wiel balanceerders gl 1800
wiel balanceerders gl 1800
iemand hier ervering mee?
Wheel Balancers
Wheel Balancers
Onboard Continuous Wheel Balancers For Harley Davidson, Honda GL1800 and Victory
Automatically Balance Your Tires While You Ride!
Longer tire life up to 35 to 50%
Lower tire temperatures 10 to 15%
Improved braking
Increased stability
Reduced vibration
Reduced driver and rider fatigue on long trips
Increased tire footprint and grip in turns
If you ever thought your motorcycle couldn’t ride any smoother ... now it can with Centramatic Balancers!
Wheel Balancers
Wheel Balancers
Onboard Continuous Wheel Balancers For Harley Davidson, Honda GL1800 and Victory
Automatically Balance Your Tires While You Ride!
Longer tire life up to 35 to 50%
Lower tire temperatures 10 to 15%
Improved braking
Increased stability
Reduced vibration
Reduced driver and rider fatigue on long trips
Increased tire footprint and grip in turns
If you ever thought your motorcycle couldn’t ride any smoother ... now it can with Centramatic Balancers!
Re: wiel balanceerders gl 1800
Ja, ik rij hier al 4-5 jaar mee op mijn vorige en huidige 1800 naar aanleiding van positieve ervaringen op internet forums van Amerikaanse GL1800 rijders en heb toen zelf een setje uit Amerika over laten komen toen ik al andere accessoires bestelde.
De geclaimde voordelen kan ik helaas niet helemaal bevestigen ten aanzien van levensduur, betere remwerking etc., maar zijn wel gemakkelijk bij wisseling om niet meer uit te hoeven balanceren en voorkomen van plakgewichtjes op de velgen en ik denk door doordat het wiel de hele levensduur van de band uitgebalanceerd wordt, ook het sturen optimaliseert.
Ik heb en gebruik ze nu, maar ik zou niet weten of ik ze gezien de kosten weer zou kopen.
De geclaimde voordelen kan ik helaas niet helemaal bevestigen ten aanzien van levensduur, betere remwerking etc., maar zijn wel gemakkelijk bij wisseling om niet meer uit te hoeven balanceren en voorkomen van plakgewichtjes op de velgen en ik denk door doordat het wiel de hele levensduur van de band uitgebalanceerd wordt, ook het sturen optimaliseert.
Ik heb en gebruik ze nu, maar ik zou niet weten of ik ze gezien de kosten weer zou kopen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Re: wiel balanceerders gl 1800
hallo,Wat zijn de verdere ervaringen van de Centramatic Balancer geweest,en worden ze nog gebruikt?
gr Kristof
gr Kristof
Re: wiel balanceerders gl 1800
Ja, ze worden nog steeds gebruikt op mijn 2013 GL1800, die ondertussen 115.000 km gelopen heeft. Qua ervaringen kan ik niet meer vertellen, zeker omdat ik ze nu dus al zo'n 7 jaar hiermee (160-180.000 km op 2 verschillende 1800's) aan het rijden ben en niet meer op een zonder balancers op een 1800 in die tijd. Maar natuurlijk wel het voordeel bij de bandenwissel zonder balanceren en zonder de gewichten wat regelmatig moet gebeuren. De monteur is hier altijd gelukkig mee dat dit niet hoeft te gebeuren.kristof schreef:hallo,Wat zijn de verdere ervaringen van de Centramatic Balancer geweest,en worden ze nog gebruikt?
gr Kristof
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- mothergoose
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Leusden
Re: wiel balanceerders gl 1800
Er wordt op de verschillende Youtubes gesproken over het stabieler rijden van de 1800 met deze optie erbij, minder tot geen last meer van cuppen, dat zijn best wel zaken die aanspreken denk ik (mij wel iig)
Deel je die mening die in de Youtubes gesteld wordt 'Wingnut'?
Deel je die mening die in de Youtubes gesteld wordt 'Wingnut'?
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Be afraid it will never begin!!!
http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Re: wiel balanceerders gl 1800
Zou ik niet kunnen bevestigen. Ik heb nog nooit met mijn 1800's (sinds 2001 en nu op de 5e) last gehad van cupping (zonder en met balancers). Ik rij al die tijd eigenlijk alleen maar met de Bridgestones (G709/G704) en 90% op binnenwegen met (meerdaagse) tourritten en vakantietrips op een sportieve wijze met een mooi slijtpatroon van de banden.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Re: wiel balanceerders gl 1800
Het probleem van cupping ligt voor het grootste deel door met een te lage bandenspanning rond te rijden, dus gewoon aan de voorzijde 2.5 & aan de achterzije 2.9 hanteren om dit te voorkomen.
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
Re: wiel balanceerders gl 1800
Ik rij ook met 2.5 bar voor en 3 bar achter maar heb toch last van cupping achter,bandendruk word bijna iedere rit nagezien
kristof
kristof
Re: wiel balanceerders gl 1800
Cupping is het gevolg van uw bochten snelheid, ik had daar nog meer last van op mijn sportmotors dan op de wing.
Dit komt door de vervorming van de band onder de hellingshoek
Dany
Dit komt door de vervorming van de band onder de hellingshoek
Dany
Re: wiel balanceerders gl 1800
Het zal waarschijnlijk wel ergens aan liggen, toen ik mijn eerste 1800 kocht ( zeven jaar geleden ) lagen er vrij nieuwe banden op maar wel met dit probleem.
Er is mij toen verteld dat dit voor het grootste deel te wijten is door met een te lage bandenspanning rijden.
Ik heb toen gelijk een nieuwe set laten leggen en heb er tot nu toe totaal geen last meer van gehad, dus blijf ik wat dat betreft bij deze veronderstelling. ( overigens zonder mijn gelijk te willen behalen )
Groet Pieter.
Er is mij toen verteld dat dit voor het grootste deel te wijten is door met een te lage bandenspanning rijden.
Ik heb toen gelijk een nieuwe set laten leggen en heb er tot nu toe totaal geen last meer van gehad, dus blijf ik wat dat betreft bij deze veronderstelling. ( overigens zonder mijn gelijk te willen behalen )
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
Re: wiel balanceerders gl 1800
De vorige eigenaar had een sportievere rijstijl lees hogere bochten snelheid vermoedt ikHet zal waarschijnlijk wel ergens aan liggen, toen ik mijn eerste 1800 kocht ( zeven jaar geleden ) lagen er vrij nieuwe banden op maar wel met dit probleem.
Er is mij toen verteld dat dit voor het grootste deel te wijten is door met een te lage bandenspanning rijden.
Ik heb toen gelijk een nieuwe set laten leggen en heb er tot nu toe totaal geen last meer van gehad, dus blijf ik wat dat betreft bij deze veronderstelling.
Groet Pieter.
We always can chance to a better world
Groeten Dany
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: wiel balanceerders gl 1800
Ik controleer regelmatig mijn bandenspanning en zorg dat deze voor/achter 2,4/3,0 is. Maar mijn banden vertonen ook cuppen....
Waar dat dus aan ligt weet ik niet, rijd nooit te hard.
Waar dat dus aan ligt weet ik niet, rijd nooit te hard.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: wiel balanceerders gl 1800
jullie lopen allemaal te gissen maar ik zal jullie uit de droom helpen en vertellen waardoor cuppen gebeurt.
Als je met de hand over de band aait dan voel je dat de profiel blokken scheef staan. Ze gaan scheef staan doordat je bij optrekken de band enigzins vervormt en de grip zoekt op het wegdek. Door wat harder te remmen " buig" je de profielblokken weer andersom terwijl de band weerstand zoekt op het wegdek. Dit alles kan je dus voorkomen door de juiste banden spanning en een wat sportievere rijstijl.
Doordat je tijdens het optrekken en remmen eigenlijk alleen het middenvlak gebruikt zal dit netjes afslijten en ook geen geluid produceren Het rijden. Een beetje angstige motorrijder remt duchtig vóór de bocht als hij nog rechtop staat.
De meeste rijders trekken wel lekker vlot op maar laten de motor uitrijden voor een bocht of stoplicht. Laten we maar zeggen ze rijden als een natte krant, door een sportievere rijstijl aan te meten en wat vaker te remmen en optrekken in een bocht zoals in de racerij zal je de zijvlakken ook beter belasten, komt ook mooi uit want de zijkant heb je ook betaald.
Als je met de hand over de band aait dan voel je dat de profiel blokken scheef staan. Ze gaan scheef staan doordat je bij optrekken de band enigzins vervormt en de grip zoekt op het wegdek. Door wat harder te remmen " buig" je de profielblokken weer andersom terwijl de band weerstand zoekt op het wegdek. Dit alles kan je dus voorkomen door de juiste banden spanning en een wat sportievere rijstijl.
Doordat je tijdens het optrekken en remmen eigenlijk alleen het middenvlak gebruikt zal dit netjes afslijten en ook geen geluid produceren Het rijden. Een beetje angstige motorrijder remt duchtig vóór de bocht als hij nog rechtop staat.
De meeste rijders trekken wel lekker vlot op maar laten de motor uitrijden voor een bocht of stoplicht. Laten we maar zeggen ze rijden als een natte krant, door een sportievere rijstijl aan te meten en wat vaker te remmen en optrekken in een bocht zoals in de racerij zal je de zijvlakken ook beter belasten, komt ook mooi uit want de zijkant heb je ook betaald.
Laatst gewijzigd door peter op 01 sep 2017, 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: wiel balanceerders gl 1800
Geen last van. Maar mijn bandenspanning staat dan ook hoger dan normaal. 3.1 achter 2.7 voor .
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten