schakelgeluiden
schakelgeluiden
Ik rij nu een aantal weken op mijn gl1500 wat mij opvalt is dat het ding toch wel behoorlijke klakgeluiden maakt bij het opschakelen. Bij terugschakelen doet die dat ook maar dan geef ik altijd een klein beetje tussengas en dan gaat het bijna geruisloos. Vandaag lukte het me het een paar keer om onhoorbaar op te schakelen, is naar mijn idee een kwestie van op het juiste moment met het juiste toerental te schakelen. wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: schakelgeluiden
Mijn ervaringen met de GL1800 zijn precies dezelfde als jouw ervaringen met de GL1500. Ook met het tussengas en soms wel klak en soms geen klak.
Ik heb hier echter korte tijd geleden al een topic over geplaatst en het schijnt gewoon normaal te zijn, niets om je druk over te maken.
Wat ik inmiddels wel gedaan heb is de koppelingshendel in de strakste stand zetten en dat schijnt toch wel een beetje verschil te maken.
Ik heb hier echter korte tijd geleden al een topic over geplaatst en het schijnt gewoon normaal te zijn, niets om je druk over te maken.
Wat ik inmiddels wel gedaan heb is de koppelingshendel in de strakste stand zetten en dat schijnt toch wel een beetje verschil te maken.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: schakelgeluiden
Het verstellen van de handle maakt geen verschil, je zet hem alleen dichter bij of verder af. Het plunjertje in de rempomp blijft op exact de zelfde positie. Kijk maar eens goed bij het draaien aan het wieltje.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: schakelgeluiden
Ik heb goed gekeken Peter maar op stand 1 is de slag van de hendel veel groter dan op stand 5 en gaat de stift die de pomp indrukt ongeveer 3 mm verder naar binnen. Dan zouden dus de platen verder los moeten komen.
Ik merk het ook aan het aangrijpingspunt van de koppeling, op stand 5 grijpt de koppeling vrijwel meteen aan.
Als ik de 1e versnelling inschakel met koude motor op stand 1 dan hoor en voel ik een acceptabele klik.
Doe ik hetzelfde op stand 5 dan maak ik een wheelie
Ik merk het ook aan het aangrijpingspunt van de koppeling, op stand 5 grijpt de koppeling vrijwel meteen aan.
Als ik de 1e versnelling inschakel met koude motor op stand 1 dan hoor en voel ik een acceptabele klik.
Doe ik hetzelfde op stand 5 dan maak ik een wheelie
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: schakelgeluiden
Uiteraard, je moet ook de hendel volledig indrukken en kijken hoeveel verder het tonnetje naar binnen gaat, dat is ongeveer 3 mm.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: schakelgeluiden
Net eens even gekeken en inderdaad op stand 1 gaat hij iets verder naar binnen (2a3mm) en gerekend over de hele lengte van de beweging van de stift zal het schelen met de verplaatste vloeistof. Vraag me alleen af of dat wel de bedoeling was maar je hebt gelijk. Bij de rem is het een ander verhaal denk ik want daar ziet het er anders uit.
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: schakelgeluiden
Heb je al een shifter brace in geruik? Dit heeft bij mij een enorm verschil gemaakt; van klakklakklak naar (vrijwel) stilte tijdens het schakelen.
viewtopic.php?f=9&t=11874&hilit=shifterbrace
viewtopic.php?f=9&t=11874&hilit=shifterbrace
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten