reflecterende stickers op de helm.

Plaats reactie
sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

reflecterende stickers op de helm.

Bericht door sandor » 18 mar 2017, 15:34

Beste mensen ik heb zojuist een bericht gekregen van de mensen van de B&B in Frankrijk waar we deze zomer naartoe gaan dat het nu verplicht is dat de helm van motorrijders is voorzien van 4 reflecterende stickers , iemand daarover iets gehoord? en waar moeten deze zitten ????? :oops: :oops: :oops: :oops:
Mvg

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: reflecterende stickers op de helm.

Bericht door Cas » 18 mar 2017, 15:50

Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
coenox
Berichten: 100
Lid geworden op: 19 apr 2010, 09:58
Locatie: Ede

Re: reflecterende stickers op de helm.

Bericht door coenox » 18 mar 2017, 18:31

Wel oppassen met dat gegoogel. Er staan geen data bij de berichten. En de Fransen zijn nogal wispelturig. Volgens staat hier een recent lijstje https://www.dc10skyriders.nl/buitenland.html

Als toerist hoef je niet die stickers op je helm te hebben.
GL als hobby en CX in mijn bloed

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: reflecterende stickers op de helm.

Bericht door wingryder » 19 mar 2017, 15:27

Is overigens al jaren zo, nog nooit problemen mee gehad, wij hebben dus geen reflecterend materiaal.
Er moet volgens de wet een bepaald oppervlak reflecterend zijn.
geldt volgens mij niet voor toeristen.


Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: reflecterende stickers op de helm.

Bericht door RonalT » 19 mar 2017, 19:26

Het verhaal van de helm geld niet voor toeristen omdat het over de 'permanente eisen' gaat die aan een helm gesteld worden.
Ook aan voertuigen worden 'permanente eisen' gesteld. Maar stel je voor dat je in Italië blauwe knipperende lichten aan de zijkant van een auto moet hebben en in Nederland is dat verboden. Dan zou je als toerist niet naar dat andere land kunnen. Vandaar dat het toegestaan is met een auto te rijden die aan de eisen van het land van herkomst voldoet.
Samenvatting
Alle voertuigen die gebruikmaken van de openbare weg moeten aan zogeheten permanente eisen
voldoen. De controle hierop vindt plaats door de politie en voor sommige categorieën ook tijdens de
APK. De meeste soorten motorvoertuigen1 mogen pas op de Nederlandse markt verschijnen als ze
aan de toelatingseisen voldoen. Hiertoe dient het voertuig een typekeuring te ondergaan in een
geautoriseerd Europees testlaboratorium. De Europese lidstaten zijn verplicht een voertuig met een
typegoedkeuring toe te laten. Wel mag elk land eigen gedragsregels stellen aan de gebruiker, zoals
de verplichting een helm te dragen. Behalve met de wettelijke eisen houden autofabrikanten ook
rekening met de (bots)veiligheidscriteria van het testprogramma Euro NCAP; ze proberen daarin zo
hoog mogelijk te scoren. Er is inmiddels een aanzet voor objectieve wettelijke criteria voor
voertuigdynamische eigenschappen die relevant zijn voor het vermijden van ongevallen.
Achtergrond en inhoud
De eisen die de Nederlandse overheid aan voertuigen stelt, zijn overwegend gebaseerd op de
regelgeving van de Europese Unie en andere verdragen op dat gebied. Deze regels worden
vastgesteld in internationaal overleg. Verkeersveiligheid is daarbij een van de criteria; andere zijn het
milieu en het wegnemen van handelsbarrières. Deze factsheet behandelt de nationale en
internationale voertuigregelgeving die voor Nederland van toepassing zijn.
De kleding is een ander verhaal. Er worden geen permanente eisen aan motorkleding gesteld. Wel zijn er een aantal zaakjes wettelijk vastgelegd waaraan je moet voldoen. Zo moest je in Frankrijk van die alcoholtester bij je hebben, maar er schijnt geen bekeuring voor gegeven te worden. Zo is ook een van de wetjes dat je 150 cm2 reflectie op een motorpak moet hebben. Nou ja, motorpak....

Afbeelding

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie