accu-problemen Zumo 590 - 595

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

accu-problemen Zumo 590 - 595

Bericht door RonalT » 14 apr 2017, 22:25

Het batterijprobleem staat ook in de paasnieuwsbrief (ik laat overigens het meeste weg):

WayPoint paasnieuwsbrief

Beste lezer,

Komend weekend is het Pasen! Voor onze klanten in het noorden en zuiden van het land goed nieuws, tweede paasdag zijn onze vestigingen in Leek en Venray geopend. Je kunt daar maandag terecht van 11.00 tot 16.00 uur. Daarnaast hebben we nog een paar leuke aanbiedingen en ander nieuws:
  1. WayPoint Leek en Venray tweede paasdag geopend
  2. TomTom Rider 450
  3. Nieuwe Mio Cyclo serie
  4. Zumo 590-595 accuprobleem (en oplossing)
  5. Motorkaart update
  6. Handige tip voor Geocachers
  7. Vacatures in Leek, Hilversum en Venray
  8. Enquête
4. Accu probleem Zumo 590LM en 595LM

Waarschijnlijk hebben de meeste Zumo 590LM en Zumo 595LM gebruikers wel eens ervaren dat de accu niet goed vol te laden is. Ook na een dag rijden op de motor geeft de accu binnen een paar minuten al aan dat deze weer leeg is. Dit komt doordat de Zumo tijdens het gebruik zoveel stroom vraagt dat hij niet meer in staat is om zijn accu op/bij te laden maar er kan ook nog een andere oorzaak zijn. Er zijn een aantal manieren om dit op te lossen. Het is in ieder geval belangrijk om de accu met enige regelmaat goed op te laden met een 2 ampère lader. De juiste methode leggen we hier uit. Weet je niet zeker of je een geschikte lader hebt, dan kun je er nu eentje voor € 5,- kopen.
Daarnaast zijn we er recentelijk achter gekomen dat een groot deel van het probleem veroorzaakt wordt door een slecht contact van de connector. Door de contactpennetjes van de accu te modificeren, krijgen we in de meeste gevallen de accu weer volledig operationeel. In onze vestigingen hebben we de juiste tools liggen om deze modificatie uit te voeren. Ben je in de buurt, heb je last van een slecht ladende accu en ben je klant van WayPoint kom dan even langs zodat we je accu kosteloos aan kunnen passen. Is de Zumo niet bij WayPoint gekocht of heb je motorvrienden die de Zumo elders hebben aangeschaft dan mag je uiteraard ook langskomen maar dan vragen we voor deze modificatie 15,- Euro.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: accu-problemen Zumo 590 - 595

Bericht door RonalT » 14 apr 2017, 22:29

En dan, om compleet te zijn laat Hans Veassen zien hoe je deze operatie moet uitvoeren.

Gepubliceerd op 14 apr. 2017
Heb je het probleem dat je Zumo 590/595 of Navigator V/VI zelfs na een nacht laden binnen een paar minuten zegt 'accu leeg"?

Dan kon dit wel eens de oplossing zijn. Minuutje werk!


youtu.be/msCQiw6vqms

Houd wel je speciale gereedschap bij de hand. Een kopspeld

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: accu-problemen Zumo 590 - 595

Bericht door Hans Vaessen » 16 apr 2017, 17:41

RonalT schreef: Houd wel je speciale gereedschap bij de hand. Een kopspeld
Maar dan wel een blauwe, geen roze ;)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: accu-problemen Zumo 590 - 595

Bericht door pieter » 16 apr 2017, 19:58

Tja echt iets waar ze trots op mogen zijn bij Garmin, een hard gelag dit !!!!

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: accu-problemen Zumo 590 - 595

Bericht door mothergoose » 16 apr 2017, 20:45

En toch lijkt de 595 me heel interessant, zeker nu met de optie om Spotify volledig te kunnen bedienen vanaf de Garmin, ideaal.

Ik ben een trouwe TomTom gebruiker, maar heb nu een 390LM bij de motor gekocht. Eerst eens verdiepen in Garmin en Basecamp, maar ondanks deze slechte connector overweeg ik toch echt een 595. Eerlijk is eerlijk, als TomTom in de nieuwe Rider een Spotify app zou integreren, dan zou het direct een TomTom worden.

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: accu-problemen Zumo 590 - 595

Bericht door Hans Vaessen » 16 apr 2017, 23:35

mothergoose schreef:En toch lijkt de 595 me heel interessant, zeker nu met de optie om Spotify volledig te kunnen bedienen vanaf de Garmin, ideaal.
Mee eens; dat hebben ze bij Garmin best knap gedaan. Bij de 595 ook fraaier dan bij de 395; en ook fraaier dan bij de nieuwe BMW Nav VI (die wat dat betreft meer op de 395 lijkt). Ik weet dat TT hier wel op studeert maar er bij de nieuwe 450 toch niet voor gekozen heeft. Reden is, vermoed ik, dat Bluetooth in algemene zin minder standaard is als velen denken en er daardoor vele 'uitzonderingssituaties' zijn. Toch hoor ik over sspotify in de 595 weinig klachten (maar heb ik de indruk dat het ook relatief weinig gebruikt wordt).

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: accu-problemen Zumo 590 - 595

Bericht door pieter » 29 mei 2017, 21:33

Het fenomeen de "kopspeld" is bij Peter's Moto Chop http://users.skynet.be/fa550744/html/nl/index.html ( Izegem ) ook nog ter spraken gekomen, hij had daar duidelijk toch een hele andere mening over evenals Garmin zelf die hij hierover aangeschreven had.

In het kort komt het hier op neer, niet zelf aan de apparatuur zitten prullen, want mocht er iets verkeerd gaan zit je met de brokken.
Het advies in deze is ga er gewoon mee naar de dealer en het probleem zal worden opgelost door Garmin zelf en/of de mensen die er garant voor staan.

Groet Pieter.
Laatst gewijzigd door pieter op 30 mei 2017, 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: accu-problemen Zumo 590 - 595

Bericht door Wehoo » 29 mei 2017, 21:54

Ik heb gelezen dat je ermee naar Waypoint kunt gaan. Zij halen de contactpunten uit de connector en verwijden c.q.openen die.
Gratis als je de navigatie daar hebt gekocht. Kleine bijdrage indien niet. Garantie blijft aanwezig.
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 mei 2012, 18:57

Re: accu-problemen Zumo 590 - 595

Bericht door Hans Vaessen » 30 mei 2017, 17:08

pieter schreef:hij had daar duidelijk toch een hele andere mening over evenals Garmin zelf die hij hierover aangeschreven had.
Andere mening mag. Maar toch heb ik al honderden reacties voorbij zien komen waarbij het wél gewerkt heeft - en enkele gevallen waarbij niet. Dus we hebben allebei gelijk, maar ik een beetje meer ;)
En al helemaal als je toestel niet meer binnen garantie valt.

Qua Garmin?? Garmin beweert dat het geen bekend probleem is. Vrij schandalig.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: accu-problemen Zumo 590 - 595

Bericht door pieter » 30 mei 2017, 19:38

Hij's fijn, :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie