonsteentjes er maar tussen uit. Die fikken heel rap weg. Draden blank maken, krimpkous er over schuiven en even vast solderen. Er gaat een best wel stevig amperage doorheen en die kroonsteentjes zijn eigenlijk bedoeld voor een lampje boven de tafel
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: voltage loopt terug met verlichting an
Solderen is ook een risico Peter. Er zijn mensen die goed kunnen solderen en mensen die zaken aan elkaar plakken......
Misschien is dit een oplossing voor de plakkers, sStootverbinder met in het midden aangebrachte soldeertin. Door verwarmen smelt de tin en wordt een veilige contact gegarandeerd. Bovendien krimpt de connector met lijm aan de binnenkant en wordt zo waterdicht. Er wordt in één keer verbonden, gesoldeerd, geïsoleerd en afgedicht. Door de doorzichtige warmtekrimpkous is een visuele controle van de verbinding mogelijk.
Misschien is dit een oplossing voor de plakkers, sStootverbinder met in het midden aangebrachte soldeertin. Door verwarmen smelt de tin en wordt een veilige contact gegarandeerd. Bovendien krimpt de connector met lijm aan de binnenkant en wordt zo waterdicht. Er wordt in één keer verbonden, gesoldeerd, geïsoleerd en afgedicht. Door de doorzichtige warmtekrimpkous is een visuele controle van de verbinding mogelijk.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6769
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: voltage loopt terug met verlichting an
Hallo RonalT.
Inderdaad ziet er dat goed uit.
Wat is de naam waaronder ze te koop zijn
en weet je ook waar ze te koop zijn ??
Inderdaad ziet er dat goed uit.
Wat is de naam waaronder ze te koop zijn
en weet je ook waar ze te koop zijn ??
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: voltage loopt terug met verlichting an
Nog nooit gezien. Die wil ik ook wel eens testen. Misschien iets voor op het werk. Daar zitten er ook genoeg die de soldeerbout gebruiken om te bakken en braden.
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: voltage loopt terug met verlichting an
Werken goed, Marco. Ik heb er ooit eens wat gekocht toen er aan motoren of auto's gewerkt moest worden. Gewoon de fohn of verfstripper er bij houden, even rustig wachten en een mooie verbinding. Waterdicht, geïsoleerd en netjes gesoldeerd.
https://www.conrad.nl/nl/stootverbinder ... 36461.html
https://www.conrad.nl/nl/stootverbinder ... 36461.html
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: voltage loopt terug met verlichting an
Ziet er heel mooi en professioneel uit, maar als je drie fasen moet doen geef je al bijna evenveel uit als aan een spoedcursus solderen.
Hoe werkt het eigenlijk met het ontvetten van het te solderen gedeelte? Want eigenlijk is dat waar de meeste amateur soldeerders problemen mee hebben. Het laten smelten van de soldeer gaat vrijwel iedereen wel goed af.
Hoe werkt het eigenlijk met het ontvetten van het te solderen gedeelte? Want eigenlijk is dat waar de meeste amateur soldeerders problemen mee hebben. Het laten smelten van de soldeer gaat vrijwel iedereen wel goed af.
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: voltage loopt terug met verlichting an
Ontvetten van bedrading is eigenlijk nooit nodig.
Waar de meeste soldeerders moeite mee hebben is geduld. Geduld om een enkele seconde langer te wachten.
Draden vertinnen, daarna de draden naast elkaar leggen en de draden verwarmen, even geduld zodat de draden soepel worden, tegen elkaar houden en laten afkoelen.
Maar de meeste houden de vertinde draden naast elkaar en voegen dan tin toe. Daardoor plak je de draden aan elkaar, er blijft te veel ruimte tussen en dat maakt de verbinding minder stevig.
Ontvetten met soldeerpasta oid doe je vooral bij dakgoten en dergelijke.
Waar de meeste soldeerders moeite mee hebben is geduld. Geduld om een enkele seconde langer te wachten.
Draden vertinnen, daarna de draden naast elkaar leggen en de draden verwarmen, even geduld zodat de draden soepel worden, tegen elkaar houden en laten afkoelen.
Maar de meeste houden de vertinde draden naast elkaar en voegen dan tin toe. Daardoor plak je de draden aan elkaar, er blijft te veel ruimte tussen en dat maakt de verbinding minder stevig.
Ontvetten met soldeerpasta oid doe je vooral bij dakgoten en dergelijke.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)