knipperlicht probleem

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Henk louman
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 nov 2011, 15:31
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Almere

knipperlicht probleem

Bericht door Henk louman » 17 mar 2017, 21:50

Hoi,
Even een vraagje, mijn rechter richtingaanwijzer doet het niet meer (knipperen als ik hem aan doe) zonder hem aan te zetten brand het lampje wel gewoon.
Ik heb in het verleden ergens gelezen waar het probleem aan kan liggen maar ik kan het niet meer terug vinden, iets met de bedrading dacht ik dus voor ik alles uit elkaar ga halen heeft iemand een tip waar ik het beste eerst kan gaan kijken.
Vast bedankt
Henk

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: knipperlicht probleem

Bericht door RonalT » 17 mar 2017, 23:14

Het branden van de lamp of het knipperen van de lamp zijn twee heel verschillende dingen. Het zou gewoon al zo kunnen zijn dat de ene gloeidraad kapot is. Het branden en knipperen zijn namelijk twee verschillende gloeidraden.
Maar het kan ook zo zijn dat de schakelaar niet lekker werkt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: knipperlicht probleem

Bericht door bowser » 18 mar 2017, 09:14

En je alarmlichten branden wel ????
groeten uit de Zeg

peter

Re: knipperlicht probleem

Bericht door peter » 18 mar 2017, 15:47

Lampje eruit halen, nieuwe kopen en erin zetten. Contact aan knipperlicht aanzetten en waarschijnlijk werkt het weer.

Henk louman
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 nov 2011, 15:31
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Almere

Re: knipperlicht probleem

Bericht door Henk louman » 30 mar 2017, 21:33

Hoi
sorry beetje late reactie ,,, lampje is goed, soms doet hij het wel en dan weer niet
als ik mijn knipperlicht aan doe gaat het lampje uit ( rechts voor) normaal brand hij wel, soms als ik hem aan zet naar rechts doet hij het wel (knipperen) maar meestal niet.

zou het in de bedrading kunnen liggen, heeft iemand daar ervaring mee?? en waar moet ik zoeken voordat ik de heleboel uit elkaar haal.

Groetjes Henk

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: knipperlicht probleem

Bericht door GL-1800 » 31 mar 2017, 07:44

Als ik t verhaal lees branden jou richtingknippers bij licht aan? En als je rechts de richtingknipper aanzet gaat dat dus uit? Maar knippert dan ook niet?

T mooiste zou zijn dat het n kwestie is van massa of n groen uitgeslagen draad bij de fitting of n stekkerverbinding in de kuip. Vaak kun je wel even aan de draden "frunniken" terwijl je de funktie s aanzet, kan je zien of t dan wel en dan niet werkt.

Je zou in de lampfitting ook n extra "noodmassa" kunnen maken even om te kijken of t dan werkt......

Suc6..
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie