GL1100 Bobber
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL1100 Bobber
Tnx.
Onderste dwarsbuis vervangen door een dikwandige buis ivm bevestigingspunten voor de vering.
Hier zat de bevestiging van de middenbok op.
Gelijk een nieuwe plek gevonden voor de spanningsregelaar.
Onderste dwarsbuis vervangen door een dikwandige buis ivm bevestigingspunten voor de vering.
Hier zat de bevestiging van de middenbok op.
Gelijk een nieuwe plek gevonden voor de spanningsregelaar.
GL1000
CB600
VT1100
GL1100
CB600
VT1100
GL1100
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL1100 Bobber
Vorige week de achterbrug geprepareerd;
Uitlijnen van de beugels en boutgaten.
Omdat het een a-symetrische brug is moet de beugel aan de linkerzijde een offset krijgen.
Klaar
Uitlijnen van de beugels en boutgaten.
Omdat het een a-symetrische brug is moet de beugel aan de linkerzijde een offset krijgen.
Klaar
GL1000
CB600
VT1100
GL1100
CB600
VT1100
GL1100
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL1100 Bobber
Een tijd niets van het project laten weten, maar niet stil gezeten...
Tankaansluitingen gemaakt;
Montagepunten van de vering helaas niet goed. De schokbrekers moeten andersom omdat de olie anders niet naar het dempgedeelte terugvloeit.
Alles eraf geslepen en opnieuw begonnen...
Tankaansluitingen gemaakt;
Montagepunten van de vering helaas niet goed. De schokbrekers moeten andersom omdat de olie anders niet naar het dempgedeelte terugvloeit.
Alles eraf geslepen en opnieuw begonnen...
GL1000
CB600
VT1100
GL1100
CB600
VT1100
GL1100
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL1100 Bobber
Ondanks alle rechterlijke dwalingen , toch een sidemount gemaakt (waar moet de plaat anders? )
Mijn RVS uitlaat ongemoeid gelaten (goed voor marktplaats) en twee originele spruitstukjes gekocht en aangepast om twee 'shorties' te monteren.
Geen E-keur maar een supergeluid!
(let aan het eind van het filmpje ook op de plek van de kilometerteller...)
Mijn RVS uitlaat ongemoeid gelaten (goed voor marktplaats) en twee originele spruitstukjes gekocht en aangepast om twee 'shorties' te monteren.
Geen E-keur maar een supergeluid!
(let aan het eind van het filmpje ook op de plek van de kilometerteller...)
Laatst gewijzigd door Speed66 op 21 mei 2017, 16:57, 3 keer totaal gewijzigd.
GL1000
CB600
VT1100
GL1100
CB600
VT1100
GL1100
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL1100 Bobber
Hoofdremcilinder gereviseerd en tijdelijk de oude leiding gemonteerd.
Voorzichtig met alleen een achterrem, zonder verlichting, in alle vroegte 3 rvs remleidingen aan laten meten.
Nuttig als proefrit. Moest helaas halverwege de rit van 10 km naar de kant.
Geen vermogen meer, afslaan en niet meer aanslaan.... Na een half uur en enkele aanduw-pogingen verder toch weer wat leven in de motor.
Bij thuiskomst bleek er een connector los en de bobines gescheurd.
Bij Ger twee andere gehaald (thuiswedstrijd).
En nieuwe rubbers en zuigers, zodat de klauwen straks weer als nieuw zijn.
Voorzichtig met alleen een achterrem, zonder verlichting, in alle vroegte 3 rvs remleidingen aan laten meten.
Nuttig als proefrit. Moest helaas halverwege de rit van 10 km naar de kant.
Geen vermogen meer, afslaan en niet meer aanslaan.... Na een half uur en enkele aanduw-pogingen verder toch weer wat leven in de motor.
Bij thuiskomst bleek er een connector los en de bobines gescheurd.
Bij Ger twee andere gehaald (thuiswedstrijd).
En nieuwe rubbers en zuigers, zodat de klauwen straks weer als nieuw zijn.
GL1000
CB600
VT1100
GL1100
CB600
VT1100
GL1100
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL1100 Bobber
Omdat de brandstofpomp niet meer nodig is, loop ik met het idee om de nokkenas af te slijpen en er een afdekplaatje op te maken.
Omdat ik de effecten hiervan nog niet overzie (onbalans), toch maar een andere oplossing gemaakt.
Omdat ik de effecten hiervan nog niet overzie (onbalans), toch maar een andere oplossing gemaakt.
GL1000
CB600
VT1100
GL1100
CB600
VT1100
GL1100
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 nov 2015, 14:47
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL1100 Bobber
Gaaf project!
Heb mijn GL1100 ook omgebouwd tot bobber.
Leuk om de foto's ook te zien!
Heb mijn GL1100 ook omgebouwd tot bobber.
Leuk om de foto's ook te zien!
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL1100 Bobber
Eindelijk weer een update.
Helaas een verloren jaar door een hardnekkige hernia.
Maar ondertussen toch kleine stapjes gezet.
Koplamp gewrapt:
Naast twee bar-end knipperlichten toch ook maar aan de achterzijde twee knipperlichtjes gemaakt.
Kwamen de twee tapeindjes aan het zadel toch nog van pas...
Helaas een verloren jaar door een hardnekkige hernia.
Maar ondertussen toch kleine stapjes gezet.
Koplamp gewrapt:
Naast twee bar-end knipperlichten toch ook maar aan de achterzijde twee knipperlichtjes gemaakt.
Kwamen de twee tapeindjes aan het zadel toch nog van pas...
Laatst gewijzigd door Speed66 op 12 dec 2017, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
GL1000
CB600
VT1100
GL1100
CB600
VT1100
GL1100
- MoneyFor
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Oost-Vl. - Belgie
- Contacteer:
Re: GL1100 Bobber
Dat van die hernia ken ik , ik leef zelf met dat probleem maar dat neemt niet weg dat je project er al aardig begint uit te zien, top !
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL1100 Bobber
Zie hieronder een deel van de fotoshoot tijdens de Motorbeurs in Utrecht (feb 2018).
Motor trok veel bekijks op de Custom Bike Show, maar helaas geen prijs gewonnen ...
Zelf wel erg trots op het resultaat en de reacties
Motor trok veel bekijks op de Custom Bike Show, maar helaas geen prijs gewonnen ...
Zelf wel erg trots op het resultaat en de reacties
Laatst gewijzigd door Speed66 op 26 jul 2018, 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.
GL1000
CB600
VT1100
GL1100
CB600
VT1100
GL1100
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100
Re: GL1100 Bobber
Twee dubbele Webers IDF40
Deze conversion verschillende keren op internet bekeken.
Dit ziet er zo ruig uit! Geen idee of het een beetje wil lopen, maar indruk maken zal het zeker.
Dus toch maar besloten dat het er van moet komen:
Dit wordt het volgende project!
Eerst maar eens een spruitstuk maken:
DAT ZIET ER AL WREED UIT
Nu een bediening bedenken...
Deze conversion verschillende keren op internet bekeken.
Dit ziet er zo ruig uit! Geen idee of het een beetje wil lopen, maar indruk maken zal het zeker.
Dus toch maar besloten dat het er van moet komen:
Dit wordt het volgende project!
Eerst maar eens een spruitstuk maken:
DAT ZIET ER AL WREED UIT
Nu een bediening bedenken...
GL1000
CB600
VT1100
GL1100
CB600
VT1100
GL1100
- director
- Berichten: 3916
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: GL1100 Bobber
Heel erg mooi gedaan, complimenten.
Je bouwt een unieke motor en daar mag je heel trots op zijn.
Ik weet dat @peter nog inspiratie zoekt voor de ombouw van zijn GL1000, dit lijkt me wel een mooie inspiratie oor Peter.
Je bouwt een unieke motor en daar mag je heel trots op zijn.
Ik weet dat @peter nog inspiratie zoekt voor de ombouw van zijn GL1000, dit lijkt me wel een mooie inspiratie oor Peter.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- Speed66
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 21:42
- Type Goldwing: GL1100