Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.
Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door Rongoos » 11 jul 2017, 17:41

Pff toch een beetje blij dat ik er niet bij was.
Dat of the road naar boven is ook niet helemaal mijn ding :lol:
Gelukkig geen ernstige ongelukken.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door RonalT » 11 jul 2017, 17:51

Ach, Ron. Er volgen nog twee dagen. Die komen misschien vanavond aan de beurt....

Leer eerst maar eens GoldWing rijden :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door Rongoos » 11 jul 2017, 20:07

Ach, ik kom vooruit en ben nog nooit gevallen (afkloppen) dus ik red me wel. :lol:
Maar inderdaad door al dat gewissel kan ik nooit wennen :D
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door peter n.d. » 11 jul 2017, 20:40

Beste Forumrijders , ook wij ( Christine en ik ) waren erbij tijdens dit lange weekend . Maar laat ik beginnen bij het begin .Wingske werd reeds verleden week dinsdag af gewassen en klaargezet .Christine was terwijl ook al beginnen opschrijven wat er in de zakken moest ( 1zak met kledij en 1 zak met medicatie voor haar en ook wat verzorgingsproducten : tandborstels en tandpasta en ook een paar dozen met huidverzorging ) en begon al wat kledij te sorteren .Na dat Wingske gewassen en afgedroogd was , nog even naar de banden gekeken ( de nieuwe set was reeds besteld ) , de oude moesten nog even er opblijven en konden toch nog wat kilometers vreten voor ze helemaal data ( afgesleten ) waren .Donderdag laat thuis gekomen van het werk en de topkoffer werd reeds gevuld met de zak met kledij en de documenten en de kaarten ( Benelux en Duitsland ) werden er ook nog bijgestoken .De volgende morgen reeds om 6 uur op en na dat de zak met medicatie in de zijkoffer was gelegd , werd ook nog de regen kledij boven op de topkoffer gebonden ( niet dat we ze nodig hebben gehad , oef) . Ook werd nog even gekeken of er nog wat materiaal mee moest .Meestal heb ik altijd wat materiaal mee als ik ga rijden met de werkmakkers ( plakband (die weer van pas kwam ) een doosje met moeren en vijzen , startkabels , sleutels , een bus olie , een bus ew40 , snelbinders , verbanddoos ) . Na het onbijt , ons smoelwerk nog eens goed uitgewreven , kledij aan en om 7uur 30 stipt werd de motor gestart en vertrokken we richting Venlo waar we samen met de andere Forumrijders naar ons hotel in Duitsland zouden rijden . Ondanks dat het vakantie is , was de ring rond Brussel weer 1 grote ellende van aan schuivende blikken dozen in alle vormen en formaten .Effekes tussen de rij wachtenden gereden en weldra bereikten we de E40. Daar namen we richting Leuven / Luik ( ook hier waren er werkzaamheden aan de gang en werd de snelheid beperkt tot 70 km .Daarna de A2 richting Genk , Maasmechelen , Heerlen ( hier ging het zeer vlot ) .De grens werd snel bereikt en daarna aan het knooppunt Kerensheide richting Sittard / Eindhoven volgen .Christine gaf aan dat ze naar het toilet moest en de eerste parking werd opgezocht .Even later waren we weer op weg en even later reden we de A73 op richting Roermond / Venlo .Nog een 30km te gaan .We bereikten de afrit nr 16 Venlo Zuid zonder verder problemen . Beneden even naar rechts en daarna weer naar links bij het eerste licht . De mast van de Mac ( verzamelpunt ) hadden we reeds op de snelweg gezien .Even verder een rondpunt en daar was de Mac .Nog even gaan tanken bij de Total .Er ging maar een 9liter in de tank in ( zuinig gereden ) , betalen en daarna weer naar de Mac .We waren de eersten , het was dan ook nog maar 9uur45 .Om 10uur was er nog niemand bijgekomen . Even later verschenen er twee bekende GoldWings ( Thomas en Jan Dubbel en zijn echtgenote Marjan ).Ze reden even de parking op en verdwenen weer even snel om ook nog te gaan tanken . Ze kwamen weer terug en legden ook hun motoren stil en wisten ons te vertellen dat de rest van de gelukkigen ook aan het tanken waren . Even later verschenen RonalT , Karin ,Ad , Rob , Willy ook op de parking .Na de begroeting werd er besloten om nog een koffie en een koekje te scoren bij de Mac . De vrouwen gingen even naar het toilet en de mannen bestelden koffie . We zaten lekker buiten op het terras en er werd gepraat over de prijzen van huizen en ook dat Ronalt zijn motor s'morgens niet wou starten .Om 11 uur werden de motoren gestart .Ronalt op kop gevolgd door Christine en mij , daarna Jan Dubbel en zijn vrouw , Ad , Thomas , Willy , Rob , en Karin als laatste . Even de snelweg op en even later verlieten we deze weer en onze kopman had weer een schitterende route gemaakt : We reden door velden , bossen , dorpjes en dit zonder noemswaardige problemen .Rond 13 uur werd er beslist om de reeds hongerige magen te vullen met frietjes , worsten en broodjes .Hier kwam de motor van Willy den val en werd de linker spiegel beschadigt .Gelukkig was er iemand die plakband bij had ( 3x maal raden wie ) .Na het eten en het betalen van de rekening werd de spiegel weer vast geplakt en ook een snelbinder bracht de nodige steun zodat Willy weer over 2 spiegels beschikte .Weer reden we verder door een prachtige landschappen en werden rechte wegen steeds meer afgewisseld door prachtige bochtige wegen . Sommige rijders belevend de tijd van hun leven en storten zich als een stel hongerige wolven op de bochten en vraten deze op door nog snellere en schuinere er door te gaan .Ik zelf moest mijn 2 plaats prijs geven aan meer getalenteerde rijders en belande tenslotte op de voorlaatste plaats . Wat gingen die motoren hard en ik moest op de rechte stukken weer het gas flink open draaien om bij te blijven .Na een pauze speelden de route even met de grens tussen Belgie en Duitsland .Thomas geraakte ook onderweg ( zoals RonalT eerder schreef ) ook nog een stuk kwijt van zijn motor . Na een tankbeurt kwamen we steeds korter bij ons einddoel , maar onze kopman zette ons weer op het verkeerde been en reed weer weg van ons doel en draaide met ons rond dat het een lieve lust was .Tenslotte bereikten we ons hotel en werden de motoren stil gelegd . De hotelbaas was een man die soms nogal knorrige uit de hoek kon komen , maar het lekkere eten en de kamers maakten dit ruimschoots goed .Na dat iedereen was ingeschekt , sommige met wat meer problemen omdat de kaartlezer even koppige en knorrige was als de hotelbaas , werden lijf en leden verfrist .Ook was reeds een andere Forumkoppel aanwezig in het hotel namellijke Rens en Marie -Josje .Nog even op het terras verpozen voor het eten klaar is .Sommige Forumleden boden spontaan onze hotelbaas te helpen en brachten de bestelde drank aan en een andere nam de bestelling op van het eten . Na het gerinkel van de bel konden we aan tafel en waren verrast door de grote en hoeveelheid vlees die op sommigen hun bord lag . Ook de vliegen kwamen hun deel op eisen van het eten , maar dat was buiten Jan Dubbel gerekend .De vliegerkiller met zijn berucht wapen vermoorde vliegen aan de lopende band en zorgde er voor dat we geen last meer hadden van onze vliegende mee eters . Ondanks de grote hoeveelheid op de borden konden sommigen niet weerstaan aan het dessert : ijs .Daarna nog even verpozen op het terras met een drankje en werd er gelachen en ook de route werd nog even besproken . Morgen schrijf ik het vervolg . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door RonalT » 11 jul 2017, 20:54

Zondag - dag 3

Omdat we gisteravond lekker op tijd naar bed gegaan waren was ik ook weer lekker vroeg wakker. :roll:
Even rondgelummeld en daarna met zijn allen gaan eten. Het ontbijt was net zo lekker als gisteren en we hebben er ook in alle rust van genoten. :wink:

Na het eten zijn we ons gaan omkleden en konden we om kwart voor elf vertrekken. De rit was vandaag 197 km wat volgens Rob te lang was omdat we maar een gemiddelde reden van ca 40 km/u. Ik betwijfelde dat en heb in de tracks gekeken. Gisteren was de rit 167 km lang en we hebben er, met het gravelpad erbij, 3 uur en 3 minuten over gereden. Dat betekend dat we een rijdend gemiddelde van 54,8 km/u hebben gehaald.
De route van vandaag had ik ooit gedownload en hier en daar aangepast.

Ondertussen hebben we afscheid genomen van Rens & Marie-Jose en ook van Peter & Christine en ook van Willy hebben we afscheid genomen want zijn ribben deden zo zeer dat hij alleen heel rustig wilde rijden.

We zijn op pad gegaan en via Enzen en Mettendorf ging het richting Körperich via een bochtige weg waar we werden ingehaald door 5 Porsches met zeer asociale bestuurders die ons inhaalde op plaatsen waar het echt niet kon door onoverzichtelijke bochten en heuvels. In Obersgegen bleven de stumpers staan wachten voor auto's die allemaal rechtsaf sloegen zodat wij allen gewoon hadden kunnen doorrijden. Maar verblind door dat moois zagen ze niets. Ik ben maar wat gaan toeteren, zo van schiet-eens-op, en dat deden een paar anderen braaf mee. Geld is ook niet alles!

Getankt in Vianden waar de benzine maar 1,118 euro/liter kost.
Afbeelding

Daarna vlot doorgereden naar Fouhren en weer Vianden, langs het stuwmeer in de Our. Bij de stuwdam staat een kerkje wat net niet in het stuwmeer terecht is gekomen. Dan rijd je kilometers lang langs het stuwmeer wat gebruikt wordt om elektriciteit op te wekken. De Our is de grens tussen Luxemburg en Duitsland, deze rivier zijn we verder gevolgd tot aan Rodershausen. Afgeslagen richting Marnach en daarna naar Heinerscheid en Weiswampach waar we omkeerden en in zuidelijke richting verder gingen naar Clervaux waar ik een hopeloze zoektocht begon naar een parkeerplaats waar 6 Wings en 1 Burgman konden staan. Deze vond ik ook en we hebben een terras opgezocht voor wat vocht. Koffie of iets fris het smaakt allemaal op zo'n warme dag.

Na deze pauze zijn we richting Enscherange gereden en vervolgens naar Kischpelt, Erpeldange en Wiltz. In dit dorp ben ik ooit met de scouting op kamp geweest. Leuke plaats waar we naar de kampeerplek moesten lopen omdat de bus waarmee we uit Nederland waren gekomen niet naar boven kon rijden.

Bocht na bocht en stijgen of dalen volgenden elkaar in rap tempo op. Langs Nothum, Bavigne en weer een stuwmeer. Deze keer in de rivier de Sûre.

Afbeelding

Bij Esch-sur-Sûre hingen we zo lekker in de bocht dat we de afslag gemist hadden, dus een klein eindje terug moesten rijden. Jammer hoor!
Een paar bochten verder besloot ik even te stoppen. De motoren moesten even afkoelen. :wink:
Na een stief kwartierke konden we weer verder om de volgende kraaltjes aan ons lijntje te rijgen. Dit waren Dirbach, Lipperscheid, Michelau en alweer Erpeldange :?: :?:
Daar waren we toch al geweest? Maar nee, er ligt een 9648 Erpeldange bij Wiltz en een 9146 Erpeldange bij Ettelbrück. Gelukkig want rondjes rijden is wel leuk, maar het moet wel zinvol blijven. :mrgreen:

Diekirch was de volgende plaat waar we door kwamen en daarop volgden nog Wallendorf-pont, Hommerdingen, Schankweiler en ineens waren we weer in Holsthum. 201 km in 3 uur en 32 minuten. Waarop ik Rob kon vertellen dat we een gemiddelde van 56,9 km per uur hadden gereden. Dit was wel te danken aan enkele snellere stukken die in de route zaten. Wegen met lange vloeiende bochten en weinig omhoog/omlaag.

Nog even op het terras gezeten waar sommigen een biertje namen en anderen wijn of water.

Afbeelding

Nog wat schnitzels en ander lekkers naar binnen gewerkt en daarna nog wat zitten bomen over motorrijden en andere belangrijke zaken. Een van deze zaken was geocaching wat door Jan Dubbel wordt beoefend en hij legde het met verve uit aan Rob. Het ging over coördinaten en de verschillende soorten caches die verstopt kunnen zijn. Op enig moment had hij een GPS tevoorschijn gehaald en er lag een cache op circa 700 meter afstand. Rob, Jan, Karin, Marjan en ik besloten op pad te gaan. Ad en Thomas zouden de motoren bewaken.
Na terug gelopen te zijn naar de brug en deze overgestoken te zijn waren we op de goede weg. rob had de GPS in handen en manoeuvreerde ons in de juiste richting. Op een moment waren we bij een muur waarover in het verhaal van de voormalige glasfabriek ging.

Onderstaande tekst komt van de website van de geocachers.
In 1769 werd de glasfabriek van Domink Laeis met de steun van de toenmalige Oostenrijkse regering gebouwd. Er werd van 1774 tot 1811-1812 en van 1843 tot 1850-1851 glas geproduceerd. Er staat nog maar een klein deel van de ronde glasoven, ook is er nog een deel van de schoorsteen te zien en om de ruïne goed te kunnen zien kan je de straat "Auf der Hütte" een stukje inlopen.
Van de overige gebouwen resten nog das Haus des Glasmeisters zijn en het zogenaamde Fritzenhaus (direct naast het onderste bocht van Ferschweilerstraße), de directie en kantoorgebouwen, overblijfselen van de molen en de slijperij.
We kwamen bij de muur van de voormalige oven uit en na wat vruchteloze pogingen en wat hulp van Jan vond Rob de 'schat'. Zijn naam op de logrol en we zijn terug gewandeld.
Omdat we wisten dat we van de Bullebak niks meer kregen zijn we bij Gasthof Zur-Brücke gaan zitten. De eigenaar was zeer vriendelijk en aan de hand van enkel van onze shirts had hij gelijk door dat we motorrijders waren. Zelf reed hij ook motor en dat brak natuurlijk direct het ijs.
De dames zijn de kamers gaan bekijken en hebben er een forum-goedkeurig op gestempeld.
Na het drankje terg naar ons hotel en naar bed.....

Oja, we hadden het weerbericht bekeken en er werd onweer en regen voorspelt. En dit klopte, het onweer barstte al vroeg los. De regen zou spoedig volgen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door orie » 12 jul 2017, 01:21

alvast een klein voorproefje.

Het landweggetje waar RonalT het over gehad heeft in zijn verhaal.


youtu.be/JBxyENekT4I

:mrgreen:

(zo zou het goed moeten zijn)
Laatst gewijzigd door orie op 12 jul 2017, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door cooper » 12 jul 2017, 07:23

Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar. :(
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door peter n.d. » 12 jul 2017, 18:15

Beste forumrijders , zoals al aangegeven moesten we om 22uur stil zijn ( vrijdagavond ) , dus besloten de meesten naar bed te gaan .Slechts enkelen bleven nog wat zacht napraten .Zaterdag waren Christine en ik al vroeg wakker , zij had weer een slechte nacht achter de rug .Terwijl zij in de badkamer bezig was , begon ik reeds in het klad aan het verslag van de vrijdag .Even later was ze klaar en ook maakte ik me klaar om te gaan ontbijten . We gingen naar beneden en daar waren reeds Willy , RonalT en Ad .Ad hadden we s'morgens al op de wandel gezien , hij liep aan de achterkant van het hotel .Willy was aan het sleutelen aan zijn motor .Daarna vertrok hij samen met Ad op zoek naar een geldautomaat en hij ging ook nog een rol duc tape meebrengen ( 1rol voor hem en 1 rol voor mij ( dank je wel Willy ) ) .Nadat onze vrienden weer waren , waren ook de anderen buiten en konden we samen gaan ontbijten .Het onbijt buffet was rijkelijke , verschillende soorten brood , choco , confituur , verschillende vleeswaren , kazen , yoghurt , fruitsap , thee, koffie , fruit , , kortom alles om de innerlijke mens te versterken en de magen weer te vullen . Daarna gingen we weer buiten en reed ad met de Litouwer naar de bank en de Aldi .ze bleven een hele pos weg en we begonnen al wat te panikeren .Ik zei : Misschien staat Ad nu wel te liften in zijn ondergoed , berooft van geld , kledij en zijn motor . maar we hadden ons voor niets zorgen gemaakt , daar kwam Ad reeds aangereden met zijn duo .De trucker bedankt Ad ( hij had hem ook enkele flesjes water gekocht als dank ). Nu konden wij vertrekken , deze keer reed ik achteraan nadat Karin besloten had om niet mee te rijden . Eerst werden de motoren weer bijgetankt in Luxemburg ( lekker goedkoop) , ook kochten verschillende rijders nog wat verfrissende drank ( ook wij ) en we konden weer verder rijden . Onze voorrijder of gids had weer een prachtige rit gemaakt en weer schoten de motoren weg .Gelukkig bleef er aan elke kruispunt wel iemand staan ( Bedankt Thomas ) op de achterblijvers ( jaja , ik moest weer flink gassen om bij te blijven ) . Na overleg met Christine ( ik had s'nachts al de keuze gemaakt ) reed ik naar onze gids ( RonalT ) en zei hem dat ik wel op mijn eigen houtje een rit ging maken . Ik vond dat ik eigenlijk een blok aan het been ( motoren ) was van de andere rijders en vond het geen prettig gedachte dat ik hun steeds ophield en zij steeds op mij moesten wachten en daarom besloten om mijn eigen weg te gaan .Wij ( Christine en ik ) volgden eerst de weg naar Diekirch en daarna richting Echternach. Op parking met een bank en tafels stopten we even en werden de kaarten bovengehaald en ook pen en papier .We besloten om een korte rit te maken , zodat Christine nog wat kon rusten in het hotel .Ook besloten we een nog wat eten te gaan halen en onderweg op te eten . we vertrokken weer en reden op een rustige tempo weer verder .Na Echternach Volgden we de borden met BitBurg erop .Daarna richting Wolfsfeld , Merckem, Holsthumer , Wolsfelderberg en zo naar Holsthum .We reden voorbij ons hotel en reden verder door naar Irrel .Hier hadden Ad en zij n duo zich ook bevoorraad aan de Aldi . Christine ging achter wat lekkers en ik bleef bij de motor .Na de inkopen reden we weer van waar we gekomen waren en onderweg kwamen we weer een parking tegen met tafels en banken .Ik parkeerde wingske tussen de bomen , lekker in de schaduw .we aten de koeken op , lesten onze dorst met de flesjes water en genoten van elkaars gezelschap .Na het eten reden we weer naar het hotel en trokken naar onze kamer .we kropen samen in bed en we vangden samen een uiltje .Na de rust zet ik me weer aan het schrijven . We fristen ons wat op en gingen naar buiten . De anderen waren ook reeds weder gekeerd . Thomas zei ons dat we een wijze beslissing hadden genomen en vertelde ons van het beruchte wegje .Willy zijn lijf deed pijn en ook zijn 2 spiegel was nu ook vast geplakt met duc tape .Ook Thomas had schade : het verlengstuk van zijn spatbord was eraf en ook vriend Rob had wat schade op gelopen . Jan Dubbel en Ad en RonalT hadden geen schade .Er werd wat meer bier gedronken die avond om de schrik door te spoelen .Rens en zijn vrouwtje kwamen er bij zitten en weer was er iemand ( Rob en Willy ) die de bestelde drank gingen halen bij onze knorrige hotelbaas .Ook het eten werd besteld .Er kwamen ook nog andere Duitse motorijders en rijdsters aan . Ook nog de plaatselijke familie flodder verscheen op het toneel (= terras ) .De bel ging weer en we konden weer aanschuiven voor het avondmaal ( voor ons , Rens en zijn vrouwtje , het laatste avondmaal in het hotel ) .Ook onze gevleugelde vrienden waren van de partij ( vliegen ) .Wat wel opviel dat Rob had plaats genomen naast RonalT , vrijdagavond naast Jan Dubbel maar die wreef regelmatige met zijn harige benen tegen Robs benen ( we zaten allemaal wat kort op elkaar om te eten ).Na het avondmaal werd er weer ijs besteld. We gingen weer buiten en op het terras verorberden we ons ijs .Ook werd er weer drank gehaald en weer flink wat afgelachen .Na het ijsje gingen sommigen wandelen .Onze Duitse motorijders werden steeds luidruchtiger en waren van bier overgeschakeld naar sterke drank ( volgens mij waren ze al flink in de wind ) . Na de wandeling kwamen de meeste weer terug , alleen Jan Dubbel ontbrak .Als we aan de wandelaars vroegen waar ze naar toe waren gewandeld , zeiden ze tot aan het brugje .Jan was het brugje overgestoken en verder gewandeld , wat bij Thomas de reactie ontlokt : Een brug te ver .Weldra kwam Jan weder en weer werd er drank gehaald ( er waren wel vele jarigen dit keer).Toen Willy zijn motor wou vastleggen , kwamen de Duitsers van hun stoel en keken vol bewondering naar de motor .Ze vroegen of ze even mochten plaats nemen op het zadel en er werden foto's genomen .Ook Thomas zorgde voor bewonderende blikken door een klank en lichtspel ten derde te brengen .Jan Dubbel gaf wat meer uitleg tussen de verschillende types van GoldWings ( 1200,1500, 1800 ) .De knorrige hotelbaas kwam achter zijn centen vragen ( elke avond moesten we de maaltijden en drank afrekenen en betalen ) . Ad had besloten om te gaan slapen en dit werd weldra opgevolgd door menige andere forumrijder .De Duitsers hielden alleman nog even uit hun slaap door een paar keer door de gang te crossen en luidruchtig te praten .Zo was er weer een leuke dag voorbij en morgen vertel ik over het vertrek en de heenreis van ons ( Christine en ik) . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door De Motormuis » 12 jul 2017, 19:59

Wat een spreker is die man.

Ja, Peter maar ook Ronald kunnen leuk vertellen
en houden diegenen die niet mee geweest zijn
toch op de hoogte van alles wat er gebeurde.
Heel leuk.
Dank jullie daarvoor " schrijvers ".
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door Rongoos » 12 jul 2017, 20:25

Inderdaad prachtige verhalen en het leest alsof je er zelf bij bent geweest. Top gedaan heren.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door RonalT » 12 jul 2017, 21:42

Ik hoop dat we elkaar aanvullen en wat wij niet doen doet Rob (Orie) nog wel. Een filmpje..... Ik zag net dat het nu werkt. Dus even terug.

Maandag - de laatste dag.

Onze laatste dag. Vannacht heeft het ge-onweerd en geregend en het regende om 8 uur nog steeds. Om 9 uur ook nog trouwens. En om 10 uur ook nog een beetje... :lol:

Dus even buiten op het balkon gezeten en daarna naar de eetzaal gegaan waar om 8:15 u al enkele mensen aan de koffie zaten. Van lieverlee druppelde iedereen binnen en hebben we toch nog gezellig zitten eten. Het zou om half elf droog worden volgens Rob, dus rustig aan gedaan....
Inpakken en alles richting motoren sjouwen. En het werd steeds minder nat buiten. Op enig moment ben ik de hoezen van onze motoren af gaan halen. Die gaan er eigenlijk altijd over, want mijn motor slaapt nooit buiten.
En dan is het tijd voor vertrek, er waren al wat motoren gestart en ik kwam aangelopen. Een vreselijk kabaal buiten, het alarm van Thomas zijn motor ging af. Alles maar weer stil gezet, alleen dat alarm kregen ze niet stil. Dat begon elke keer te loeien. Motor weer aan en af gezet en weer geloei. De oplossing bleef weg. Iemand opperde om wat draden door te knippen, maar dat is geen oplossing omdat de startonderbreker dan zijn werk doet.
En ineens bleef het stil. Wonder boven wonder was de motor gestart.

Dus op weg. Eerst richting Sinspelt waar we konden tanken, Thomas durfde zijn motor niet stil te zetten. En verder richting Neuerburg, waarna een mooie bochtige weg volgt naar Krautscheid, Lichtenborn naar de A61 vlak bij Winterspelt. En alweer stond de polizei daar verkeer te controleren wat van de A61 af kwam.
Via Sankt Vith en Verviers ging het richting Liège of in het Duits Lüttich of in het Nederlands Luik.
Omdat ik wist de wij bij Luik richting Antwerpen gingen en de rest richting Maastricht ben ik net voor de splitsing nog even gestopt op Aire de Tignée. Een verzorgingsplaats langs de autosnelweg. Koffie en wc's voorhanden. Na een half uurtje afscheid genomen en gezamenlijk verder en wonder boven wonder sloeg iedereen de goede weg in en ineens reden wij nog met zijn tweeën.

Lekker doorgereden richting Antwerpen, Bergen op Zoom en einddoel Dinteloord. 1 km te weinig gereden anders had ik het mooie getal 1111 km bij elkaar gereden. 1110 km in 16 uur en 6 minuten.


Aan alle dames en heren die er wel en niet bij waren, door jullie aanwezigheid of afwezigheid was het een leuk en gezellig weekend :roll: :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door Anjer » 12 jul 2017, 22:00

Super leuk om jullie avonturen te lezen en heel eerlijk... hard rijden is niet mijn ding en bij dat landweggetje was ik omgedraaid... Maar verder een super weekend wat wij helaas moesten missen. Leuke verhalen van Ronalt, Karin en Peter maken dat wij nu zitten te balen natuurlijk...
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door RonalT » 12 jul 2017, 22:56

Wij rijden nooit hard, inhalen van anderen gebeurt sporadisch. Heel anders dan het ritje wat zondag langs de Moezel is gereden.
De wegen waarover meestal gereden wordt lenen zich trouwens niet voor hoge snelheden. Alleen probeer ik wel zo constant mogelijk te rijden. :lol:

En rare landweggetjes hebben niet mijn voorkeur, maar door een wegomlegging moest ik improviseren. Dit weggetje stond als een verharde weg op de kaart.

Afbeelding

De dubbele lijn onder de groene pijl is de door mij gekozen weg. Alleen was die weg er grotendeels niet. De route die we volgden is de dunne (track)lijn bij de rode pijl.
Het leek dus een verharde weg, helaas. En zoals Peter (Foks) altijd zegt kunnen we met een GoldWing overal doorheen komen, totdat het een keer niet lukt. :roll: :roll:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door Cas » 12 jul 2017, 23:37

RonalT schreef:Wij rijden nooit hard, inhalen van anderen gebeurt sporadisch. Heel anders dan het ritje wat zondag langs de Moezel is gereden.
De wegen waarover meestal gereden wordt lenen zich trouwens niet voor hoge snelheden.
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik heb 848 km gereden in 15 uur tijd wat dus neerkomt op een gemiddelde snelheid van 56 km/u waarvan de helft van de afstand over snelwegen. Verder hadden wij goed berijdbare wegen en is er dus ook niemand omgevallen. :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Lang weekend Duitsland/België/Luxemburg

Bericht door peter n.d. » 13 jul 2017, 19:39

Beste Forumrijders , ziehier het laatste deel van een lang weekend Duitsland /Belgie/ Luxemburg .S'Morgens waren we op tijd wakker want de zakken moesten nog gevuld worden en in de bakken gestoken worden .Christine had beter geslapen (meestal slaapt ze in vreemd bed na een paar nachten beter ) dan de nacht tevoren . Ik slaap altijd goed , alleen word ik meestal wakker om 3uur , mijn normaal uur om op te staan . We besloten om onze motorkleding pas na het eten aan te trekken , dus de zakken bleef nog even op de kamer . We besloten om naar buiten te gaan en de achterkant van het hotel te bekijken .Eerst liepen we door het kleine wegje naast het hotel en bekeken we even de hopranken .Daarna keerden we terug op onze stappen en plots kwamen we Willy tegen .Hij had niet veel geslapen en had besloten om ook naar huis te gaan ,meerijden met de rest zag hij niet zitten en op het hotel blijven tot de rest weer keert van hun zondagse rit dat zag hij helemaal niet zitten . Ik hielp Willy zijn High Way steps goed te zetten , zodat hij niet teveel pijn kreeg tijdens het rijden . Daarna zetten we ons nog even op het terras en weldra vervoegt Ad ons . We praten over de zin van het leven en wat Willy belangrijk vind in zijn leven (kamperen , vrijheid , niet meer moeten gaan werken en gewoon zijn zin doen ) . We hadden ook trek in koffie maar moesten nog wat geduld oefenen , Thomas kwam er ook bij en ook RonalT was ook naar buiten gekomen .Eindelijk konden we onze portie caffeine inslaan en gingen we aan tafel .Karin kwam er ook bij , even later verscheen Jan en Marjan , gevolgd door Rens en Marie -Jose en tenslotte Rob als laatste . Er werd nog wat gepraat over de rit van gisteren , over de Duitse motorijders ( die gisteren avond nog een beetje de boel op stelden gezet hebben ) . Willy verdween van tafel en kwam even later afscheid nemen . Ik hoop dat hij snel herstelt en weer vlug de oude word en niet teveel heeft afgezien naar het naar huis rijden . Nog een kop koffie en dan gingen we ook naar boven om de motorkleding aan te trekken en ook de zakken verder te vullen .Doen ik met de eerste zakken beneden kwamen zaten onze vrienden reeds buiten en Rob zag me graag bezig de motor laden , hij zei : Ik kan er nog iets van opsteken . De rest werd ook weggestoken en ook de regenpakken werden weer op het rek gebonden . Het uur van afscheid was aangebroken , De vrouwen een kus , de mannen een stevige handdruk ( Christine kreeg het even moeilijk , ook zij had genoten van het weekend en was blij dat ze eindelijk met aantal forumrijders kennis had gemaakt ) .De motor werd gestart en ik draaide de grote weg op en onze vrienden wuifden ons uit en ik liet even de claxson horen .We reden richting Irrel en namen daar de 257 richting Bitburg .Het plan was om de autosnelweg te nemen richting Luik (de E 42 ) en na luik de E 40richting Brussel .Maar weg werkzaamheden stuurden onze plannen in de war .We waren nog maar goed op de autoweg of daar kwamen we de eerste werf tegen .We moesten langs de andere kant van de middenberm rijden en de opgelegde snelheid bedroeg 70 km . 1 x maal deze werf voorbij kon ik het gas weer opdraaien , maar lang duurde de pret niet , we moesten de autosnelweg verlaten en werden een plaatselijke omleiding opgestuurd . Even later zag ik borden met Aken erop en besloot deze te volgen , later ook nog borden met Malmedy. Dus dat kwam snor .We schoten aardig op , er was bijna geen verkeer .Weldra bereikten we Malmedy en nog even de motor volgooien en ook nog wat eten kopen voor onderweg . Hier konden we weer de snelweg op ( E42 richting luik ) Even voor Verviers een parking opgereden om te eten . Hier waren Engelsen hun surfplanken op het dak nog eens vast te maken . Hun autootje was volgepropt en bestuurder en passagiers moesten zich in de auto proppen . We moesten ermee lachen , we haalden drank en eten uit de bakken en namen plaats aan de tafel en bank .Christine ging nog even naar het toilet en daarna konden we weer vertrekken . Weldra bereikten we Luik , en konden we de E 40 oprijden richting Brussel .we bereikten de ring rond Brussel zonder problemen en weldra waren we thuis . Na een rit van 300km waren we weer thuis .We hebben in totaal een 900km gereden dit weekend .Conclusie : Voor herhaling vatbaar , een leuke gezelschap ( allemaal bedankt ) , leuke en mooie routes ( Een pluim voor RonalT ) , mooie en warm droog weer , Ook Christine heeft genoten en leerde een beperkt gezelschap Forumrijders kennen .Tot ziens vrienden . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Plaats reactie