Welke bleutooth headset?

Plaats reactie
peter

Welke bleutooth headset?

Bericht door peter » 09 mar 2017, 20:54

Ik ben aan het kijken voor een andere intercomset voor mij en de duo. Verschillende setjes inmiddels gezien en de keuze is reuze maar welke moet je nou hebben :?: ik wil de gps, telefoon en de duo koppelen. Natuurlijk op zijn tijd ook een mp3 bestandje afspelen vanaf de telefoon.
Ik las dat er setjes zijn die niet de windruis kunnen onderdrukken. Nu zal dat op de wing wel meevallen denk ik. Mij gaat het eigenlijk om het koppelen. Moet je nou steeds de duo weer aanmelden of eenmaal gekoppeld blijft deze steeds gekoppeld. Ook de volgende dag natuurlijk.
Je bent snel geneigt om maar meteen een dure set te kopen in de veronderstelling dat het dan wel goed moet zijn. Maar om nou effe 4 a 500€ uit mijn zak te trekken voor iets waar ik straks niet blij mee ben gaat me te ver.
Wie kan raad geven en mij van advies voorzien :?:

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Welke bleutooth headset?

Bericht door wingryder » 10 mar 2017, 11:26

Peter,

de set die ik gebruik is de Sena 20S, mooi apparaat,goede geluidskwaliteit.
Het nadeel is wel dat de duo de navigatieaanwijzing niet hoort, waardoor ze iets zou kunnen gaan zeggen terwijl "truus" ook aan het lullen is, en dat is lastig.
Het schijnt zo te zijn dat je de navi aanwijzing kunt dempen als je samen spreekt maar dat is mij nog niet gelukt, :shock: kan aan mij liggen hoor :lol:

Maar al met al ben ik er wel tevreden over, kost wel een paar centen maar is goed. En Antoon kan hem leveren. :wink:

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Welke bleutooth headset?

Bericht door director » 10 mar 2017, 16:53

Er is heel veel keuze, zelf heb ik een Cardo Teamset en wij zijn altijd gekoppeld :?

De duo hoort de navigatie niet en de navi praat dan hoor ik wél de navigatie, maar niet de duo. Soms lastig, waardoor ik de navigatiestem maar uitzet en op het scherm kijk.

Een ander puntje wat mijn Cardo niet kan is koppelen aan andere systemen, ik kan dus niet communiceren met andere motorrijders als we in een groep zouden rijden. De meeste systemen kunnen dat nu wel, maar ik weet niet of Sena's kunnen koppelen aan Cardo's enz.
De verstaanbaarheid is prima, de accu's houden het gemakkelijk een hele dag vol (en Astrid probeert af en toe de tijd helemaal vol te praten...).
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Welke bleutooth headset?

Bericht door peter » 10 mar 2017, 17:41

Het is deze geworden, de Cardo Scala Rider Smartpack Duo. Volgens mij zit daar alles op dus het moet goed komen. ik heb verschillende systemen gezien en deze leek me de meest beste voor zijn geld.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Welke bleutooth headset?

Bericht door pieter » 11 mar 2017, 12:31

Hoi Peter,

Kan je met dit systeem ook alle apparatuur van de Wing via Bluetooth koppelen, zoals bijvoorbeeld de radio en de geïntegreerde navigatie ?

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter

Re: Welke bleutooth headset?

Bericht door peter » 11 mar 2017, 16:30

Dat zal niet lukken zolang de wing zelf geen bleutooth heeft. Er zijn wel 5 polige bleutoothkastjes te koop maar of het gaat werken :?: :?: :?:

Gebruikersavatar
snoopy
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jul 2014, 12:10
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Uitgeest

Re: Welke bleutooth headset?

Bericht door snoopy » 14 mar 2017, 21:40

peter schreef:Dat zal niet lukken zolang de wing zelf geen bleutooth heeft. Er zijn wel 5 polige bleutoothkastjes te koop maar of het gaat werken :?: :?: :?:
Weet dat er diverse mensen met een Sena bluetoorh adapter rijden en die zijn er tevreden over, maar ja is ook weer 250 euro... :roll:

Gr Clim
Als alles ineens op je afkomt, rij je aan de verkeerde kant!!

peter

Re: Welke bleutooth headset?

Bericht door peter » 19 mar 2017, 09:18

De setjes zitten inmiddels in de helmen en inbouwen was met 20 minuten gedaan. Dus dat was prima. Dan eens testen of het werkt, nou die gebruiksaanwijzing is een ramp. Zoveel mogelijkheden en opties om e.a te regelen. Via vox, via de app of handmatig. Ik koos maar voor de app die op de telefoon staat. Koppelen is dan zo gepiept en het geluid is prima, zowel van duo als van navi. Muziek van mp3 klinkt echt super. De radio werkt ook goed alleen had ik tijdens de testrit de navi aanstaan en ook de radio, spreekt de navi dan dempt de radio. So far so good, na een plaspauze weer verder, ik zet de handel aan en telkens als de navi had gesproken kwam de muziek keihard in mijn oor en dempte dan weer tot normaal.
Dit moet ik nog eens uitvogelen want prettig is het niet.

Puntje van verbetering is de gebruiksaanwijzing, verwarrend iets als je vers bent bleutooth land en deze mag van mij uitgebreider en er mag zeker een sektie gewijd zijn aan een soort quickstart zodat je in iedergeval wat makkelijker kan beginnen.

Vandaag maar eens meer mogelijkheden testen en het boekje bestuderen.

peter

Re: Welke bleutooth headset?

Bericht door peter » 18 apr 2017, 17:12

Inmiddels alweer een tijdje verder en na lang klooien is het dan toch gelukt de set goed werkend te krijgen. De problemen begonnen eigenlijk doordat ik verschillende toestellen zoals gsm en gps op hetzelfde kanaal wilde pairen. Die moeten dus beide apart en dan werkt het perfect. dat met de muziek lag aan het feit dat ik de muziek deelde naar de 2e set en de gps niet op het gps kanaal had. Nu delen uitgezet de gps op zijn eigen kanaal en ja hoor, verassing...... het werkt prima.
Als ik nu de set aanzet dan herkent de hele bliksemse bende elkaar en ze maken direct verbinding.
De gebruiksaanwijzing is geschreven door een zeer ervaren iemand die totaal geen rekening houdt met mensen die nieuw zijn met deze materie dat is jammer.

conclusie: prima set, prima geluid, mogelijkheden genoeg maar een bral van een gebruiksaanwijzing.

Gebruikersavatar
pcrider
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kornhorn
Contacteer:

Re: Welke bleutooth headset?

Bericht door pcrider » 28 jun 2019, 23:28

Mijn huidige set (bekabeld) is dermate oud dat er hier en daar een kabelbreukje in zit, door een extra tyrapje de kabel vast te maken aan de helm werkt alles nog.
Huidige opstelling:
Garmin 660 aangesloten op de radio op de aux kop.
iPhone via de Garmin meestal niet en intercom bekabeld via origineel kabels set gekocht via Conrad 99 euro per set. en inmiddels ruim 150.000 km met dit set gereden. eerst op mijn 1500 en nu op de 1800.
Muziek Mp3 via de Garmin, CD wisselaar werkt ook nog steeds :)

En ja ook ik denk wel eens aan een bluetooth setje, ik gebruik de motor elke dag en het enige voordeel wat ik zie is dat als mijn dochter ook een (daarvoor geschikt) bluetooth setje zou hebben dat wij met elkaar zouden kunnen praten tijdens het rijden.Het andere voordeel is dat je bij het afstappen herkabeltje niet hoeft los te maken.

Maar verder? voor 200 euro heb ik twee goede headsets..... en nooit een lege batterij. dus ik denk dat de bluetooth technologie op de wing voor mij nog even met wachten.
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)

Plaats reactie