Goldwing te zwaar geworden

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
st Bernhard

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door st Bernhard » 23 jan 2017, 19:02

Nou als ik naar een 1600 ga had ik net zo goed mijn 1800 kunnen houden.
Want bij de 1600 gaat het zwaartepunt een woordje meespreken en het totale gewicht is ook niet veel lager as een wing.
En het is natuurlijk geen boxer :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door cooper » 23 jan 2017, 19:51

Wel grappig ik had net dezelfde ook een 2005 maar met de RVS uitlaten en topkoffer in kleur voor ik overgestapt ben naar de GL 1500.
Veel geluk met je nieuwe fiets. :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

st Bernhard

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door st Bernhard » 08 jun 2017, 20:53

Ik heb heimwee gekregen.
Ben dus weer terug bij de Wing, maar wel iets lichter.
Deze Aspengade van 1985 mg ik nu de mijne noemen.
Afbeelding
Hoop toch weer vele jaartjes te kunnen rijden.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door Cas » 08 jun 2017, 21:27

GL-1000 schreef:Lang.....erg lang geleden n R100RT gehad, zo n 2 kleuren bruin. Je weet wel, gas geven en voetjes van de grond, zo hoog werden ze getild bij optrekken...Deed t prima. Alleen bij zo n 140 begon ie a la Goldwing te slingeren achter. Is toen naar Derk Haan, destijds DE BMW man gegaan en sprak af dat hij onder handen genomen werd. Hielp t niet, zou t gratis zijn. Moest dus betalen, als n trein reed ie toen. Hoewel ie n half jaar oud was toen.......De eenvoud onderhoud...heerlijk. Kuip was echt top, beter dan die SS Windjammer.....K vond t niet de mooiste fiets, maar rijden was echt top.
Gezien jou gedane onderhoud zijn ze dus nog steeds top, houden zo. Op naar n 1600?????
Met "slingeren a la Goldwing" bedoel jij waarschijnlijk de GL1000. Dat was, heel lang geleden, mijn eerste Goldwing en inderdaad in lange snelle bochten een rodeopaard, levensgevaarlijk. Dat wisten ze bij Honda ook en toen kwam de GL1100 uit. Die had ik al bestelt een half jaar voordat hij bij de dealer stond en volgens de importeur was ik de eerste in Nederland die erop reed.
Langere wielbasis, andere schokdempers, ander frame, een totaal andere motor, een feest om op te rijden. Naar mijn idee de eerste Goldwing zoals een Goldwing hoort te zijn.
En dan de huidige GL1800? Slingeren? Al doe ik mijn best om hem te laten slingeren, no way, zo strak als strak maar zijn kan. Een feest, een droom en een beauty om op te rijden, zelfs op topsnelheid!

Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door pieter » 08 jun 2017, 22:39

Hoi Huib,

Van harte gefeliciteerd kerel met je nieuwe aanwinst, en welkom back in the family.
Lianne en ik willen jou en Thea heel veel mooie en veilige kilometers toewensen en wellicht kruisen onze wegen elkaar nog eens ergens op een fraaie zonnige motordag.

Groet Pieter & Lianne
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door Rongoos » 26 jun 2017, 11:21

st Bernhard schreef:
Boxmot schreef:.... Maar revisie van het Remsysteem (ABS pomp? zwak punt) en geen onderhouds historie, onderhield de oude eigenaar de motor zelf? ....
De rekening was voor 3 remschijven en 6 remblokjes en controle ABS en reiniging.
Heb voor mijn Wings (1500 en 1800) een K1200RT en een R1150RT gehad dus telelever is bekend Het rijden ook, alleen het trilt wat meer :)
wat ik niet zo goed snap is een avatar met een gl1200 en je typt dat je een 1500 en 1800 hebt gehad.
Je hebt nu de 1800 ingeruild op een 1200 rt? indien je van een gl1200 afkomt snap ik dat de BMW lichter aanvoelt maar de 1800?
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

st Bernhard

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door st Bernhard » 28 jun 2017, 19:11

Het rijden op zich was oo niet het probleem maar het overeind houden bij zeer lage snelheden en het manuvreren ervan gaven problemen. De RT is in dat opzicht veel makkelijker. Aleen ik miste iets. Ik kan het het beste omschrijven als "er zit geen ziel in".
Kortom heimwee naar de Goldwing. Om toch wat lichter te gaan ben ik naar de 1200 gegaan. (scheelt toch bijna 100kg!)
En ik moet zeggen nog geen moment spijt gehad.
Groet Huib

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door Rongoos » 29 jun 2017, 17:36

haha dus je rijd gewoon weer een wing Huib?
Dat is mooi, ik kom ook uit Haarlem. Deze stond toch een maand geleden te koop van Marinus?
Ik vond dat ook wel een mooie.
Maar ik denk dat ik toch voor een 1500 ga .
Alhoewel ik soms wel denk om gewoon een 1200 te kopen :oops: :x pieker de pieker

edit ik had alleen pagina 1 gelezen huib sorry, ik heb het hele verhaal gemist dat je weer terug was op de 1200 haha
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door peter n.d. » 29 jun 2017, 21:04

Beste st Bernard , 1xmaal een GoldWing , altijd een GoldWing :!: :!: :!: . Ik heb al met verschillende motoren gereden ( dankzij de man met de gouden handjes ) maar er is er geen 1 die aan de Goldwing kan tippen of je nu met een 1000, 1100, 1200 , 1500, 1800 rijdt :wink: .Velen hebben het geprobeerd maar ze zijn steeds van een koude kermis thuis gekomen . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

st Bernhard

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door st Bernhard » 01 jul 2017, 19:25

@ Ron, Inderdaad het is die van Rinus. Ben er hardstikke blij mee. Roest moet je met een vergrootglas zoeken, en het onderhoud is steeds goed uitgevoerd. Ik wilde per se een aspengade hebben (net als mijn eerste goldwing) dus ik ben zo blij als een hond met 7 staarten.
@ Peter nd, Ja het is net as drank sigaretten en drugs, je denkt dat je er af bent maar je blijft verslaaft.
Groet Huib

Plaats reactie